در میان اکسسوری‌ها و لوازم آرایشی عطرها معمولا گران‌ترین‌ها هستند. البته عطرها دامنه قیمت گسترده‌ای دارند اما یک عطر دارای هویت و کیفیت معمولا قیمت بالایی دارد. حال این سوال پیش می‌آید که گران‌ترین عطرهای جهان کدامند؟ کدام برندها این عطرها را تولید می‌کنند؟ عطرهایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم چیزی نیستند که شما بتوانید از یک فروشگاه معمولی بخرید بلکه این عطرها در میان مجموعه‌های گران قیمت مجموعه داران و یا در موزه‌ها و کاخ‌های سلطنتی یافت می‌شوند چون قیمتی غیرقابل تصور دارند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با گران‌ترین عطرهای جهان به ترتیب قیمت و میزان قیمت آن‌ها به ازای هر اونس (معادل ۳۱ گرم) آشنا خواهیم نمود.

Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

گران‌ترین عطرهای جهان

برند کلایو کریشن یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید عطر لاکچری است که هر کسی قدرت خرید محصولات آن را ندارد. این برند گران‌ترین عطرهای جهان را تولید می‌کند. بطری این عطر هم یک جواهر و اثر هنری است و فرآیند ساخت آن به قدری پیچیده و مشکل است که از هر سه بطری یک عدد از آن هنگام ساخت می‌شکند. بطری این عطر از طلای ۱۸ عیار ساخته شده و یک عدد الماس ۵ قیراطی هم بر بالای آن قرار گرفته است. اگر این عطر را بو کنید خواهید دید که ارزش این قیمت را دارد، رایحه این عطر توسط طراح عطر معروف روخا داو طراحی شده است و بیشتر روی عطر گل رز تاکید دارد و بقیه رایحه‌های آن نیز شامل ریشه زنبق، یاسمن و دارچین ایتالیایی هستند.قیمت هر اونس از این عطر ۱۲.۷۲۲ یعنی بیش از ۵۰ میلیون تومان است، حجم هر بطری هم حدود ۱۷ اونس است پس خودتان محاسبه را انجام دهید چون این عطر در کتاب رکوردهای گینس به عنوان گران‌ترین عطر جهان ثبت شده است.

Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

گران‌ترین عطرهای جهان

اگر نام این عطر را از فرانسوی ترجمه کنیم به عبارت “اشک‌های مقدس تبس” می‌رسیم. طراح این عطر کریستین ناگل است و در ترکیب آن از موادی مثل مر، عنبر، یاسمن، شمعدانی، یلانگ یلانگ، هل، گل تلفونی، کندر هندی، چوب صندل و مشک استفاده کرده است که ترکیب شگفت انگیزی به وجود آورده‌اند. بطری این عطر با دست ساخته می‌شود و فرم آن شبیه به اهرام مصر است. قیمت هر اونس از این عطر ۶۸۰۰ دلار یعنی نزدیک به سی میلیون تومان است. بطری‌های بسیار کوچک ۶ گرمی این عطر را می‌توانید با قیمت ۱۷۰۰ دلار (۶ میلیون تومان) تهیه کنید.

Clive Christian No. 1

گران‌ترین عطرهای جهان

یک عطر دیگر از برند کلایو کریسشن که در مجموعه گران‌ترین عطرهای جهان رتبه سوم را کسب کرده است و اگر قدرت خرید عطر امرپیال این برند را ندارید می‌توانید نسخه ارزان‌تر آن را تهیه کنید. تفاوت این نسخه با نسخه امپریال در بطری آن است که کمی ارزان‌تر طراحی شده است البته نه به آن معنای ارزان که ما می‌شناسیم، این بطری هم دست ساز است و یک الماس روی خود دارد (که این بار یک سوم قیراط وزن دارد). رایحه عطر هم از ترکیب لیمو، هل، زنبق، چوب صندل، وانیل، یلانگ یلانگ و ترنج تشکیل شده است که ترکیبی بسیار دل انگیز دارد. قیمت هر اونس این عطر ۲۱۵۰ دلار یعنی حدود ۹ میلیون تومان است پس باز هم هر کسی قدرت خرید آن را ندارد.

Hermes 24 Faubourg Perfume

گران‌ترین عطرهای جهان

برند معروف مد و فشن فرانسوی یعنی هرمس این عطر را در نسخه محدود ارائه کرده است که طراح آن موریس راسل بوده است. تنها هزار بطری از این عطر ساخته شده که مشتریان آن خانم‌هایی هستند که به لاکچری علاقمند هستند. خود عطر رایحه سبکی دارد که برپایه گل‌ها است و از رایحه‌های یلانگ یلانگ، شکوفه نارنجی، یاسمن، زنبق، وانیل و عنبر تشکیل شده است که ترکیبی عالی دارد. اما این رایحه سبک و ملایم دوام و ماندگاری شگفت انگیزی دارد. قیمت هر اونس از این عطر حدود ۶.۵ میلیون تومان است.

