شرکت والمارت که سومین خرده فروش برتر اینترنتی در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است، در حال اجرای آزمایشی برنامه‌ای است که طی آن، کارکنان فروشگاه‌های والمارت می‌توانند انتخاب کنند که به ازای دریافت پول بیشتر، سفارشات آنلاین را به مشتریان تحویل دهند.

کارکنان والمارت و تحویل سفارشات آنلاین به مشتریان به ازای دریافت پول بیشتر

این شرکت به تازگی خبری را منتشر کرده که بر طبق آن، والمارت بیش از یک ماه است که یک برنامه‌ی آزمایشی را در سه فروشگاه خود – که دو تای آن‌ها در نیوجرسی و دیگری در شمال غربی آرکانزاس قرار دارد – اجرا نموده و طی آن، کارکنان فروشگاه می‌توانند در ساعات غیر کاری خود به ازای دریافت پول بیشتر، سفارشات آنلاین مشتریان وال مارت را درب منزل آن‌ها تحویل دهند و از این طریق، درآمد بیشتری به دست آورند.

هدف اصلی از این کار، استفاده از تخصص والمارت در حمل و نقل برای کاهش دادن هزینه‌های حمل محصولات است در عین این که زمان تحویل سفارشات به مشتریان نیز کوتاه‌تر شود. این شرکت بیان کرده که در حال حاضر، کامیون‌هایی را برای حمل سفارشات از مراکز تامین کالا به سمت فروشگاه‌ها، در اختیار دارد. این کامیون‌های مشابه، می‌توانند سفارشات مشتریان اینترنتی را به نزدیک‌ترین فروشگاه به مشتری ارسال کنند و سپس یکی از کارکنان آن فروشگاه، وظیفه‌ی حمل سفارش به درب منزل مشتری را به عهده بگیرد.

کارکنان، با استفاده از تکنولوژی والمارت، می‌توانند از تعداد بسته‌بندی‌های مجاز برای حمل، حداکثر اندازه و وزن این بسته‌بندی‌ها و روزهایی را که مجازند محصولات را پس از ساعت کاری خود به درب منزل مشتریان تحویل دهند، مطلع شوند. شرکت، به هر یک از کارکنان فروشگاه‌ها محصولاتی را واگذار می‌کند که نزدیک به آن‌ها بوده و دچار دردسر زیادی برای تحویل سفارشات اینترنتی درب منزل مشتریان نشوند.

شرکت اینترنتی والمارت

لازم است اشاره شود که این برنامه‌ی شرکت والمارت، مشابه برنامه‌هایی است که قبلا توسط فروشگاه‌هایی مانند آمازون یا Uber Technologies اجرا شده است؛ اما مزیتی که نسبت به آن‌ها دارد این است که کارکنان فروشگاه لازم نیست برای برداشت بسته بندی‌ها و سفارشات، مسافتی را بپیمایند؛ چون در خود فروشگاه و زمانی که در سر کار خود هستند این کار انجام می‌شود. کارکنان، هنگامی که کار اصلی خود را در فروشگاه تمام می‌کنند و پایان ساعت کاریشان است، بسته بندی‌ها را از یک اتاق پشتی برداشته و آن‌ها را در وسیله‌ی نقلیه‌ی خود قرار می‌دهند. سپس آدرس مشتریان را وارد موبایل خود کرده و با استفاده از GPS مسیریابی نموده و سفارشات را درب منزل مشتریان، که نزدیک به مکان خود آن‎‌ها نیز می‌باشد، می‌رسانند.

شرکت آمازون، که برنامه‌ای مشابه والمارت را اجرا می‌کند، حقوقی بین ۱۸ تا ۲۵ دلار در هر ساعت به کارکنان خود می‌دهد. شرکت وال مارت هنوز فاش نکرده که چه میزان حقوق را به کارکنان خود به ازای این کار اختصاص می‌دهد؛ اما این را اعلام کرده که وسایل نقلیه‌ی کارکنان را بیمه می‌کند و همچنین برنامه‌ای را برای جهت یابی درست مسیرها بر روی گوشی‌های هوشمند به آن‌ها ارائه می‌دهد.

این برنامه‌ی آزمایشی، آخرین تلاشی است که شرکت والمارت برای مقابله با شرکت بزرگ آمازون – که در رده بندی خرده‌فروشی های اینترنتی برتر، رتبه‌ی اول را دارد – انجام داده تا سهم بازار خود را افزایش دهد. تلاش قبلی این شرکت برای مقابله با آمازون، در ماه آوریل بود و وال مارت به اجرای یک استراتژی تخفیفی (Pickup Discount) پرداخت که طی آن، چنانچه خریداران اینترنتی محصولی را سفارش می‌دادند و خودشان به مکان‌های مورد نظر رفته و آن‌ها را تحویل می‌گرفتند، از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروشگاه‌های بزرگ آنلاین و الگو گیری در کسب و کار اینترنتی خود، پیشنهاد می‌شود به مقاله  آینده‌ی فروشگاه‌های اینترنتی رجوع کنید.
  • لطفاً اگر نظر یا پیشنهادی دارید، با ما در میان گذارید.