کفش‌ها همیشه کامل کننده هر استایلی هستند و یک استایل شیک بدون کفش هماهنگ و زیبا کامل نخواهد بود. اما مدل‌های کفش زنانه تنوع بسیار زیادی دارند و پیدا کردن بهترین مدل از میان آن‌ها کار ساده‌ای نیست. اگرچه مد روز بودن در شیک پوشی یک مزیت محسوب می‌شود اما کلاسیک بودن همیشه بر مد روز بودن ارجحیت دارد چون مدل‌های کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند و قدیمی نمی‌شوند. پس اگر شما چند جفت کفش کلاسیک در کمد لباس‌های خود داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که همیشه شیک پوش و جذاب خواهید بود. اما کدام مدل‌های کفش زنانه کلاسیک هستند؟ چطور باید آن‌ها را بپوشیم؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز انواع مدل‌های کفش زنانه را که در دسته مدل‌های کلاسیک قرار می‌گیرند و هرگز از مد افتاده و قدیمی تلقی نمی‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد.

دمپایی‌های پاشنه بلند

دمپایی‌های پاشنه بلند یا کفش‌های پاشنه بلند پشت باز از کفش‌های کلاسیک و تطبیق پذیری هستند که همیشه و به خصوص در فصل‌های گرم سال کاربرد دارند و برای کسانی که به پوشیدن صندل علاقمند نیستند اما می‌خواهند استایلی مناسب هوای گرم داشته باشند بهترین گزینه به شمار می‌روند. این کفش‌ها پاشنه‌های قطور و متوسطی دارند که راه رفتن و حفظ تعادل را با آن‌ها ساده می‌کند و می‌توان مدت طولانی با آن‌ها راه رفت. دمپایی‌های پاشنه بلند حالتی شیک و کلاسیک دارند و از این نظر با صندل‌ها تفاوت زیادی دارند و می‌توانند بخشی از استایل روزمره اما خانمانه شما در فصول گرم سال باشند.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش‌های پشت باز

کفش‌های پشت باز یا دمپایی‌های تخت جلوبسته هم یکی از مدل‌های کفش زنانه هستند که نه تنها بسیار شیک و کلاسیک به شمار می‌روند بلکه کاملا راحت و روزمره نیز بوده و به سادگی می‌توان آن‌ها را پوشید و از پا درآورد. پس در روزهایی که می‌خواهید هم پاهایتان خنک و راحت باشند و هم در آوردن و پوشیدن کفش‌هایتان در کسری از ثانیه ممکن باشد کفش تخت پشت باز بپوشید. این کفش‌ها رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی دارند و از آن‌جایی که جلو بسته هستند دردسر داشتن یا نداشتن جوراب را نیز برای شما ندارند و مجبور نیستید آن‌ها را بدون جوراب بپوشید.

انواع مدل‌های کفش زنانه

مدل مری جین از کلاسیک‌ترین مدل‌های کفش زنانه

مدل کفش مری جین جزو مدل‌هایی است که خیلی‌ها ممکن است یک نمونه از آن را در مجموعه کفش‌های خود داشته باشند اما با نام خاص این مدل آشنایی نداشته باشند. کفش‌های مری جین همان طور که از نامشان پیداست یک مدل با استایل خانمانه و دخترانه کلاسیک هستند که پاشنه بلندی ندارند و با یک بند روی کفش بسته می‌شوند. شاید خیلی‌ها تصور کنند این کفش نوعی مدل کفش بچگانه است که البته تصور چندان بی‌ربطی هم نیست و کفش مدل مری جین از دنیای کفش‌های بچگانه به کفش‌های بزرگسالان هم راه پیدا کرده است و زیبایی و ظرافت و کاربردی بودن آن باعث ماندگاری‌اش شده است.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش‌های پاشنه گربه‌ای

کفش‌های مدل کیتن هیل یا پاشنه گربه‌ای به کفش‌هایی گفته می‌شود که ارتفاع پاشنه آن بین ۴ تا ۷ سانتی‌متر است و این پاشنه ضخامت کمی دارد و نسبتا باریک است. کفش‌های پاشنه گربه‌ای در طول سالیان متمادی رفت و برگشت‌های زیادی داشته‌اند و در یک دوره مد روز بوده و در دوره‌ای دیگر فراموش شده است اما مدل‌های جدید این کفش‌ها با استایلی جدیدتر و مدرن‌تر به دنیای مد بازگشته‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های مختلف بپوشید مثلا یک شلوار راسته و یک پالتو یا بارانی براق که تیپ شما را کاملا مد روز می‌کند.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش‌های پاشنه بلوکی

همه فکر می‌کنند پوشیدن کفش پاشنه دار به معنای تحمل درد و فشار در پاها و به هم خوردن تعادل است اما این مساله تا حد زیادی به مدل و فرم پاشنه کفش شما هم بستگی دارد. اگر ارتفاع پاشنه کفش زیاد بلند نباشد (حدود سه تا ۸ سانتی‌متر و نه بیشتر) راه رفتن با آن چندان مشکل نخواهد بود. حال اگر ضخامت پاشنه کفش هم زیاد باشد و پاشنه‌ها به جای میخ‌هایی باریک، مکعب‌هایی قطور باشند که می‌توانند وزن بدن را بدون شکستن و لیز خوردن تحمل کنند ضریب راحتی آن‌ها باز هم بیشتر خواهد شد. پس اگر می‌خواهید کفش‌هایی پاشنه بلند اما راحت داشته باشید سراغ مدل‌های بلوکی بروید.