Caron Poivre

گران‌ترین عطرهای جهان

این عطر که جزو گران‌ترین عطرهای جهان است در سال ۱۹۵۴ توسط میشل مورزتی ساخته شد که در خود نوت‌های اولیه تند و ادویه‌ای با نوت میانی گل‌ها و نوت پایانی چوبی دارد و بویی بسیار قوی و تند دارد که هم مناسب آقایان و هم خانم‌ها است. بطری این عطر هم طراحی زیبایی دارد که از کریستال خالص تشکیل شده است و با طلای سفید تزئین شده است. در بوی تند این عطر شما می‌توانید رایحه‌های میخک، فلفل سیاه و قرمز، اسطوخودوس، یاسمن، رز، سدر و چوب صندل را حس کنید. قیمت هر اونس از این عطر هزار دلار یعنی حدود چهار میلیون تومان است.

Jean Patou Joy Perfume

گران‌ترین عطرهای جهان

ژان پاتو از شناخته شده‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای تولید عطر است که عطر معروف جوی را در سال ۱۹۳۰ و در بحبوحه دوران رکود اقتصادی معرفی کرد و برند خود را از سقوط نجات داد. این عطر در سال ۲۰۰۰ جایزه “رایحه قرن” را از مجموعه جوایز FiFi ازآن خود کرد. این عطر رایحه بدیع و جذابی دارد که برای ساخت هر اونس از آن به ۳۳۶ رز بلغاری و ده هزار عدد گل یاسمن نیاز است. این عطر با گذشت نزدیک به یک قرن هنوز مدرن است و به گفته خود ژان پاتو “هرگاه زنی عطر جوی به خود می‌زند وارد دنیای جدیدی می‌شود.” قیمت هر اونس از این عطر ۸۰۰ دلار یعنی حدود سه میلیون تومان است.

JAR Bolt of Lightning Perfume

گران‌ترین عطرهای جهان

این عطر توسط یک جواهرساز طراحی و ساخته شد و گفته می‌شود بوی آن بویی است که پس از صاعقه در هوا متصاعد می‌شود. بطری ساده و شیک این عطر دست ساز است و رایحه آن ماندگاری بسیار بالایی دارد که از رایحه‌های شرقی و گل تشکیل شده است. البته هر کسی قدرت خرید این عطر را ندارد اما فروشگاه‌های بزرگ و معتبر عطر در سراسر جهان آن را برای فروش ارائه می‌کنند. قیمت هر اونس از این عطر ۷۶۵ دلار یعنی حدود سه میلیون تومان است.

Annick Goutal Eau d’Hadrien

گران‌ترین عطرهای جهان

این عطر هم از عطرهایی است که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. این عطر در سال ۱۹۸۱ توسط آنیک گوتال طراحی شد. او ایده ساخت این عطر را از جنوب ایتالیا گرفته بود و با ترکیب رایحه‌های مرکبات مثل لیموی سیسیلی، گرپ فروت، ماندارین سبز و یلانگ یلانگ این عطر ماندگار را به وجود آورد که بویی بسیار شاداب و تروتازه دارد. این عطر منبع الهام خاص دیگری هم داشته است، رمان خاطرات آدریان اثر مارگریت یورسنر. قیمت هر اونس از این عطر ۴۴۱ دلار یعنی حدود دو میلیون تومان است.

Shalini

گران‌ترین عطرهای جهان

موریس راسل طراح این عطر جذاب است که در لیست گران‌ترین عطرهای جهان قرار گرفته و رایحه گل‌ها را در خود دارد. منبع الهام موریس راسل برای ساخت این عطر خاطرات کودکی وی بوده است یعنی زمانی که در باغ‌های گل در کنار پروانه‌ها بازی می‌کرده است. بطری این عطر یاداورد فرم بال پروانه‌ها است و ترکیب عطر آن از نوت آغازین بهار نارنج، یلانگ یلانگ و گشنیز، نوت‌های  میانی آن از گل مریم و موگه و نوت پایانی آن از چوب صندل، مشک و وانیل تشکیل شده است. بطری این عطر در نسخه محدود ۹۰۰ عددی تولید و شماره‌گذاری شده است و قیمت هر اونس از این عطر ۴۱۰ دلار یعنی حدود دومیلیون تومان است.

Chanel’s N°۵ Parfum Grand Extrait

گران‌ترین عطرهای جهان

این عطر احتمالا شناخته شده‌ترین و در دسترس‌ترین عطری است که در لیست گران‌ترین عطرهای جهان قرار می‌گیرد. هیچ زنی در جهان هدیه‌ای را که لوگوی شانل روی آن باشد (البته لوگوی اصل) رد نمی‌کند و این عطر هم استثنا نیست. این عطر از گران‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و آغاز ساخت آن به سال ۱۹۲۱ میلادی بازمی‌گردد. ترکیبات این عطر عبارتند از گل رز، یلانگ یلانگ و یاسمن مخصوص شهر گرس. این عطر در حجم‌های بسیار کم و بطری‌های کوچک ارائه می‌شود تا قابل خرید توسط بیشتر اقشار جامعه باشد. همان طور که کوکو شانل گفته بود” عطر طبیعی روی تن زنان بوی مصنوعی می‌دهد پس شاید به همین دلیل باید عطرها را به طور مصنوعی بسازیم.” قیمت هر اونس از این عطر ۱۴۰ دلار یعنی حدود ششصد هزار تومان است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه عطر و ادکلن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Fragrances.bg (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)