آمازون اکو دات دستگاهی مقرون به صرفه، کوچک و مفید است که یکی از لازمه‌های هر خانه‌ای است که همیشه از الکسا (Alexa) استفاده می‌کند. اما، یک مورد است که از هیجان انگیز بودن این اسپیکر می‌کاهد: کابل برقی که همیشه باید به برق متصل نگه دارید!  نداشتن باتری و متعاقباً اتصال دائمی به برق، نکته‌ای است که سبب می‌شود این دستگاه آنچنان که می‌گویند پرتابل نباشد و نمی‌توانید آن را به سرعت به هر نقطه از خانه که می‌خواهید منتقل کنید. البته شرکتی به نام Ninety7Life قصد تغییر این موضوع را دارد. با مجله قرمز همراه باشید تا از چگونگی تبدیل آمازون اکو دات به اسپیکری پرتابل آگاه شوید.

نحوه تبدیل اکو دات به دستگاهی پرتابل

شرکت Ninety7Life اخیراً اولین محصول خود با نام اسپیکر Vaux را معرفی کرد که درواقع یک لوازم جانبی برای اکو دات (Echo Dot) محسوب می‌شود. این دستگاه، اسپیکری پرتابل است که صدایی قدرتمندتر به اکو دات می‌بخشد و آن را تبدیل به اسپیکری قابل حمل خواهد کرد تا با باتری کار ‌کند؛ بنابراین می‌توانید در بیرون از خانه نیز از آن استفاده کنید. راه اندازی این وسیله جانبی بسیار ساده است و تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید، این است که اکو دات خود را در بالای اسپیکر Vaux قرار دهید و کانکتورهای درونی آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. به همین سادگی!

اسپیکر Vaux (دستگاه تبدیل اکو دات به اسپیکر پرتابل)

اسپیکر Vaux (دستگاه تبدیل اکو دات به اسپیکر پرتابل) از چه تشکیل شده است؟

اسپیکر Vaux مجهز به یک باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که تقریباً در مدت ۶ ساعت بازپخش، دوام می‌آورد. علاوه بر آن، اسپیکر توکاری هم دارد که بسیار قوی‌تر از اسپیکر اکو دات است و بدان معنی است که از شنیدن موسیقی، لذتِ بیشتری خواهید برد.. جالب است بدانید که این دستگاه در دو رنگ سفید و سیاه عرضه می‌شود. اسپیکرهای این دستگاه، دو درایور فعال ۵۲ میلی متری دارد که سبب می‌شود اندکی بهتر از آمازون تپ باشد.

در اسپیکر Vaux، یک درگاه میکرو USB هم برای شارژ وجود دارد. شایان ذکر است که زمانی که از اسپیکر Vaux استفاده نکنید، بین ۵ تا ۶ ساعت از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شود.

اسپیکر Vaux یک جک هدفون ۳٫۵ میلی متری هم دارد تا اگر مایل بودید مستقیماً مکالمه‌ای انفرادی با الکسا داشته باشید و یا موسیقی گوش دهید، از آن استفاده کنید. بنا به گفته‌ی شرکت Ninety7Life، محدوده فرکانس اسپیکر Vaux از ۶۰ هرتز تا ۲۲ کیلو هرتز است و حداکثر سطح فشار صدا در آن ۹۰dBA است.

نیازی به بیان نیست که Vaux، سبب بهبود اکو دات می‌شود. افرادی که به دنبال اسپیکری پرتابل با سرویس الکسا (Alexa) هستند، می‌توانند آمازون تپ (Amazon Tap) را نیز خریداری کنند. اما هزینه‌ای بسیار بیشتر از Vaux دارد و حتی ترکیبی از Vaux و آمازون اکو دات نیز، کمتر از هزینه‌ای است که باید برای خرید آمازون تپ بپردازید.

اگر قصد امتحان اسپیکر Vaux با آمازون اکو دات را دارید، دقت فرمائید که این دستگاه تنها با آمازون اکو دات نسل دوم سازگاری دارد. علاوه بر آن، ضد آب نیست، بنابراین اگر قصد دارید از آن در بیرون از خانه استفاده کنید، احتیاط نمائید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌‎ی Mitja Rutnik و Derek Walter

منبع: androidauthority و techhive