برند هواوی یک برند چینی شناخته شده در تولید گوشی‌های هوشمند است که به خاطر گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت خود در کنار امکانات بالا و مناسب معروف است و در کشور ما نیز مشتریان زیادی دارد. گوشی مدل Honor View 10 یکی از جدیدترین محصولات برند هواوی است که به زودی قرار است روانه بازار شود. با نگاهی گذرا به ظاهر و مشخصات این گوشی جدید درمی‌یابیم که برند هواوی هم می‌خواهد از قافله رقابت با برترین گوشی‌های هوشمند جهان عقب نماند و گوشی‌هایی زیبا و باکیفیت را با قیمتی مناسب و معقول در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به بررسی گوشی مدل Honor View 10 از برند هواوی می‌پردازیم که این بررسی می‌تواند به شما در انتخاب یک گوشی مناسب با کارایی بالا و قیمت معقول کمک کند.

بررسی گوشی Honor View 10

چرا گوشی‌های با قیمت متوسط ارزش خرید دارند؟

امروزه کاربران گوشی‌های هوشمند هر چند سال یک بار مجبور هستند هزینه‌های نسبتا بالایی را برای خرید یک گوشی جدید بپردازند تا از تکنولوژی روز عقب نمانند. تا یکی دو سال پیش در بازارهای جهانی این هزینه برای کاربران، به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار می‌رسید اما امروزه با افزوده شدن تکنولوژی‌های جدیدتر و گران‌تر به گوشی‌ها از یک سو و تورم سالانه این هزینه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار افزایش یافته است. حال کاربران با دو انتخاب روبرو هستند، این که با قیمت‌های جدید کنار بیایند و یا سراغ گوشی‌هایی ارزان و میان رده بروند. اما گوشی ارزان‌تر همیشه به معنای امکانات کمتر و کیفیت پایین‌تر نیست، برخی از برندها مثل وان پلاس و هواوی ثابت کرده‌اند که با قیمت مناسب‌تری هم می‌توان گوشی‌هایی مطابق با تکنولوژی روز تولید کرد. بنابراین خرید از این برندها می‌تواند راهی برای جلوگیری از ورشکستگی باشد!

بررسی گوشی Honor View 10

یک نگاه کلی به گوشی Honor View 10

گوشی مدل Honor View 10 که نام دیگر آن Honor V10 است که از آذرماه در کشور چین در چهار رنگ مشکی، سرمه‌ای، قرمز و طلایی ارائه شده است. این گوشی قرار است روز بیست و پنجم اردیبهشت به طور رسمی معرفی شود اما پیش فروش آن از روز اول فروردین در کشورهای مختلف آغاز شده است و از طریق سایت رسمی هواوی قابل سفارش است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای پیش فروش می‌شود و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار و ۴۵۰ پوند است که دارای هدفون اسپورت بلوتوث هم هست و در صورت سفارش آن چهل دلار به قیمت گوشی افزوده خواهد شد.

Honor View 10 یک گوشی به ارتفاع ۵.۹۹ اینچ است که صفحه نمایش آن از نوع LCD با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ است. بدنه این گوشی از جنس آلومینیوم و بسیار محکم بوده و جک هدفون نیز در قسمت پایین گوشی قرار دارد. این گوشی با داشتن رم ۶ گیگ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ سرعتی بسیار بالا و ظرفیتی کاملا کافی برای استفاده شما خواهد داشت و بعید است بتوانید یک گوشی با چنین امکاناتی را با قیمت کمتر از ۸۰۰ دلار در بازار پیدا کنید. البته این گوشی از نوع دو سیمکارته است و شیار سیمکارت دوم می‌تواند برای قرار دادن کارت حافظه جانبی هم به کار رود. البته این گوشی ایرادهایی جزئی هم دارد که یک نمونه آن نداشتن امکان شارژ وایرلس و عدم تطبیق با شبکه CMDA است یعنی کاربرانی که از سیمکارت‌های Verizon  یا Sprint استفاده می‌کنند نمی‌توانند از این گوشی استفاده کنند. غیر از این دو ایراد نه چندان مهم نمی‌توان اشکال دیگری به گوشی Honor View 10 گرفت و می‌توان گفت این گوشی یک انتخاب عالی برای کاربران ایرانی است.

بررسی گوشی Honor View 10

ویژگی‌های خاص گوشی Honor View 10

این گوشی شباهت‌های زیادی با گوشی مدل Mate 10 pro و Honor  ۹ دارد و در واقع این سه گوشی از تکنولوژی‌های مشابهی استفاده می‌کنند. ابعاد صفحه نمایش این گوشی ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و این صفحه حاشیه‌های باریکی به خصوص در بالا و پایین گوشی دارد و با این وجود حسگر اثر انگشت در فضای کوچک قسمت جلوی آن قرار گرفته است. سخت افزار داخلی این گوشی برای هماهنگی با هوش مصنوعی تطبیق یافته و پیشرفته‌تر شده است در نتیجه سرعت و امنیت این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی برند هواوی بسیار بهتر شده است.

دوربین گوشی Honor View 10 که در پشت آن قرار گرفته است با لنز دوگانه خود و دیافراگم f/1.8 کیفیت قابل قبولی دارد. این دوربین یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی RGB و یک لنز بیست مگاپیکلسی مونوکروم دارد که هنوز جزئیات مربوط به کیفیت تصاویر آن ارائه نشده است. دوربین جلوی گوشی هم ۱۳ مگاپیکسلی است و از امکانات هوش مصنوعی موجود در سخت افزار گوشی مثل تشخیص چهره بهره می‌برد. سیستم عامل نصب شده روی گوشی از نوع Android 8.0 Oreo و بلوتوث آن نسخه ۴.۲ است و باتری آن از نوع شارژ سریع ۳۷۵۰ میلی آمپری است. با چنین مشخصاتی می‌توان انتظار داشت که گوشی آنر ویو ۱۰ یک گوشی عالی با امکانات و کیفیت مناسب و سرعت بالا باشد که در عین داشتن قیمت معقول و مناسب می‌تواند نیازهای روزمره شما را به یک گوشی هوشمند در سطحی بالا برآورده کند. البته قضاوت نهایی در مورد کیفیت و دوام این گوشی را باید به پس از معرفی نهایی آن موکول کنیم.

 

بررسی گوشی Honor View 10

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فن آوری در مجله قرمز شاخه موبایل مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Gizmodo (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)