لیموزین در سال ۱۹۰۲ اختراع شد و و معمولا راننده ای پشت فرمان نشسته و سرنشینان آن در یک بخش جدا در عقب نشسته بودند . لیموزین های خوابیده اولین بار در سال ۱۹۲۸ پدیدار شدند و اغلب برای گروه های موسیقی بزرگ و اعضا و رهبرشان طراحی شده بودند تا آنها را جابه جا کنند .

امروزه یکی از مثال های بارز خودنمایی گران قیمتی و برای حمل و نقل گروه های لوکس  می باشد . این خودرو ها سمبل هرچیز از مصرف خالص تا قدرت فوق العاده است ، از آنجایی که مسئولان دولتی از آنها استفاده می کنند . لیموزین همچنین سمبل مراسمات خاص می باشد ، مثل مراسم عروسی ، مهمونی مجردی ، مراسم های دبیرستان ، مراسم تشییع ، افتتاح های بزرگ اقتصادی و مراسم های بزرگ جایزه .

علاوه بر این امروزه  لیموزین ها تنها مختص خودرو های بزرگ ، اوکس و گران قیمت نیستند . امروزه لیموزین ها می توانند ( همانطور که اغلب هم همین طورند ) از خودروهای از SUV ، ون ها و یا حتی بعضی مدل های ویژه پیکاپ های بزرگ ساخته شوند ؛ در عین حال که از سدان های بزرگ لوکس هم ساخته می شوند . تخمین زده می شود صنعت لیموزین نزدیک به ۴ میلیارد دلار ارزش دارد .

پیدا کردن گران قیمت ترین لیموزین های دنیا کار راحتی است ؛ اما پیدا کردن لوکس ترین لیمزین های دنیا بیشتر مرتبط با سلیقه و مدل مد نظر افراد است . لیموزین های امروزی می توانند هر چیزی باشند ؛ از یک خودروی ساده ، راحت و اولیه حمل و نقل تا بهترین وسیله آسایش که تا بار و وسایل تفریح را هم دارا است . در یک کلام یک استاندارد یکتا برای مشخص کردن بهترین لیموزین  یا لوکس ترین لیموزین وجود ندارد .

سطح پایه ی قیمت به معنای میزانی است که یک خریدار می پردازد تا یک لیموزین ساده را پیش از افزودن آپشن های مختلف خریداری کند . یک لیموزین ، به طور مثال کادیلاک XTS که قیمت پایه آن ۴۸,۶۳۵ دلار می باشد ، می تواند بر اساس این که از چه پلتفورم و یا چه آپشن هایی استفاده شود تا دو برابر و شاید سه برا قیمت پایه خود می رسد .

به خاطر اینکه پیدا کردن لوکس ترین لیموزین دنیا مثل پیدا کردن گران قیمت ترین لیموزین دنیا ساده نیست ، چیزی که در اینجا آورده ایم ۲۰ مدل از گران قیمت ترین لیموزین های دنیا است که تا امروز شناخته شده اند . این مقایسه بر اساس قیمت پایه آن ها صورت گرفته است . این بررسی محدود به برند هایی است لیموزین را بر اساس مدل های پایه ی خود ساخته اند .

 باید ذکر شود که بسیاری از سرویس های لیموزین ترجیح می دهند خودروی پایه را بخرند و سپس آن را به شرکت های شخصی ساز بفرستند تا آن را به لیموزین مد نظرشان تغییر دهند . در اینجا ما به لیموزین هایی اشاره داریم که توسط خود شرکت سازنده ارائه می شود .

۱۲) لیموزین کادیلاک XTS

لیموزین برتر

قیمت پایه : ۴۸,۶۳۵ دلار . اساسا این خودرو ، مدل گسترش یافته سدان کادیلاک XTS ، با مدل خوابیده تمام به همراه سه در در هر طرف خودرو ، می باشد . این خودرو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد . لیموزین XTS هم  در آنتاریا و هم در شانگهای ساخته می شود و دارای موتور ۶ سیلندر بهده می برد .

خودروی معمولی ، یا مدلی که خوابیده نیست ، دارای افزونه های لوکس مثل تودوزی های چرم در سقف خودرو ، دستگیره های درخشان ، کنسول مرکزی عقب و یک سیستم ناوبری دقیق می باشد . هر دو مدل معمولی و خوابیده دارای ویژگی های سیستم صوتی همه طرفه ، نور پردازی طرفین ، گرم کن های صندلی ، سیستم کنترل هوای عقب و محافظ های شیشه طرفین و عقب در کنار صندلی های استاندارد پشمی و بار  می باشند .

