اگر از همین الان با وجود این که دو ماه به پایان زمستان باقی مانده است از لباس‌های زمستانی خود خسته شده‌اید و فکر می‌کنید بوت ساق کوتاه و پالتوی دوست داشتنی شما تکراری و کسل کننده شده است نگران نباشید، هنوز هم منبع الهام متعددی در دنیای مد هست که می‌توانند ایده‌های جدیدی را در ترکیب لباس به شما بدهند. آیکن‌های استایل زمستانی از جمله این منابع الهام هستند، آیکن استایل به شخصیتی حقیقی یا تخیلی گفته می‌شود که در طول سال‌ها تاثیری ماندگار در دنیای مد داشته است. این آیکن‌های می‌توانند ستاره‌های سینما و موسیقی، مدل‌ها و حتی شخصیت‌های تخیلی دنیای سینما و تلویزیون باشند که جای خود را در قلب مردم باز کرده‌اند. در این مقاله تخصصی از مجله قرمز به آیکن‌های استایل زمستانی و نکاتی که می‌توانیم از تیپ آن‌ها بیاموزیم خواهیم پرداخت.

توئیگی یکی از آیکن‌های استایل زمستانی

آیکن‌های استایل زمستانی

توئیگی یکی از جوان‌ترین سوپرمدل‌های تاریخ فشن و سینما بود که در دوره تحول مد و فشن لندن در دهه شصت میلادی ظهور کرد و به عنوان یک آیکن مد شناخته شد. یکی از شاخص‌ترین تیپ‌های زمستانی توئیگی پالتوی صورتی بلند و خزداری بود که با استایل ارتشی طراحی شده و با یک بوت متالیک بلند همراه شده بود.

جوآن کالینز

آیکن‌های استایل زمستانی

جوان کالینز از مدل‌ها و هنرپیشه‌های معروف بریتانیایی است که در دهه ۵۰ و ۶۰ فعالیت می‌کرد و نقش مهمی در فشن این دوره داشته است. او که مادربزرگ کارا دلوین هم هست ثابت کرد که کلاه‌های زمستانی تنها محدود به کلاه بافتنی نیست بلکه از کلاه‌های شیک و سطح بالا هم می‌توان به عنوان کلاه زمستانی استفاده کرد.

کیت ماس

آیکن‌های استایل زمستانی

کیت ماس سوپرمدل معروف دهه ۹۰ همیشه سبکی خاص و متفاوت داشته است که تیپ زمستانی او هم از این قاعده مستثنی نیست. او در مجموعه‌های تبلیغاتی ماندگاری حضور داشته است که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها استایل زمستانی با سبک راک اند رول بود. این سبک جالب که در زمان خود جدید بود برای همیشه در دنیای مد ماندگار شد.

لوسی النور در فیلم “وقتی تو خواب بودی”

آیکن‌های استایل زمستانی

مد و فشن دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یکی از خاص‌ترین سبک‌ها را داشت، سبکی که اکنون فقط در فیلم‌ها و سریال‌های آن دوره می‌توانیم ببینیم. یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های آن زمان سریال “وقتی تو خواب بودی” با نقش آفرینی ساندرا بولاک در نقش لوسی است. تیپ زمستانی لوسی بسیار ساده اما دوست داشتنی است که از یک کلاه بافتنی و شال ضخیم تشکیل شده است.

مریلین مونرو

آیکن‌های استایل زمستانی

مریلین مونرو یکی از شاخص‌ترین و ماندگارترین آیکن‌های مد از دهه شصت میلادی تاکنون است که هرگز حضورو نقش او حتی پس از مرگ نیز کمرنگ نشده و نخواهد شد. مثل همه تیپ‌های دیگر، تیپ زمستانی مریلین مونرو هم خاص، جذاب، زنانه و ماندگار بود و تاثیری عمیق در سبک لباس‌های زمستانی داشت.

ماری هچ در فیلم “زندگی شگفت انگیزی است”

آیکن‌های استایل زمستانی

آیکن‌های مد زمستانی تنها محدود به دهه شصت و پس از آن نیستند. ماری هچ هرچند یک شخصیت خیالی است که در فیلم دوست داشتنی “زندگی شگفت انگیزی است” با نقش آفرینی دانا رید حضور داشت اما تیپ او حتی پس از هشتاد سال نیز شیک و زیبا و به روز به نظر می‌رسد.

