متاسفانه همه ما با موهای پرپشت و حجیم به دنیا نمی‌آییم و این شانس را نداریم که هر مدل مویی را اعم از موی کوتاه و بلند و … امتحان کنیم. اما این به معنای آن نیست که داشتن موهای کم حجم باعث شرمندگی و محدودیت است بلکه شما همان طور که با چند ترفند ساده می‌توانید لب‌های پرتری داشته باشید می‌توانید با انتخاب مدل موی مناسب هم حجم موهای خود را بیشتر نشان دهید و زیباتر شوید. اما این مدل‌های جادویی که موهای شما را پرپشت نشان می‌دهند کدامند؟ یک سوال ساده دیگر که ذهن بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند این است که آیا موی کوتاه به من می‌آید یا بهتر است موهایم را بلند نگه دارم؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند مدل موی کوتاه و بلند را که برای موهای نازک و کم پشت مناسب هستند و باعث پرپشت دیده شدن موها می‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز با یک تست ساده تشخیص خواهید داد که موی کوتاه بیشتر به شما می‌آید یا موی بلند.

بهترین و زیباترین مدل‌ها برای موهای نازک و کم پشت

خطای دید کاربرد زیادی در دنیای زیبایی دارد و با کمک گرفتن از این تکنیک می‌توان زیبایی‌هایی را خلق کرد که وجود ندارند و یا روی زیبایی‌های موجود تاکید کرده و آن‌ها را تقویت کرد. مهم‌ترین راز برای پرپشت نشان دادن موهای نازک، سبک‌تر کردن موها و ایجاد حجم با کمک خطای دید است که شما با روش‌های مختلفی می‌توانید به این هدف برسید. در ادامه شش مدل جالب و جذاب مدل موی کوتاه و بلند را که باعث حجیم شدن موهای نازک می‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد.

 

موی تا شانه با برش لایه لایه

موهای نازک تمایل دارند که به همدیگر و به کف سر بچسبند و همین مساله باعث می‌شود که حجم آن‌ها کمتر دیده شود. بنابراین مدل مویی که باعث جدا شدن موها از همدیگر و از کف سر شود می‌تواند موهای شما را حجیم و پرپشت نشان دهد. موها در مدل مویی که لایه لایه باشد به راحتی روی هم حرکت می‌کنند و حجیم‌تر به نظر می‌رسند. حال اگر بلندی مو تا روی شانه باشد این حرکت موهای روی هم ساده‌تر انجام خواهد شد و موها حجیم و پرپشت به نظر خواهند رسید. پس اگر مثل کندال جنر موهای نازک و صافی دارید می‌توانید با کوتاه کردن آن‌ها به صورت لایه لایه و تا شانه آن‌ها را حجیم‌تر نشان دهید.

بهترین مدل‌ها برای موهای نازک و کم پشت آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

فرق یکطرفه

یک ترفند ساده دیگر برای پرپشت نشان دادن موها جدا کردن فرق سر از کنار است. هرچه فرق سر شما از وسط سر فاصله داشته باشد حجم موهایی که در یک طرف سر روی هم می‌افتند بیشتر خواهد شد و در نتیجه موهای شما حجیم‌تر به نظر خواهند رسید. علاوه بر این، عوض کردن محل فرق موها باعث می‌شود که ریشه موها بلند شوند و موها از این طریق حجم بگیرند. بنابراین فرقی نمی‌کند که مدل موهای شما بلند باشد یا کوتاه، شما هرچقدر فرق موهای خود را متمایل به یک طرف جدا کنید و این فرق را هر چند وقت یک بار عوض کنید، حجم موهای شما بیشتر به نظر خواهد رسید.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟ آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

مدل موی کوتاه پیکسی

هر چه موهای شما کوتاه‌تر باشند وزن کمتری هم خواهند داشت و همین سبک بودن باعث حجیم شدن موها خواهد شد. پس برای خانم‌هایی که موهای نازک دارند کوتاه کردن مو یک روش مناسب و موثر است اما اگر در این مورد هنوز مطمئن نیستید و نمی‌دانید که موی کوتاه به شما می‌آید یا خیر، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. البته کوتاه کردن موها یک مزیت دیگر هم دارد و آن تقویت مو است. اگر موهای شما بر اثر مراقبت نادرست و … آسیب دیده است کوتاه کردن، بهترین و سریع‌ترین روش برای احیای موها است و زیبایی و حجم را به آن بازمی‌گرداند.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟ آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

