چگونه از سلفون استفاده کنیم؟


پلاستیک سلفون یکی از آن اقلام ضروری در خانه است که استفاده‌های بسیاری دارد. این وسیله فقط برای پوشاندن روی غذاهای باقیمانده یا ظرف سالاد و یا حلوا نیست و استفاده‌های جالب بسیاری دارد که بسیاری از مشکلات روزمره شما را حل می‌کند.


حفاظت از صفحه گوشی همراه

استفاده از پلاستیک سلفون

محافظ صفحه گوشی چقدر قیمت دارد؟ از محافظ ۵ هزار تومانی برای گوشی‌های هواوی تا انواع بالای ۱۰۰ هزار تومان برای آیفون وجود دارد اما آیا می‌دانستید که می‌توانید با شیوه‌ای ارزان‌تر یک محافظ صفحه داشته باشید؟

با تکه‌ای از پلاستیک سلفون می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا، مطمئن شوید که صفحه گوشی شما تمیز است. سپس یک تکه از سلفون را با اندازه‌ای حدود ۸ سانت بزرگتر از صفحه، جدا کنید. آن را کشیده و روی صفحه بکشید و بخش اضافی را قبل از برش پشت تلفن بگذارید. سپس از تلفن‌تان بصورت عادی استفاده کنید. کاربران دستگاه لیزر پلاتینیوم هم از همین حربه برای پوشاندن روی پروب لیزر مو به منظور رعایت بهداشت، استفاده می‌کنند.


تازه نگه داشتن گلها

استفاده از پلاستیک سلفون

دسته گل خود را با پلاستیک سلفون تازه نگه دارید. یک مستطیل را از سلفون جدا کرده و یک حوله کاغذی مرطوب را روی آن بگذارید. بعد انتهای گلها را وسط کاغذ مرطوب بگذارید و دور آنها بپیچانید تا گلها را تازه نگه دارند. شما می‌توانید از دستمال کاغذی برای پوشاندن این پلاستیک استفاده کنید.


به دام انداختن حشره میوه

استفاده از پلاستیک سلفون

مگس‌های مزاحم با بسته بندی دور میوه‌ها کنار نمی‌آیند. اما اینجا به شما می‌گوییم چه بکنید؛ یک فنجان کوچک و چند تکه میوه بردارید. بعد از پلاستیک سلفون برای پوشاندن بالای آن استفاده کنید و با استفاده از خودکار یا مداد یک سوراخ در وسط آن ایجاد کنید. حشرات به داخل فنجان راه پیدا می‌کنند اما خارج شدن از سلفون برای آنها دشوار خواهد بود بطوری که این یک دام کارآمد برای آنها خواهد بود.


تازه نگه داشتن موزها

استفاده از پلاستیک سلفون

موزها همانند لیمو و آووکادو مشهور به سریع لکدار شدن هستند و البته به این دلیل که دمای مناسب آنها ۱۳ درجه سلسیوس است یعنی یک اتاق خیلی خنک و نه یخچال. برای کند کردن روند سیاه شدن موز و تازه نگه داشتن آنها، ساقه موزها را با پلاستیک سلفون بپوشانید.


محافظت از  پودرهای آرایشی

استفاده از پلاستیک سلفون

شاید تجربه شکسته شدن سایه چشم یا پنکیک را داشته باشید اما لازم نیست که آنها را دور بیندازید. در عوض دور انداختن، از تکه‌ای پلاستیک سلفون برای محکم شدن آنها در جای خود، استفاده کنید. بعد پودر را با انگشتان دست یا یک قاشق خرد کنید، به این صورت سست خواهد شد. یک یا دو قطره الکل مالشی را اضافه کنید تا خمیر شود. از همان قاشق برای صاف کردن این خمیر استفاده کنید و قبل از استفاده به مدت ۲۴ ساعت بگذارید خشک شود.


باز کردن چاه توالت با پلاستیک سلفون

استفاده از پلاستیک سلفون

اگر لوله بازکن عمل نمی‌کند بهتر است از این روش برای باز کردن توالت استفاده کنید. با استفاده از پلاستیک سلفون کاسه توالت را بپوشانید و سیفون بکشید. وقتی پلاستیک باد می‌کند، باید ان را به سمت پایین برانید تا فشار کافی برای باز کردن لوله، ایجاد کنید.


