در این مطلب از مجله قرمز به بررسی اپلیکیشن UserTesting می‌پردازیم. این مطلب برای همه‌ی کسانی که به نوعی با استفاده از سایت در حال کسب درآمد هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. اپلیکیشن UserTesting برای بازخورد دادن به مدیران سایت ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده می‌شود.

تجربه‌ی یکی از فروشگاه های اینترنتی (jet.com)

سایت jet.com که یک فروشگاه اینترنتی است، در حال بهتر کردن محتوای صفحات وب خود می‌باشد. این سایت در سال ۲۰۱۶، حدود ۱۶۰۰ فرشنده و ۳٫۶ میلیون مشتری داشت و تا به حال رشد زیادی داشته است. فروشگاه مذکور، از userTesting برای بازخورد سریع گرفتن از مشتریان خود کمک گرفته است و در حال بهبود بخشیدن به صفحات وب خود می‌باشد.

اپلیکیشن userTesting چیست و به چه دردی می‌خورد؟

 UserTesting، یک زیرساخت برای گرفتن بازخورد سریع از مشتریان فراهم می‌کند و در مورد آنچه هر مشتری می‌اندیشد یا احساس می‌کند، اطلاعاتی را گردآوری می‌کند. اگر بخواهیم اطلاعات دقیق تری در مورد اپلیکیشن UserTesting ارائه دهیم، باید گفت هر مشتری می‌تواند این اپلیکیشن را نصب کند و سپس در هنگام بازدید از یک سایت اینترنتی و خرید از آن، هر گونه فکری که در مورد کالاهای آن ها، مثلا رنگ مورد علاقه اش، دارد با صدای بلند با استفاده از گوشی بیان کند. صدا یا ویدئوی او در این اپلیکیشن ضبط می‌شود و به دست مسئول سایت می‌رسد. بنابراین فروشگاه اینترنتی مورد نظر از افکار مشتریان هنگام خرید مطلع می‌شود و می‌تواند با استفاده از این بازخورد ها، سایت و در واقع فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشد. حال سوال این جاست که چه چیزی باعث می‌شود که مشتریان علاقه مند شوند تا صدای خود را با استفاده از این اپلیکیشن ضبط کنند؟ پاسخ این است که اپلیکیشن UserTesting، به ازای بازدید هر مشتری از وب سایت ها یا برنامه های مختلف، و البته رعایت یک سری نکات از سمت مشتریان، به آن ها ۱۰ دلار جایزه می‌دهد!

اپلیکیشن UserTesting

از ماه جولای سال ۲۰۱۶، شرکت jet.com با استفاده از این اپلیکیشن و بازخوردهای مشتریان در هنگام خرید از سایتشان، نکات مهمی را دریافته و بهبود زیادی در فروشگاه خود ایجاد کرده است. این فروشگاه سعی کرده است به سوالاتی که در ذهن مشتریانش درباره‌ی هزینه های حمل و نقل، سیاست ها و قوانین مربوط به برگرداندن یا تعویض کالاها، نحوه‌ی دسترسی به تیم خدمت رسانی به مشتری در این شرکت و غیره، می‌باشد، پاسخ دهد و نکاتی که مشتریان می‌گویند را در سایت خود و محصولاتی که ارائه می‌دهد رعایت کند. مسئول این اپلیکیشن– Chris Hicken – بیان کرده است که حدود ۸ تا ۱۰ هزار مشتری در هر هفته از این برنامه استفاده می‌کنند و به ازای هر بارخوردی که ارائه می‌دهند، ۱۰ دلار به آن ها تعلق می‌گیرد. هنگامی که یک مشتری می‌پذیرد که بخشی از این سیستم شود، اپلیکیشن و تعدادی نرم افزار را بر روی دسکتاپ، موبایل یا تبلت خود نصب می‌کند. پس از آن، نحوه‌ی استفاده‌ی مشتری از سایت ها، بازخورد های آن ها و نکات دیگری، توسط نرم افزارهای شرکت بررسی و ثبت می‌شود و این اطلاعات به صورت مستقیم به سرور UserTesting ارسال می‌گردد. ویدئو ها و صداهای مشتریان بر روی این اپلیکیشن ضبط شده و ذخیره می‌شوند. شرکت ها می‌توانند با پرداخت مبلغی، این اطلاعات را بخرند. تا کنون شرکت های مختلفی از این اطلاعات استفاده کرده اند و بهبود هایی در سایتشان ایجاد نموده اند.

اگر برای مثال، یک ویژگی را به سایت خود اضافه کرده اید و می‌خواهید سلیقه‌ی مشتریان را به طور فوری نسبت به این موضوع بسنجید، استفاده از این اپلیکیشن برای شما مفید خواهد بود. نقاط بهبودی که باید در اسرع وقت در سایت خود ایجاد کنید، توسط این برنامه سریعاً مشخص شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منابع : digitalcommerce360.com و usertesting.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی تخفیف های فروشگاه والمارت در سال ۲۰۱۷ رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.