لاب بلند در قسمت جلو

اگرچه کوتاه کردن مو یک روش ساده و سریع برای حجیم نشان دادن موها است اما موی کوتاه به همه نمی‌آید و بسیاری از خانم‌ها دوست ندارند موهای بلند خود را کوتاه کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید نگران نباشید، شما می‌توانید بدون کوتاه کردن مو و با یک مدل لاب بلند حجم موهای خود را بیشتر نشان دهید. راز این کار در استفاده از مدل لابی است که در قسمت جلو خیلی بلندتر از قسمت عقب باشد. این مدل لاب در کنار حفظ بلندی موها، وزن آن را هم کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که موها حجیم‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند. فرقی نمی‌کند موهای شما مثل کیم کارداشیان صاف یا مثل موهای زویی سالدانا فر باشد در هر صورت این مدل ساده و زیبا برای شما مناسب است.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

لاب لایه لایه

مدل لاب جزو مدل‌هایی است که تقریبا به همه می‌آید اما اگر به دنبال مدلی با تطبیق پذیری بالاتر و حجم دهی بیشتر هستید مدل لاب لایه لایه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل مو بدون سنگین کردن موها به آن حجم می‌دهد و بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که موهای نازک دارند. در این مدل موها به راحتی روی هم حرکت می‌کنند و اگر مثل رزی هانتینگتون فرق موها را هم از یک طرف جدا کنید میزان حجمی که روی موهای شما ایجاد می‌شود چندین برابر خواهد شد.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

چتری ضخیم

یکی از بهترین و تضمین شده‌ترین راه‌ها برای حجیم کردن موهای نازک چتری زدن است. البته چتری‌های نازک و کم حجم اثر حجم دهندگی ندارند و حتی ممکن است موهای شما را نازک‌تر نشان دهند اما چتری‌های ضخیم می‌توانند این ذهنیت را ایجاد کنند که موهای شما به طور کلی ضخیم است و تلاشی برای حجیم کردن آن انجام نداده‌اید. البته این چتری‌ها نیاز به رسیدگی دارند و همیشه باید با سشوار و ابزارهای دیگر از چسبیدن آن‌ها به پیشانی جلوگیری کنید و پس از این نظر ممکن است چتری گزینه مناسبی برای همه خانم‌ها نباشد.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟ آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

اگرچه موهای بلند زیبایی‌های خود را دارد و به همه می‌آید اما موی کوتاه هم زیبا است و دردسر بسیار کمتری نسبت به موهای بلند دارد. البته بسیاری از خانم‌ها پس از کوتاه کردن موهای خود دچار پشیمانی می‌شوند چون متوجه می‌شوند که موی کوتاه به آن‌ها نمی‌آید و تناسب چهره‌شان را بر هم زده است و باید چندین ماه صبر کنند تا موهایشان مثل قبل بلند و زیبا شود. اما آیا راهی وجود دارد که قبل از کوتاه کردن موها بتوان پیش بینی لازم را انجام داد؟ کارشناسان به این پرسش جواب مثبت داده‌اند و روشی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان گفت موی کوتاه به شما می‌آید یا خیر. برای انجام این تست شما به یک خط کش، یک مداد و یک آینه نیاز دارید.

آیا موی کوتاه به شما می‌آید؟

مقابل آینه طوری بایستید که تصور نیم رخ شما در آن مشخص باشد. سپس مداد را بردارید و به طور افقی بگیرید تا یک سر آن مانند تصویر زیر چانه شما بچسبد و سر دیگر آن از کنار گردن عبور کند. حال خط کش را بردارید و فاصله زیر لاله گوش تا مداد را اندازه بگیرید. اگر این اندازه از ۵.۷ سانتی‌متر کمتر باشد شما می‌توانید موهای خود را هرچقدر که دوست دارید کوتاه کنید. اما اگر این فاصله از ۵.۷ میلی‌متر بیشتر باشد بهتر است موهایتان را بلند نگه دارید و آنقدری کوتاه نکنید که از شانه‌هایتان بالاتر برسد. اما این روش چطور جواب می‌دهد؟ واقعیت این است که بلندی و کوتاهی مو ارتباط زیادی با فرم صورت ندارد و تنها زاویه خطوط فک است که تعیین کننده آن است. اگر خطوط فک شما زاویه دار باشد موی کوتاه به شما نمی‌آید و چهره شما را مردانه نشان می‌دهد در حالی که موی بلند به متعادل شدن چهره‌تان کمک خواهد کرد. اما خانم‌هایی که چانه زاویه دار ندارند می‌توانند موهای کوتاه داشته باشند بدون آن که از ظرافت چهره‌شان کاسته شود. البته این یک قانون کلی است و ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد اما می‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب موی کوتاه یا بلند در مدل موهای شما باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)