آزمایش‌های اخیر نشان از عملکرد بسیار مناسب باتری آیفون ۸ پلاس دارد. به گونه‌ای که کیفیت عملکرد باتری این محصول را نسبت به سایر رقیبان در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. برای آگاهی از کیفیت عملکرد باتری آیفون ۸ پلاس و میزان کارایی آن می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

گرچه شاید در ظاهر امر گوشی جدید iPhone 8 Plus نسبت به پرچمدار تازه نفس شرکت اپل یعنی گوشی iPhone X رنگ و جلوه‌ی چندانی نداشته باشد، اما آزمایش‌های اخیر نشان از آن دارد که فارغ از امکانات موجود در این محصول نظیر دوربین توانمند مبتنی بر لنز دوگانه و باقی قضایا، لااقل به لحاظ عملکرد باتری می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد. در واقع نتایج آزمایشی که به تازگی توسط فون آرنا انجام گرفته است حکایت از آن دارد که باتری آیفون ۸ پلاس نه تنها نسبت به عضو پیشین خانواده‌ی آیفون یعنی گوشی آیفون ۷ عمکرد بهتری دارد، بلکه در این زمینه نسبت به بسیاری از پرچمداران جدید حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند نیز موفق‌تر ظاهر شده است.

باتری آیفون

قدرت نمایی باتری آیفون ۸ پلاس

گوشی iPhone 8 Plus به یک باتری ۲۶۹۱ میلی آمپری مجهز است. بنابراین عضو جدید خانواده‌ی اپل روی کاغذ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آیفون ۷ و سایر پرچمداران جدید حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند دارد. اما در عمل این گونه نیست و به مدد بهره‌مندی از چیپست کارآمد مدل A11 Bionic و همچنین بهینه بودن ساختار فنی این محصول، باتری آیفون ۸ پلاس عملکرد بسیار بهتری را نسبت به باتری سایر رقبا از خود به نمایش گذاشته است. به گونه‌ای که باتری آیفون ۸ پلاس با حفظ توان خود و نگه داشتن میزان شارژ به مدت ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه رکورد بسیار خوبی را در این زمینه از خود به ثبت رسانده است.

این در حالی است که دو محصول جدید شرکت سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ به ترتیب رکورد ۸ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۷ ساعت و پنجاه دقیقه را از خود به ثبت رسانده‌اند. در این میان می‌توان گفت که گوشی iPhone 8 Plus در زمینه‌ی کیفیت کارایی باتری خود حتی از سایر اعضای خانواده‌ی آیفون نیز پیشی گرفته است. چرا که عضو پیشین این خانواده یعنی گوشی آیفون ۷ به شکل مداوم تنها قادر به حفظ توان خود به مدت ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه خواهد بود. رقمی که در گوشی آیفون ۸ به ۸ ساعت و ۳۷ دقیقه می‌رسد. به این ترتیب باتری آیفون ۸ پلاس به میزان ۲۵ درصد بهتر از باتری گوشی آیفون ۸ عمل کرده است و هواداران محصولات اپل را مجاب می‌کند که به جای گوشی iPhone 8 به سراغ نسخه‌ی Plus این محصول بروند.

در مجموع کیفیت عملکرد باتری آیفون ۸ پلاس موجب می‌شود که کاربران این محصول با توجه به نوع استفاده‌ای که از تلفن هوشمند خود دارند، به طور معمول و متوسط چیزی مابین یک و نیم تا دو روز نیاز به شارژ مجدد تلفن همراه خود نداشته باشند.

تست کارایی

چالش سرعت شارژ باتری آیفون ۸ پلاس

اما کارایی بهتر محصول جدید اپل نسبت به سایر رقبای حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند، در بحث سرعت شارژ شدن باتری آیفون ۸ پلاس قابل مشاهده نیست. به گونه‌ای که توان باتری آیفون ۸ پلاس در مدت طولانی‌تری نسبت به سایر رقبا بازیابی می‌شود یا به بیان ساده‌تر این گوشی از زمان شارژ بیشتری نسبت به سایر همتایان خود برخوردار است.

بنابر آزمایش اخیر انجام شده، باتری آیفون ۸ پلاس برای بازیابی مجدد توان خود به ۱۷۸ دقیقه زمان نیاز دارد. رقمی که در دو گوشی LG G6 و HTC U11 به ترتیب معادل ۹۷ و ۹۸ دقیقه خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که محصول جدید اپل به موجب بهره‌مندی از شارژر‌های پرسرعت (که باید آن‌ها را به شکل جداگانه‌ای تهیه کرد) از امتیازات ویژه‌ای در زمینه‌ی سرعت شارژ باتری خود برخوردار خواهد گردید. به گونه‌ای که از این طریق تنها در مدت نیم ساعت نیمی از توان باتری آیفون ۸ پلاس بازیابی می‌شود. اما در حالت کلی باتری آیفون ۸ پلاس نسبت به سایر رقبا به طرز محسوسی کندتر شارژ می‌شود.

به هر حال باتری آیفون ۸ پلاس توانسته با وجود برخورداری از ظرفیت کمتر نسبت به بسیاری از رقبای سرسخت حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند، عملکرد بهتری را در برابر آن‌ها از خود به نمایش بگذارد. به این ترتیب اکنون علاقه‌مندان به محصولات شرکت اپل دلیل محکم‌تری برای خرید این گوشی در اختیار دارند.

منبع: فون آرنا (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.