حدود پانزده سال از معرفی پد‌های آرایشی اشکی معروف که شکل تخم مرغی با نوک تیز دارند و معمولا به رنگ صورتی هستند می‌گذرد. این اسفنج‌های اشکی که با نام تجاری بیوتی بلندر (BeautyBlender) شناخته می‌شوند تاثیر زیادی در حرفه‌ای‌تر شدن و زیباتر شدن آرایش دارند. اما استفاده از این اسفنج‌های اشکی آسان نیست و طبق گزارشات، بیشترین اشتباه در کاربرد ابزارهای آرایشی مرطوب به این اسفنج‌ها است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز اشتباهات رایج در کاربرد این اسفنج‌های اشکی را بررسی خواهیم نمود.

استفاده از پد اشکی و اسفنج اشکی به صورت خشک

یک اسفنج خشک حجم زیادی از مواد آرایشی را به خود جذب کرده و چیز زیادی را روی صورت شما پخش نمی‌کند و این اتفاق هم باعث هدر رفتن مقدار زیادی کرم و مواد آرایشی شده و هم تمیز کردن اسفنج را پس از استفاده مشکل خواهد کرد. بنابراین لازم است قبل از هر استفاده، این پد آرایشی را زیر شیر آب بگیرید تا کاملا خیس شود سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و مرطوب باقی بماند، به این صورت استفاده از اسفنج و انجام آرایش ساده‌تر انجام خواهد گرفت و علاوه بر آن باعث مرطوب شدن و نرم شدن پوست شما نیز خواهد شد.

و مرطوب نکردن مجدد آن

تنها خیس کردن پد آرایشی اشکی در ابتدا استفاده کافی نیست و باید در طول آرایش نیز چند بار این رطوبت تجدید شود. هر گاه حس کردید که اسفنج شما به اندازه کافی مرطوب نیست و مقدار زیادی از کرم را جذب می‌کند مجددا آن را زیر شیر آب بگیرید و یا با کمک یک اسپری آب روی آن آب بپاشید و آن را در طول استفاده خود مرطوب نگه دارید.

زدن مستقیم ماده آرایشی روی اسفنج‌های اشکی

اشتباهی که بیشتر خانم‌ها در استفاده از پد‌ها و یا هر نوع دیگری از ابزارهای آرایشی مرتکب می‌شوند این است که کرم یا هر ماده دیگری را که استفاده می‌کنند مستقیما از ظرف آن روی اسفنج می‌ریزند، این کار باعث می‌شود مقدار زیادی ماده آرایشی روی صورت شما قرار بگیرد و پخش کردن آن مشکل شود. روش صحیح این کار این است که ماده آرایشی را روی پشت دست خود بریزید و با اسفنج مقدار کمی از آن را برداشته روی صورت خود پخش کنید. ماده آرایشی را روی کف دست خود نریزید چون عرق و رطوبت کف دست ترکیب ماده آرایشی را تغییر خواهد داد.

اسفنج‌های اشکی

حرکت دادن رفت و برگشتی اسفنج روی پوست

روش صحیح استفاده از اسفنج‌های آرایشی این است که پس از زدن آن در ماده آرایشی با حرکات ضربه‌ای ان را روی صورت بزنید تا مقدار مناسبی از کرم روی صورت بنشیند و جذب شود. اما برخی افراد این کار را با حرکات رفت و برگشتی انجام می‌دهند که کار اشتباهی است. حرکت رفت و برگشتی اسفنج روی صورت باعث می‌شود موهای صورت و پوسته‌های سطح آن جابجا شود و ظاهر آرایش شما چندان زیبا و بی نقص به نظر نرسد. البته ممکن است تصور کنید با حرکت ضربه‌ای اسفنج به پوشش کافی نخواهید رسید اما این کار را آن قدر تکرار کنید تا پوشش کرم به حد دلخواه شما برسد.

محدود کردن آن به کرم پودر و فونداسیون

برخی افراد تصور می‌کنند پدهای اشکی تنها برای استفاده از کرم پودر و فونداسیون طراحی شده اند اما بیوتی بلندر تطبیق پذیری بالایی دارد و برای زدن هر نوع ماده آرایشی چه خشک، چه پودری و چه مایع می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این اسفنج‌ها در زدن رژگونه، پرایمر آرایشی و انواع لوسیون‌ها است. پس خود را محدود نکنید و از همه مزیت‌های این ابزار مفید بهره مند شوید.

اسفنج‌های اشکی

تمیز نکردن و نگهداری نادرست از اسفنج‌های اشکی

اگر پد آرایشی خیس و کثیف خود را بدون تمیز کردن داخل کیف آرایشی خود قرار دهید با این کار عمر این ابزار را کوتاه کرده‌اید. بهتر است پس از هر استفاده آن را به روش صحیح تمیز کنید و با یک قطره شامپو بچه آن را شسته و آبکشی کرده و خشک کنید سپس در جای خود قرار دهید یا اگر وقت این کار را ندارید تنها یک بار اسفنج را آبکشی کرده و سپس خشک کنید. برای خشک کردن آن را در فضایی که دارای تهویه است قرار دهید در غیراین صورت احتمال رشد باکتری یا قارچ داخل آن وجود دارد.

در نظر نگرفتن عمر محدود اسفنج‌های آرایشی

هرچقدر هم که در نگهداریو و استفاده از این ابزار مفید دقت به خرج دهید، اسفنج‌های آرایشی برای استفاده نامحدود طراحی نشده‌اند و پس از مدتی باید آن را با یک اسفنج جدید جایگزین کنید. هرگاه حس کردید اسفنج شما تغییر رنگ داده است یا استحکام اولیه را ندارد و شل شده است زمان تعویض آن فرا رسیده است. قانون کلی این است که اگر هرروز این ابزار را به کار می‌برید حداکثر سه ماه بعد باید آن را دور بیندازید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)