در فصل بهار نیز همانند پاییز و زمستان، روی هم پوشیدن لباس‌ها به روش صحیح دارای اهمیت زیادی است. هرچه هوا خنک‌تر باشد به لباس‌های بیشتری نیاز دارید و در صورت تغییر شرایط آب و هوایی می‌توانید لایه‌های لباس را از تن درآورید و راحت‌تر باشید. برخی افراد تصور می‌کنند روی هم پوشیدن لباس‌ها کاری مغایر با شیک‌پوشی است درحالی که طبق جدیدترین اصول مد شما می‌توانید با ترکیب صحیح این لایه‌ها هم ظاهر جذاب‌تری داشته باشید و هم به روز و شیک و البته راحت و مناسب شرایط آب و هوایی لباس بپوشید. در این مقاله ده توصیه و نکته برای روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه را بیان خواهیم نمود.

روی هم پوشیدن لباس‌ها تنها از نظر استایل و ترکیب لباس مطرح نیست بلکه در کنار بخش عملکردی قضیه، ترکیب درست رنگ‌ و طرح‌ و بافت لباس‌هانیز از نکاتی است که باید مد نظر قرار گیرد. هرچند روی هم پوشیدن لباس‌ها کار دشواری نیست اما احتمال اشتباه در آن بسیار بالا است و در صورت رخ دادن اشتباه استایل شما از یک وضعیت خوب به وضعیت بد تغییر خواهد یافت. اما اگر این نکات را که در ادامه این مطلب آمده است مد نظر داشته باشید هرگز دچار اشتباه نخواهید شد.

درست انتخاب کنید

با توجه به این که چه در فصل‌های معتدل و چه در فصل‌های سرد شما در محیط‌های گرم و سرد  در حال تردد هستید و با توجه به شرایط باید تعدادی از لایه‌های لباس خود را خارج کنید تا راحت باشید. این کار باید به راحتی صورت بگیرد و نگران این نباشید که پس از خارج کردن یک لایه از لباس چگونه به نظر می‌رسید. این نکته شاید ساده به نظر برسد اما یکی از چالش برانگیز‌ترین مشکلات در پوشیدن لباس‌ها روی هم است.

از نازک به ضخیم بپوشید

روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه

اگرچه این قانون اجباری نیست اما برای راحتی در پوشیدن لباس‌ها و آسان شدن کنترل گرمی و سردی بدن لازم است که نازک‌ترین لایه‌های لباس‌های خود را ابتدا بپوشید به طور مثال اگر یک لایه نازک را در خارجی‌ترین لایه لباس‌های خود پوشیده باشید و احساس گرما کنید خارج کردن آن لایه تاثیری روی خنک شدن شما نخواهد داشت. این کار به استایل شما نوعی عمق و زیبایی نیز می‌دهد.

رنگ‌ها را در نظر بگیرید

یکی از مسائلی که در پوشیدن لباس‌ها روی هم بیشتر مطرح می‌شود رنگ بندی لباس‌ها است چون در این شرایط و با پوشیدن تعداد زیادی لباس احتمال اشتباه در این ترکیب بیشتر می‌شود. نکته کلیدی برای موفقیت در این ترکیب رنگ استفاده از رنگ‌های مکمل یا مشابه در کنار هم است. اگر در این مورد تخصصی ندارید بهتر است از رنگ‌ها خنثی مثل مشکی و قهوه‌ای و سرمه‌ای در لایه‌های لباس خود استفاده کنید.

طرح‌ها را درست ترکیب کنید

روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه

ترکیب طرح‌های لباس نیز به اندازه رنگ اهمیت دارد. اگر از لباس‌های طرح دار بیش از اندازه در کنار هم استفاده کنید استایل شما شلوغ و نامرتب دیده خواهد شد. راه ساده برای جلوگیری از این اتفاق پوشیدن لباس‌های بدون طرح در لایه‌های لباس است اما اگر این روش به نظرتان کسل کننده است از طرح‌هایی استفاده کنید که به هم شباهت ندارند ولیی رنگ بندی مشابهی دارند. همچنین شلوغ‌ترین طرح‌ها را برای لایه‌های بیرونی لباس نگه دارید.

نقش سوئیشرت در روی هم پوشیدن لباس‌ها

پوشیدن سوئیشرت و هودی به عنوان یکی از لایه‌های لباس شاید به نظر کار ساده‌ای برسد اما برای این که استایل شما بالغ و شکیل باشد بهتر است رنگ سوئیشرت را همرنگ یکی از لایه‌های لباس خود در نظر بگیرید و سوئیشرتی بپوشید که دارای کمترین جزئیات باشد.

پیراهن، به عنوان یک لایه مهم

روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه

شاید در تابستان بتوان تنها با یک لایه پیراهن سر کرد اما در فصل‌های خنک این کار ممکن نیست و لازم است که لایه‌های  دیگری هم به پیراهن خود بیفزایید تا گرم بمانید. خوشبختانه پیراهن یکی از ساده‌ترین و تطبیق پذیرترین لباس‌های برای روی هم پوشیدن است و به راحتی می‌توان یک پلیور یا ژاکت بافتنی ساده را روی آن پوشید. اما ترجیحا روی پیراهن خود کت بافتنی یا سوئیشرت زیپ دار نپوشید چوت ظاهر شما نامرتب و نامتعادل خواهد شد.

روی هم پوشیدن لباس‌های رسمی

روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه

خوشبختانه قوانین پوشیدن لباس روی لباس‌های رسمی کاملا تعریف شده است. شما می‌توانید زیر کت یک ژاکت بافتنی بپوشید و در صورت سردتر بودن هوا روی کت از یک پالتو یا نیم پالتوی شیک مردانه استفاده کنید.

روی هم پوشیدن لباس‌های زمستانی

شیک‌پوشی در زمستان همیشه از چالش برانگیزترین مسائل مد بوده است. شما هم می‌خواهید خوش تیپ به نظر برسید و هم گرم بمانید. اما اگر لباس‌های خیلی ضخیم بپوشید در محیط‌های بسته اذیت می‌شوید پس چاره کار پوشیدن لایه لایه لباس‌ها است به طوری که بتوانید هر تعداد لایه‌ای که می‌خواهید به آن اضافه کنید تا هم در بیرون گرم بمانید و هم در محیط‌های بسته راحت باشید. البته استایل زمستانی مردانه تنوع بالایی دارد که در مقالات آینده به تفضیل درباره آن خواهیم نوشت.

روی هم پوشیدن لباس‌های بهاری و پاییزی

در این دو فصل هوا نامتعادل است و همیشه گرم یا سرد نیست، احتمال بارش باران همیشه وجود دارد و در نتیجه هیچ یک از لباس‌های زمستانی یا تابستانی جوابگوی شرایط  نیستند. چاره کار ترکیب این دو نوع لباس است و به همین دلیل روی هم پوشیدن لباس‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

روی هم پوشیدن سه لباس یا بیشتر

روی هم پوشیدن لباس‌ها محدود به دو لباس نیست و شما می‌توانید تعداد سه یا بیشتر لباس را روی هم بپوشید و از آن هم برای گرم ماندن و هم برای شکل دهی مناسب به اندام خود استفاده کنید اما فراموش نکنید هرچه تعداد این لباس‌ها بیشتر شود باید دقت بیشتری در ترکیب رنگ و طرح آن‌ها به خرج دهید.

روی هم پوشیدن لباس‌های مردانه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)