کاهش دمای شوفاژ

استفاده از پلاستیک سلفون

مسلما ما از شما نمی‌خواهیم که پلاستیک سلفون را دور لوله شوفاژ بپیچانید و آن را به همین شکل نگه دارید اما می‌توانید از آن روی پنجره‌ها استفاده کنید تا مقداری از گرما را ذخیره کنید. برای کمک به حفظ دما، سعی کنید از محافظ پلاستیکی پنجره استفاده کنید. فقط کافی ست نوار دو طرفه را دور تا دور پنجره بچسبانید، یک قطعه پلاستیک سلفون بزرگتر از اندازه نوار، روی  این نوار چسب بگذارید و با استفاده از گرمای سشوار به آن را محکم کنید.


جلوگیری از نشتی بطری

استفاده از پلاستیک سلفون

عاشقان سفر با سر بطری‌ها مشکل دارند چون بسیاری از آنها نشتی دارند. با استفاده از یک تکه پلاستیک سلفون از ریختن شامپو، نرم کننده مو و شامپو بدن جلوگیری کنید. درب بطری را برداشته و یک تکه پلاستیک سلفون را روی بالای بطری بگذارید بعد درب آن را بگذارید تا هر چیزی که داخل بطری است همانجا مانده و بیرون نریزد.


یک تخم مرغ عسلی واقعی داشته باشید

استفاده از پلاستیک سلفون

پلاستیک سلفون یک ایده عالی برای داشتن یک نیمروی عسلی عالی، خواهد بود. ابتدا با کشیدن سلفون روی کاسه شروع کنید (به این منظور باید از سلفون با کیفیت خوب استفاده کنید که نقطه ذوبی بین ۱۲۰ تا تا ۱۴۵ درجه سلسیوس داشته باشد، به این صورت پلاستیک حین پختن تخم مرغ، ذوب نخواهد شد).

روی سلفون را با اسپری آشپزی چرب کنید به این ترتیب تخم مرغ به آن نمی‌چسبد. تخم مرغ را داخل کاسه حاوی سلفون بشکنید. گوشه‌های پلاستیک را ببندید و گره بزنید تا تخم مرغ در جای خود ثابت بماند. سپس آن را در آب گرم روی گاز بگذارید و تخم مرغ را به مدت ۶ دقیقه بپزید تا عسلی شود.


پوشاندن کف قفسه‌ها

استفاده از پلاستیک سلفون

قفسه‌ها را با پلاستیک سلفون بپوشانید تا تمیز کردن آن راحت‌تر باشد. این پلاستیک به راحتی بلند شده، مواد ریخته شده را روی خود نگه داشته و در نتیجه کمتر مجبور هستید آشپزخانه را بسابید و تمیز کنید. از همین حربه می‌توانید برای پوشاندن روی کابینت‌های بالای آشپزخانه استفاده کنید و هر چند ماه یکبار سلفون روی آن را با یک لایه جدید عوض کنید.


جلوگیری از تشکل یخ در مواد فریزری

استفاده از پلاستیک سلفون

هرگز بستنی خوشمزه خود را به دلیل اینکه در فریزر یخ می‌زند، دور نیندازید. روی ظرف بستنی یا هر چیز دیگری که در فریزر دارید، با سلفون بپوشانید و درب آن را بگذارید. این لایه نازک یک عملکرد عالی برای حفاظت از اقلام فریزری داخل ظرف شما خواهد داشت و آن را تازه نگه می‌دارد.


جلوگیری از خشک شدن رنگ

استفاده از پلاستیک سلفون

اگر بعد از استفاده از رنگ، روی آن را با پلاستیک سلفون بپوشانید، آن را خوب نگه داشته و از خشک شدن آن جلوگیری می‌شود. قوطی را با سلفون کاملا کیپ کرده سپس درب آن را بگذارید. این نه تنها رنگ را حفظ می‌کند بلکه از پخش شدن بوی آزار دهنده آن هم جلوگیری خواهد کرد.