جکی کندی (اوناسیس)

آیکن‌های استایل زمستانی

جکی کندی همسر رئیس جمهور ترور شده آمریکا نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ و البته مد و فشن امریکایی در دهه ۶۰ و ۷۰ بازی کرده است. پالتوهای زیبای او همیشه مورد تقلید خانم‌های شیکپوش در سرتاسر جهان قرار می‌گرفت، پالتوهایی به رنگ قرمز، صورتی  یا مشکی که او را به یک آیکن مد ماندگار در دوران تبدیل کرد.

جنی در فیلم “داستان عشق”

آیکن‌های استایل زمستانی

کمتر کسی هست که این فیلم عاشقانه زیبا را ندیده باشد، فیلمی که حتی اکنون که ۴۰ سال از ساخت آن می‌گذرد همچنان محبوب است. لباس‌های زمستانی کاراکتر اصلی فیلم یعنی جنی کاویلری تا مدت‌ها ماندگار و محبوب بود، بلوز با یقه برگردان و ژاکت اورسایز که به ترندهای اصلی دهه هفتاد تبدیل شدند.

کارول در فیلم “کارول”

آیکن‌های استایل زمستانی

فیلم کارول که محصول سال ۲۰۱۵ است بر اساس رمان نویسنده نابغه پاتریشیا های اسمیت ساخته شده است و داستان زندگی و پیچیگی‌های زنی را در دهه ۵۰ میلادی به تصویر می‌کشد. کارول زنی متمول و جذاب است که تیپی جذاب و دوست داشتنی هم دارد و ا این حیث می‌توان او را  در زمره یکی از آیکن‌های استایل زمستانی به شمار آورد.

آدری هیپورن یکی از آیکن‌های استایل زمستانی

آیکن‌های استایل زمستانی

آدری هیپورن جزو ستارگانی است که استایل او و تاثیری  که در دنیای مد و فشن داشته است همیشه مدرن و ماندگار خواهد بود. یکی از شاخص‌ترین تیپ‌های زمستانی آدری هیپورن پالتوی اورسایز پشمی  زیبایی بود که همراه با دستکش‌های مشکی به تن می‌کرد تا بر شیک بودن استیل خود اضافه کند.

کری برادشاو در سریال “جنسیت و شهر”

آیکن‌های استایل زمستانی

یکی از پربیننده‌ترین سریال‌هایی که در دهه ۹۰ میلادی پخش شد سریال جنسیت و شهر بود. این سریال از جنبه مد و فشن اهمیت زیادی داشت و حتی روی فروش محصولات مختلف (مثل کیف باکت فندی) تاثیری چشمگیر داشت. سارا جسیکا پارکر در این سریال در نقش کری برادشاو ظاهر می‌شود، زنی که لباس برایش از هرچیزی مهم‌تر و البته تیپ‌های زمستانی جذابی هم دارد.

اولیویا پالرمو یکی از معروف‌ترین آیکن‌های استایل زمستانی

آیکن‌های استایل زمستانی

اولیویا پالرمو آیکن مد معاصر ما است که در سال‌های اخیر با سلیقه و سبک جذاب خود به یگ الگوی ماندگار تبدیل شده است. او در نیویورک زندگی می‌کند پس تقریبا همیشه با آب و هوای سرد و زمستانی سروکار دارد به همین دلیل تیپ‌های زمستانی متنوع و جذابی هم دارد که می‌تواند الهام بخش شیکپوشان باشد.

آنا کارنینا در فیلم “آنا کارنینا”

آیکن‌های استایل زمستانی

کیرا نایتلی در سال ۲۰۱۲ در نقش آناکارنینا در فیلمی به همین نام ظاهر شد. اگر فیلم را ددیه باشید یا با رمان آنا کارنینا اثر تولستوی آشنایی داشته باشید می‌دانید که داستان آن در روسیه و در هوای بسیار سردی اتفاق می‌افتد. با این وجود آنا کارنینای اشراف زاده لباس‌های زمستانی بسیار زیبا و گرمی می‌پوشد و ثابت می‌کند که در عین گرم بودن می‌توان شیک و سطح بالا بود.

مارگو تننبام در فیلم “خانواده اشرافی تننبام”

آیکن‌های استایل زمستانی

اگر این فیلم دیدنی به کارگردانی وس اندرسون را دیده باشید احتمالا اولین چیزی که توجه شما را جلب کرده است سبک خاص لباس پوشیدن مارگو، یکی از اعضای خانواده تننبام است. ترکیب پالتوی خز، دستکش و کیف بیرکین احتمالا تنها چیزهایی هستند که شما برای شیک بودن در زمستان نیاز دارید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مقالات تخصصی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)