۱۱) لیموزین لینکولن MKS

لوکس ترین ها

قیمت پایه ۴۹,۸۰۰ دلار . ساخته شده توسط شرکت Ford Motor در شیکاگو . این لیموزین مدل خوابیده سدان چها در MKS می باشد . برخلاف XTS لیموزین خوابیده MKS دارای در های اضافه در طرفین نیست ، اما خودرو دارای ویژگی رانندگی تمام چرخ یا جلو می باشد .

لینکولن لیموزین MKS را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد ، پس از آن که کراس اور MKZ ثابت کرد که به اندازه کافی برای خودرو های لیموزین شهری لینکولن که نزدیک به سه دهه توسط رانندگان لیموزین در ایالات متحده استفتده می شد ، محبوب و موفق نیست . تصمیم فورد برای توقف تولید Town Car پس از ۲۰۱۱ سبب شد تا لینکولن به دنبال یک جایگزین باشد و در نهایت تصمیم به ساخت MKS گرفت .

هر دو نسخه معمولی و خوابیده MKS دارای صندلی های چرم ، گرم کن و خنک کن صندلی عقب ، رادیو ماهواره ای ، سیستم صوتی طرفین ، بار و طرح های نور پردازی مختلف که به انتخاب سروی لیموزین بستگی دارد .

۱۰) لیموزین پورشه Cayenne

پورشه لیموزین

قیمت پایه ۷۵,۰۰۰ دلار . مدل خوابیده از  SUV پورشه Cayenne . این لیموزین دارای موتور ۸ سیلندر می باشد .

بر اساس منابع مختلف از جمله بررسی های مصرف کنندگان ، محبوب ترین ویژگی لیموزین Cayenne ، به نظر می رسد ، سیستم صوتی On board آن می باشد . بررسی های مصرف کنندگان از آن به عنوان سیستم صوت در سطح کنسرت اشاره کرده اند . سیستم صوتی سازگار با CD  و  DVD می باشد و دارای سه نمایشگر تلویزیونی است و در جاهای متفاوت قرار گرفته اند . بیشتر بررسی های مصرف کنندگان سیستم پیچیده بار On board آن را هم تحسین کرده اند .

۹ ) Ssang Yong Chairman W

لیموزین متفاوت

قیمت پایه ۱۰۳,۰۰۰ دلار . یک لیموزین تمام سایز که توسط شرکت کره ای Ssang Yong Motors ساخته شده است و گفته می شود که مدل مورد علاقه ی سرویس های لیموزین در کره جنوبی و دیگر مناطق آسیایی می باشد .

این خودرو دارای موتور های ۶ و ۸ سیلندر می باشد . که گفته می شود بزرگترین موتور ۸سیلندر تولید شده در کشور کره جنوبی می باشد . این خودرو همچنین دارای صندلی های چرمی اسکاتلندی ، کنترل های صندلی موتوری ، شارژر های بی سیم دستگاه و محل استراحت وسیع برای سر و پا .

۸) میتسوبیشی Dignity

اینبار میتسوبیشی

قیمت پایه ۱۰۵,۰۰۰ دلار . همچون Chairman W ، Dignity یک خودرو تمام سایز می باشد ( مدلی که خوابیده نیست ) با اینکه چند مدل خوابیده هم ساخته شده است . میتسوبیشی Dignity در سال ۲۰۱۲ به چرخه تولید بازگشت و دارای موتور ۸ سیلندر می باشد . نسل جدید Dignity همچنین کمی بلند تر است اما در تمام طرف ها باریک تر و کوچک تر است .

۷) هیوندا Equus

خودروی مشترک

قیمت پایه ۱۱۳,۰۰۰ دلار . اساسا Equus مدل هیوندا شده  Dignity می باشد . میتسوبیشی به طور مشترک با هیوندا Dignity  را ساخته است و خودروسازی کره ای تصمیم گرفت تا مدل خودش را با عنوان Equus به فروش برساند . لیموزین Equus یک خودرو معمولی با پایه چرخ های بلند تر از سدان Equus می باشد .

موتور استاندارد یک V6 است اما هیوندا موتور V8 را هم پیشنهاد می دهد . این خودرو در خارج از کره جنوبی کمتر شناخته شده است ، چون هنوز به شکل گسترده در ایالات متحده به فروش نرسیده است . اما ویژگی های پایه آن شامل صندلی های چرمی ، تزیینات چوبی ، ساپورت های پا در عقب و حتی یک سیستم ماساژ در صندلی های عقب می باشد .