کندن برچسب‌های شیشه به شیوه‌ای بهتر

استفاده از پلاستیک سلفون

پس از تمام شدن موارد درون بطری شیشه‌ای دوست دارید دوباره از آن استفاده کنید اما برچسب‌هایی که جدا نمی‌شوند، ظاهر بدی به آن می‌دهند و مثلا یک مربای گلابی با مربای سیب اشتباه گرفته می‌شود. ابتدا برچسب را در آب گرم و مایع ظرفشویی بخیسانید. سپس بطور کامل آن را با پلاستیک سلفون بپوشانید و ۵ دقیقه صبر کنید. بعد از برداشتن سلفون، برچسب هم باید به راحتی کنده شود. چسب روی برچسبها به قدرت چسب‌های مایع نیست بنابراین به راحتی کنده می‌شوند.


درست کردن یک ماگ قابل حمل با سلفون

استفاده از پلاستیک سلفون

پیدا کردن درب ماگی که قابل حمل و بیرون بردن باشد شاید کمی وقت گیر باشد. به جای این کار از سلفون استفاده کنید تا یک فنجان قابل حمل داشته باشید. خیلی راحت بالای فنجان یا لیوان‌تان را با سلفون بپوشانید و یک سوراخ هم برای نی ایجاد کنید.


جدا کردن جواهرات درهم برهم

استفاده از پلاستیک سلفون

اگر جزو آنهایی هستید که برای پیدا کردن جواهرات از سایرین و جدا کردن آن، وقت زیادی صرف می‌کنید، چاره کار شما استفاده از سلفون است. یک تکه سلفون را جدا کرده و جواهرات را روی آن مرتب بگذارید. سپس تکه دوم را پلاستیک را روی جواهرات بگذارید تا گردن بند و سینه ریز شما صاف بایستد.


محافظت از لباس ها

استفاده از پلاستیک سلفون

پیش بند آشپزی خیلی خوب است و تا حدود زیادی از کثیف شدن لباس ما جلوگیری می‌کند اما آنها نیز جزو اقلامی هستند که باید شسته شوند. به جای پوشیدن پیش بند با پوشاندن قفسه سینه با یک تکه پلاستیک سلفون، حین آشپزی از لباس خود محافظت کنید. شما می‌توانید آن را دور انداخته و در زمان خود صرفه جویی کنید.


تازه نگه داشتن کاهو با سلفون

استفاده از پلاستیک سلفون

کاهو جزو آن سبزیجاتی ست که با ماندن در یخچال به تدریج پژمرده می‌شود. تازه نگه داشتن کاهو با سلفون تقریبا شبیه به همان چیزی ست که در مورد گلها انجام دادیم. روی کاسه کاهو را با یک تکه پارچه مرطوب پوشانده سپس دور تا دور کاسه را با سلفون بپوشانید. به این ترتیب به مدت هفت روز تازه می‌مانند.


راحت کردن جابجایی

استفاده از پلاستیک سلفون

انجام کارها را هوشمندانه تر کنید نه سخت تر. از سلفون برای پوشاندن کشوهایی استفاده کنید که لباس داخل آنهاست. این کار حرکت دادن کشو را راحت کردن و مرحله خالی کردن کشوها را راحت تر می‌کند. همچنین می‌توانید کشوی لباسی را با پلاستیک سلفون بپوشانید تا از لباسها حفاظت کنید و مطمئن شوید که لباسها به اطراف کشو حرکت نمی‌کنند. این ترفند برای پوشاند ظروف در جای خودشان موقع جابجایی، خیلی خوب است.


از خشک شدن برس‌ها جلوگیری کنید

استفاده از پلاستیک سلفون

با کمک سلفون از خشک شدن برس یا غلطک رنگ جلوگیری کنید. برس و غلطک را در دست گرفته و روی آن را بطور کامل با پلاستیک بپوشانید. حالا که روش‌های استفاده از سلفون در خانه را می‌دانید، خیلی از کارها برای شما راحت‌تر می‌شود.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd