ما همیشه از زیباترین و جدیدترین مدل‌های لباس صحبت می‌کنیم اما لازم است گاهی با بدترین ترندهای فشن هم روبرو شویم تا بدانیم چه چیزهایی در انتظار ماست. همان طور که می‌دانید دنیای مد چرخه خاص خود را دارد یعنی هر ترند و لباسی ابتدا مد می‌شود سپس از مد می‌افتد و حدود یک نسل بعد دوباره به دنیای مد بازمی‌گردد مثلا چیزهایی که زمان مادر شما مد بوده است اکنون در دوره شما هم دوباره مد می‌شود که به این فرآیند چرخه مد می‌گویند. همه چیزهایی که در تاریخ مد ترند شده‌اند لزوما زیبا و جذاب نبوده‌اند و گاهی ناشی از آزمون و خطای طراحان و استایلیست‌ها بوده که عمر کوتاهی هم داشته اند و از آن‌ها به عنوان بدترین ترند‌های فشن یاد می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با این ترندها که در حال بازگشت به دنیای مد هستند آشنا شویم.

در سال‌های گذشته به خصوص دهه ۹۰ و دهه ۲۰۰۰ ترندهای خاصی وارد دنیای مد شد که در حال حاضر جزو بدترین ترندهای فشن به شمار می‌روند و هیچ کس از یادآوری آن‌ها خوشحال نمی‌شود، چیزهای عجیبی مثل دامن روی شلوار جین که همه کارشناسان از بازگشت آن می‌ترسیدند. اما برخی از این ترندها چندان هم زشت و ترسناک نیستند و اگر درست و خلاقانه آن‌ها را به کار ببرید (و آن‌ها را با ترندهای زمانه هماهنگ کنید) می‌توانند زیبا و جذاب باشند و جنبه مثبتی را از خود به نمایش بگذارند پس بهتر اسن با این بدترین ترندهای فشن آشنا شوید تا بتوانید تصمیم خود را بگیرید.

گردنبند صدفی

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

اگر با فشن هه ۲۰۰۰ میلادی آشنایی داشته باشید حتما گردنبندهای صدفی را هم دیده‌اید. این گردنبندها در فیلم‌های نوجوانانه سال‌های ۲۰۰۰ و پس از آن بسیار دیده شده بود و میان نوجوانان بسیارمحبوب بود و اکنون به نظر می‌رسد در حال بازگشتن به دنیای مد هستند چون میوچیا پرادا طراح برند پرادا فصل گذشته در نمایش مد مردان پاییز و زمستان ۲۰۱۸ از این گردنبندها استفاده کرد.

شلوار جین کوتاه

شلوار جین کوتاه (که با شلوارک جین نباید اشتباه گرفته شود) شلواری بود که د اوایل دهه ۲۰۰۰ محبوب شد و بلندی آن تا زانو و از جنس جین بود که به آن Jort گفته می‌شد (ترکیب Jean  و Short) سارا جسیکا پارکر یکی از سلبریتی‌هایی بود که از این شلوار استفاده می‌کرد، این شلوارها به صورت ناجوری ناراحت بودند و مدت زیادی روی بورس باقی نماندند اما بهار امسال جیجی حدید مدل معروف از نوع خاصی از این شلوار استفاده کرد که کمی کوتاه‌تر بود اما خبر از بازگشت این ترند می‌داد.

دکلته جین

در سال ۲۰۰۱ بریتنی اسپیرز و نامزدش جاستین تیمبرلیک با لباس‌هایی سراپا جین در مراسم VMA حاضر شدند و توجه همه را به خود جلب کردند. لباسی که بریتنی پوشیده بود که لباس دکلته بلند از جنس جین بود و محصول برند دیور بود. اکنون برند دیور دوباره این ترند را بازگردانده است و این بار بلا حدید خواهر جیجی شلوار سرهمی دکلته سرتاپا جین را در بهار امسال به تن کرد.

