شرکت کانادایی کوبو (Kobo)، نسخه جدیدی از کتاب خوان الکترونیکی کوبو آئورا H2O (Kobo Aura H2O) را معرفی کرده است که اولین کتاب خوان الکترونیکی ضد آب بوده و نسخه‌ی اصلی آن در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. درحالی که کوبو آئورا H2O (کوبو آئورا اچ ۲ او) جدید، ۱۷۹ دلار قیمت داشته و نام نسل پیشین خود را دارد، ویژگی‌های مشترک آن مشابه با کوبو آئورا وان (Aura One) است که در سال گذشته منتشر شده بود و نوید از دستگاهی با ویژگی‌های عالی می‌دهد. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این کتاب خوان الکترونیکی ضد آب، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قابلیت ضد آب کوبو آئورا H2O

کوبو آئورا H2O جدید، مقاومت IPX8 در برابر آب دارد؛ یعنی می‌توانید آن را تا عمق ۲ متری در آب فرو برده و به مدت ۱ ساعت نگه دارید! چنین ویژگی بی‌نظیری، آن را برای مطالعه در کنار دریا و یا در حمام، عالی ساخته و دیگر نگران خراب شدن کتاب خوان خود نخواهید بود.

کوبو آئورا H2O با قابلیت مقاومت دربرابر آب

طراحی کوبو آئورا H2O

طراحی کلی کوبو آئورا H2O همانند آئورا وان است. این کتاب خوان مجهز به صفحه‌ی پشت لاستیکی با قابلیت گیرایی بالا است که مانع سر خوردن آن از دستان شما خواهد شد و در Aura One نیز شاهد این ویژگی بودیم. علاوه بر آن، قابلیت کوبو آئورا وان در تغییر دمای رنگ صفحه نمایش نیز در این دستگاه وجود دارد و صد البته، یکپارچه سازی Pocket را به صورت توکار نیز در خود دارد.

کوبو آئورا H2O با قابلیت مقاومت دربرابر آب

اندازه‌ی صفحه نمایش کوبو آئورا H2O، ۶٫۸ اینچی است و ۲۶۵ پیکسل بر اینچ وضوح تصویر دارد. علاوه بر آن، از تکنولوژی E Ink در این کتاب خوان استفاده شده است. اندازه و وضوح صفحه نمایش این کتاب خوان، اندکی کمتر از کوبو آئورا وان است. اما ۲۰ گرم سبک‌تر بوده و ارزان‌تر است. قیمت این دستگاه در حدود ۵۰ دلار کمتر از کوبو آئورا وان بوده و در ۲۲ می ۲۰۱۷ آغاز به فروش می‌کند.

کوبو آئورا H2O با قابلیت مقاومت دربرابر آب

کتابخانه‌ی کوبو

در کتابخانه‌ی کتاب‌های الکترونیکی کوبو، حدود ۵ میلیون عنوان کتاب یافت می‌شود که عدد خوبی است؛ اما این عدد، قابل مقایسه با کتابخانه‌ی آمازون (Amazon) نیست. اگر به دنبال یک کتاب خوان الکترونیکی هستید که کیفیتی مشابه آمازون داشته باشد، قطعاً کوبو بهترین انتخاب شما خواهد بود.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Sean O’Kane

منبع: theverge