۶) لیموزین Chrysler 300

لیموزین خوابیده

قیمت پایه ۱۴۰,۰۰۰ دلار . یک مدل تمام خوابیده از سدان Chrysler 300 . مدل نیمه خوابیده هم به اندازه سدان استاندارد ۳۰۰ طو دارد . این خودرو دارای یک موتور V8 HEMI می باشد و توسط تعداد عظیمی از سرویس های لیموزین به عنوان یکی از بهترین لیموزین های خوابیده شناخته می شود .

۵) مرسدس بنز کلاس C

محصولات بنز

قیمت پایه ۱۵۴,۰۰۰ دلار . مدل خوابیده که هب صورت سفارشی همچون کادیلاک XTS دارای سه در در طرفین می باشد . لیموزین کلاس C همچنین دارای یک موتور ۱۲ سیلندر است و یکی از معدود لیموزین هایی است که از منتشرکنندگان و بررسی کنندگان اصلی خودرو مثل Car and Drive و Motor Trend  جایزه دریافت کرده است .

۴) کادیلاک ۱

لیموزین اختصاصی

قیمت  ۳۰۰,۰۰۰ دلار . دلیلی برای وجود یک قیمت ثابت برای این خودرو وجود دارد . کادیلاک یک تنها یک مشتری دارد . رییس جمهور ایالت متحده . بر اساس سدان DTS ، جانشین مدل پیشین خود . کادیلاک یک خودرویی نیست که شما بتوانید برای یک سرویس لیموزین معمولی بخرید .

بدنه از جنس فولاد ، تیتانیوم ، آلومینیوم و سرامیک ساخته شده است . این خودرو در حد یک تانک نظامی عایق بندی شده است ، تا از رییس جمهور و همراهانش از حملات بیوشیمیایی محافظت کند . تانک سوخت توسط یک فوم ضخیم پوشیده شده است که حتی در مقابل گرمای مستقیم هم مقاوم است . در جلو خودرو دارای دوربین دید در شب و گاز اشک آور ، تنها برای روز مبادا ، می باشد . پنجره ها دارای ۶ لایه است تا به اندازه کافی ضخامت  داشته باشد و در برابر گلوله مراقبت کند . دو مخزن دارای خون مشابه رییس جمهور در آن قرار گرفته است که در مواقع پزشکی اورژانسی از آن استفاده شود . درب های آن به اندازه درب های بویینگ ۷۵۷ سنگین است .

۳) Bentley Mulsanne

خودروهای لوکس جهان

قیمت پایه ۳۰۱,۰۰۰ دلار . اساسا یک پاسخ ارزان قیمت تر به Rolls-Royce Phantom . Bentley Mulsanne یک خودروی رسمی است که اپشن های گوناگونی را پیشنهاد می دهد . از جمله سپر اکترونیکی در بخش سرنشینان می باشد .

سرنشینان می توانند از LCD قرار گرفته در پشتی صندلی جلو ، میز های چرمی که دارای فضای مناسب برای iPad  و یا لپ تاپ می باشد ، یک سیستم صوتی Niam و هدفون های بلوتوثی لذت ببرند . بخش سرنشینان همچنین دارای زیر پایی های مفروش می باشد که در صندلی های جلو در هنگامی که مورد استفاده قرار نمی گیرند ، پنهان می شود . و همچنین پشت سری هایی که به شکل دستس قیبلیت تنظیم دارند .

۲) رولز رویس Phantom EWB

محصولات رولز رویس

قیمت پایه ۴۷۰۲۹۵ دلار . رولز رویس و لوکس بودن سال هاست که  با هم همراه شده اند . این Phantom  رولز رویس یک خط را دنبال می کند که با اولین مدل های رولز رویس اغاز شده است . فانتوم معاصر با یک موتور ۱۲ سیلندر پوشش داده می شود . داخل ان دارای چرم نرم ، جا دستی های چوبی و فرش هایی از پشم شتر می باشد . این فانتوم همچنان برای جشن های عروسی و دیگر مراسمات رسمی ، پر طرفدار است .

۱)تویوتا Century Royal

خودروی امپراطور ژاپن

قیمت ۵۳۴,۱۳۵ دلار . همچون کادیلاک یک  ،  Century Royal تنها یک کاربر دارد و هیچ سرویس اقتصادی توانایی خرید آن را ندارد . Century Royal  به طور اختصاصی برای امپراطور ژاپن ساخته شده است و تویوتا آن را در سال ۲۰۰۶ ساخته است . همچون کلاس S ،  Century Royal  یک موتور ۱۲ سیلندر دارد .

منبع :echolimousine

ترجمه تخصصی از تیم ترجمه مجله قرمز