انواع مدل‌های کفش زنانه برای خانم‌هایی که کفش‌های کلاسیک را می‌پسندند

صندل‌های حصیری با پاشنه گوه‌ای

کفش‌های پاشنه گوه‌ای به کفش‌هایی گفته می‌شود که پاشنه آن یکپارچه بوده و با حالت شیب داری بالا می‌رود. این نوع پاشنه‌ها راحت‌تر از پاشنه‌های بلند معمولی هستند و اگر پاشنه کفش از جنس حصیر هم باشد بهترین گزینه برای فصل تابستان شما خواهند بود. شما می‌توانید صندل‌های حصیری پاشنه گوه‌ای خود را با شلوارهای دمپاگشاد لبه ریش ریش بپوشید و یک مانتوی سفید تابستانی خنک هم به این ترکیب اضافه کنید تا استایلی کاملا تابستانی اما راحت و شیک برای خودتان داشته باشید. البته فراموش نکنید که پاشنه‌های گوه‌ای و حصیری فقط مخصوص تابستان هستند و نباید فصل‌های دیگر سراغ آن‌ها بروید.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش کالج از شیک‌ترین مدل‌های کفش زنانه

حتی پیش از آن که برند گوچی کفش‌های کالج خود موسوم به دهنه اسبی را وارد بازار کند این کفش‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار بودند. کفش‌های کالج از مدل‌های کفش زنانه کلاسیک و بسیار راحتی هستند که در موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و اکنون هم که مدل‌های سطح بالاتر و شیک‌تری از این کفش‌ها ارائه شده است داشتن استایل زیبا با آن‌ها ساده‌تر شده است. کفش‌های کالج می‌توانند بخشی از استایل روزمره و یا رسمی شما باشند که می‌توان آن‌ها را با شلوار جین و یا شلاور پارچه‌ای رسمی و حتی دامن و لباس راحتی مهمانی هم پوشید.

انواع مدل‌های کفش زنانه

صندل‌های بنددار پاشنه بلند

همه دوست دارند قدبلند به نظر برسند و یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف پوشیدن صندل‌های بنددار پاشنه بلند است. این صندل‌ها با صندل‌های تابستانی تفاوت زیادی دارند و چون بندهای موجود روی این کفش‌های در حداقل میزان ممکن است بسیار رسمی‌تر و مجلسی‌تر هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با هر ملد لباس مجلسی که دوست دارید از پیراهن گرفته تا کت و شلوار بپوشید. این صندل‌ها معمولا یک بند روی مچ پا هم دارند که باعث می‌شود حفظ تعادل و راه رفتن با این کفش ساده‌تر باشد. پس لازم است که هر خانم شیک پوشی حداقل یک جفت از این صندل‌های شیک را در کمد لباس‌های خود داشته باشد.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش پاشنه بلند کلاسیک

و اما کلاسیک‌ترین مدل کفش‌های پاشنه بلند که هرگز از مد نمی‌افتند و همه خانم‌ها حداقل به یک جفت از آن‌ها نیاز دارند حتی اگر اهل پوشیدن کفش پاشنه بلند هم نباشند. این مدل‌های کفش زنانه معمولا به عنوان کفش مجلسی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اگر شما مهارت کافی در راه رفتن با آن‌ها را داشته باشید (و البته کفش شما خوش ساخت و استاندارد هم باشد) می‌توانید برای راه رفتن‌های نه چندان طولانی نیز از آن‌ها استفاده کنید. این کفش‌ها را ترجیحا در رنگ‌های کلاسیک و تطبیق پذیر تهیه کنید تا در هماهنگ کردن آن‌ها با لباس‌های خود دچار مشکل نشوید.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کفش مدل مردانه

کفش‌های چرم بنددار تنها مخصوص آقایان نیستند، اگرچه این کفش‌ها اولین بار برای مردان طراحی و تولید شده‌اند اما در دنیای مد امروز مفهوم جنسیت در حال رنگ باختن است و خانم‌ها هم می‌توانند از کفش‌های مدل مردانه و لباس‌های مدل مردانه به روش درست استفاده کنند. کفش‌های مدل مردانه می‌توانند بهترین انتخاب برای استایل رسمی شما باشند و جایگزینی مناسب و رسمی‌تر برای کفش‌های کالج خواهند بود. این کفش‌ها را با اکسسوری‌ها و لباس‌هایی که ظرافت زنانه دارند همراه کنید تا استایل شما متعادل‌تر شده و بیش از حد زمخت و مردانه به نظر نرسد.

انواع مدل‌های کفش زنانه

کتانی سفید از راحت‌ترین مدل‌های کفش زنانه

نمی‌توان همه مدل‌های کفش زنانه کلاسیک را معرفی کرد اما از کتانی سفید نامی به میان نیاورد. این مدل‌ها جزو بهترین و تطبیق پذیرترین و البته راحت‌ترین و شیک‌ترین کفش‌های زنانه هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان کفش روزمره، کفش ورزش و پیاده روی و حتی کفش رسمی به کار برد. این کفش‌ها دهه‌هاست که در استایل زنانه جای خود را پیدا کرده‌اند و هرگز قرار نیست فراموش شوند اما همه ساله مدل‌های جدیدتر و به روزتری از این کفش‌ها معرفی می‌شود که در ادامه هفت نمونه از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)