افرادی که دستگاه Hopper DVR و اسپیکر هوشمند آمازون یا همان آمازون اکو (Amazon Echo) را دارند، از این به بعد می‌توانند از طریق دستورات صوتی، کانال عوض کنند یا به دنبال برنامه‌ی خاصی بگردند. شرکت Dish، در ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز به کار استفاده از دستورات صوتی برای دستگاه Hopper DVR را اعلام کرد و کاربران می‌توانند با استفاده از الکسا (Alexa)، دستگاه Hopper DVR یا گیرنده ماهواره Wally را بدون لمس کنترل آن، به کار گیرند. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ویژگی، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

الکسا که دستیار صوتی ساخت شرکت آمازون است، امروزه برای بیشتر دستگاه‌ها کارایی دارد و زندگی انسان را ساده‌تر کرده. این سرویس صوتی با استفاده از دستوراتی ساده قابل کنترل است و می‌توانید کارهای بسیاری با آن انجام دهید که از این موارد می‌توان به برقراری تماس صوتی و ارسال پیام از طریق آمازون اکو اشاره کرد. در این مقاله، کاربرد دیگری از الکسا را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از طریق آن با استفاده از اسپیکر آمازون اکو، دستگاه Hopper DVR خود را کنترل کنید!

کاربرد الکسا برای کنترل دستگاه Hopper DVR

شرکت Dish این قابلیت را برای اولین بار در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه بین‌المللی CES اعلام کرد. این ویژگی‌ها برای هر یک از محصولات دستگاه Hopper DVR امکان‌پذیر خواهند بود. بر اساس اعلام Dish، ویژگی جستجوی الکسا برای برنامه‌های تلویزیونی، از طریق فهرست محتوای تهیه‌کنندگان (زنده یا ضبط شده) به علاوه عناوین درخواستی، عمل می‌کند. به این صورت که اگر شما از الکسا بخواهید که فصل جدید سریال Master of None را پخش کند، و یا وقتی که از طریق مجموعه‌های زنده یا ضبط شده به دنبال تماشای یک قسمت از سریال The Walking Dead باشید، خود دستگاه Hopper DVR خواهد فهمید که باید در Netflix جستجو کند.

برای تنظیم قابلیت‌ها، کاربران می‌توانند Dish TV skill را از طریق اپلیکیشن الکسا نصب کنند، که به واسطه فرآیند جفت شدن دستگاه‌ها به یکدیگر، آن را دریافت خواهند کرد.

  • آیا تاکنون دستگاه Hopper DVR خود را با آمازون اکو کنترل کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Natt Garun

منبع: theverge