شلوار رکابی

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

شلوارهای رکابی حضور پرفراز و نشیبی در دنیای مد داشته‌اند و گاهی در دهه هشتاد محبوب شدند و پس از چند ده فراموشی دوباره در دهه ۲۰۰۰ بازگشتند و چهره‌های مشهور مثل کیتی هولمز از آن استفاده کردند. اکنون هم شلوار رکابی جزو ترندهای شاخص دنیای مد است اما کارشناسان توصیه می‌کنند این شلوارها را از ضخیم‌ترین جنس ممکن انتخاب کنید و رکاب آن را روی کفش قرار دهید تا شیک‌تر شود.

بلوز و شلوار راحتی

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

پاریس هیلتون، نیکول ریچی و بریتنی اسپیرز از ستارگانی بودند که در دهه ۲۰۰۰ میلادی بلوز و شلوار راحتی را باب کردند حال معادل همان ستارگان در عصر حاضر یعنی کندال جنر و جیجی حدید نه تنها از این لباس‌ها به عنوان لباس راحتی استفاده می‌کنند بلکه آن را با کفش پاشنه بلند به عنوان لباس رسمی هم می‌پوشند.

عینک آفتابی صورتی

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

عینک‌های آفتابی رنگی به خصوص عینک‌های صورتی و قرمز در اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیار محبوب بودند و پاریس هیلتون، بریتنی اسپیرز و کارمن الکترا جزو ستارگانی بودند که از این ترند استقبال کردند اما اکنون به جای لنزهای مربعی و بدون فریم مدل کلاسیک این عینک‌های آفتابی باب شده است و سلنا گومز و جیجی حدید بارها با این عینک‌ها در خیابان‌ها دیده شده‌اند.

کفش پاشنه گربه‌ای

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

کفش‌های پاشنه گربه‌ای که پاشنه‌ای بین ۴ تا ۷ سانتی‌متر دارند در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی محبوب شدند و شاخصرترین نمونه آن چارلیز ترون بود که در مراسم افتتاحیه فیلم هیولا در سال ۲۰۰۴ چنین کفشی به پا کرد. اما مجله ووگ امسال اعلام کرد که پاشنه گربه‌ای رسما دوباره ترند شده‌است و چند برند این ترند را در نمایش‌های مد به کار بردند اما به نظر می‌رسد کسی از این ترند استقبال نخواهد کرد.

دامن روی شلوار جین

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

این ترند بدون شک یکی از بدترین ترندهای فشن است که در دهه ۹۰ باب شد و معلوم نیست هدف استایلیست‌ها از این ترکیب چه بوده است. اما جالب است بدانید یکی از ترندهای محبوب سال‌های اخیر در واقع نوعی بازگشت و تغییر فرم همین ترند است یعنی شلوار جین و لباس بلند که بسیار جذاب، موقر و تطبیق پذیر هم هست.

کفش ورزشی زشت!

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

یکی از بدترین ترندهای فشن در دهه ۹۰ میلادی کفش‌های ورزشی زشتی بودند که مدتی توسط چهره‌های مد از جمله خوانندگان گروه اسپایس گرل استفاده شدند، کفش‌هایی که تنها برای زنگ ورزش مدرسه مناسب بودند اما در مهمانی‌ها و مراسم هم استفاده می‌شدند. حال این ترند بازگشتی غیرمنتظره داشته و جیجی حدید با کفش ورزشی ریبوک در خیابان‌ها مشاهده شده است.

بوت نوک تیز

بدترین ترندهای فشن از سال‌های گذشته

این ترند هم جزو ترندهایی بود که در اوایل هه ۲۰۰۰ میلادی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت از جمله خواننده معروف بیانسه که در گروه موسیقی خود چنین بوت‌هایی به پا می‌کرد. اکنون به نظر می‌رسد مجددا شاهد بازگشت بوت‌های نوک تیز هستیم و در نمایش‌های مد (بالنسیاگا) تا تیپ‌های خیابانی مختلف بوت‌های نوک تیز را می‌توان مشاهده کرد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)