جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۱۷:۲۵
  • 787
کدو سبز شکم پر

کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان

کدو سبز شکم پر با کدو سبز تازه، گوشت چرخ کرده، گوجه، سبزیجات معطر، خرده نان و دو نوع پنیر درست می‌شود. یک دستورالعمل خوشمزه و عالی برای تابستان. اگر دلتان می‌خواهد این قایقهای کدو سبز پر از مواد غذایی را بخورید در ادامه با ما همراه باشید.

کدو سبز یکی از آن محصولات صیفی جاتی است که می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد از انواع خورش و یا کدوی سوخاری گرفته و یا حتی استفاده از آن در انواع کوکو و حتی کیک و نان. حالا که در میانه تابستان هستیم و گرما به اوج خود رسیده و در این روزهای خسته کننده کرونایی، درست کردن غذاهای جدید با این سبزی و یا بهتر است بگوییم صیفی، فرصتی برای تجربه ایده‌های جدید است. اگر در شمال کشور زندگی می‌کنید احتمالا بارها بادمجان شکم پر را میل کرده‌اید اما کدو سبز شکم پور چطور؟ احتمالا کدو سبز را به صورت ورقه ورقه کرده و سرخ می‌کنید و یا شاید هم بخواهید بغل دست خورشهای دیگرتان سرو می‌کنید اما حالا اینجا یک نمونه خوشمزه با ادویه‌های ایتالیایی و گوشت چرخ کرده دارید که با همدیگر یک ماده پرکننده عالی می‌سازند.

درست کردن این غذا بسیار آسان است د رحالی که تنها بخش سخت آن خالی کردن وسط کدو سبز و درست کردن آن به شکل قایق است اما باید مواظب باشید که کف قایقتان را سوراخ نکنید. آنها واقعا ارزش تلاشی اضافه را دارند. این دستورالعمل را می‌توان برای یک شام کامل و یا ناهاری خوشمزه استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده کدو سبز شکم پرکدو سبز شکم پر

  • کدو سبز: کدوها هر کدام به اندازه ۲۵۰ گرم باشند خوب است. آنها باید به حدی بزرگ باشند که بتوان آنها را سوراخ کرد و داخل آنها را پر کرد اما نه آنقدر بزرگ که نتوانید آنها را در ظرف مخصوص فر جا دهید.
  • روغن زیتون: روغن دیگری همانند روغن آووکادو نیز به همین خوبی است.
  • گوشت چرخ کرده: در اینجا از گوشت چرخ کرده بوقلمون که کم چربی است، استفاده شده اما شما می‌توانید از گوشتهای دیگر هم استفاده کنید؛ فقط موقع سرخ کردن، روغن اضافی آن را پس از سرخ شدن بگیرید.
  • سیر: یک پینچ پودر سیر را هم می‌توان جایگزین سیر تازه کرد.
  • پیاز زرد: پیاز قرمز هم خوب است.
  • گوجه پخته خرد شده: معمولا گوجه کنسروی توصیه می‌شود اما به دلیل گرانی گوجه کنسروی و ارزان بودن قیمت گوجه در فصل حاضر می‌توانید گوجه‌هایی با اندازه متوسط و یک شکل را پخته و خرد کنید. در اینجا ۳ عدد گوجه فرنگی تازه هم می‌توان استفاده کرد.
  • ادویه ایتالیایی: ادویه ایتالیایی به صورت بسته بندی شده موجود است. می‌توانید ۱ قاشق چایخوری ریحان خشک و ۱ قاشق چایخوری ارگانو یا پونه کوهی استفاده کنید.
  • خرده نان: خرده نان خشک شده که در خانه درست می‌کنید به این صورت است که وسط نان ساندویچ را خشک کرده و در مخلوط کن خرد و ریز کنید. نباید آرد شوند بلکه باید ریز شوند.
  • پنیر موزارلا: پنیر موزارلا برای این دستور خیلی خوب است ولی پنیر چدار خیلی زود آب می‌شود و چسبناک می‌شود.
  • پنیر پارمزان: پنیر پارمزان به عنوان تاپینگ و یا مواد رویی عالی است.
  • جعفری: این سبزی معطر را به صورت اختیاری می‌توانید درست کنید اما می‌توانید آن را حذف کنید. گزینه دیگر به جای استفاده از جعفری، ۲ قاشق چایخوری جعفری خشک است.کدو سبز شکم پر

طرز تهیه قایق کدو سبز شکم پر

مواد لازم

  • کدو سبز متوسط: ۴ عدد
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • گوشت بوقلمون چرخ کرده: ۴۵۰ گرم
  • سیر: ۱ قاشق غذاخوری رنده شده (۳ حبه)
  • پیاز زرد: ۱ پیمانه نگینی شده
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد، خرد شده
  • ادویه ایتالیایی: ۲ قاشق چایخوری
  • خرده نان: ۲/۳ پیمانه
  • پنیر موزارلا: ۱/۲ پیمانه رنده شده
  • پنیر پارمزان: ۲/۳ پیمانه رنده شده
  • جعفری تازه: ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری جعفری

طرز تهیه

  1. فر را با حرارت ۲۰۵ درجه سلسیوس گرم کنید. یک ظرف ۲۲ در ۳۳ سانتی متر را با اسپری آشپزی چرب کنید.
  2. با استفاده از قاشق، وسط کدوها را خالی کنید به صورتی که در عمق و تمامی جهات حداقل نیم سانت از صخامت آن باقی بماند. با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون آنها را چرب کنید سپس با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  3. آنها را در فر گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.
  4. در همین حین، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. پیاز را به آن افزوده و ۳ دقیقه تفت دهید.
  5. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید، کل آن را تفت دهید و موقع تفت دادن گوشت را از هم باز کنید. سیر را در یک دقیقه آخر پخت اضافه کنید تا سیر نسوزد.
  6. آن را از روی حرارت برداشته و گوجه‌های پخته و خرد شده را اضافه کنید و حین هم زدن ادویه ایتالیایی و خرده نان را اضافه کنید. در ادامه هم با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  7. ۱/۳ پیمانه پنیر پارمزان را کف قایقهای کدو سبز می‌ریزیم سپس مواد میانی یا همان گوشتی را بین کدوها تقسیم می‌کنیم.
  8. در کاسه‌ای کوچک، پنیر موزارلا و باقیمانده پنیر پارمزان و ۱/۳ پیمانه باقیمانده خرده نان را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی قایقهای کدو سبز بریزید.
    کدو سبز شکم پر
  9. کدو سبز شکم پر را داخل فر گرم شده بپزید تا نرم شود که حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. جعفری تازه را خرد کرده و روی کدوها بریزید و گرم سرو کنید.

نکات لازم

  • از همه مواد میانی و رویه استفاده کنید و در صورت نیاز آن را فشار دهید. دو بار پخت برای کدوها انجام می‌شود یک بار قبل از ریختن مواد میانی و یک بار هم پس از پر کردن کدوها با مواد میانی.
  • اگر متوجه شدید که کدوها برای ظرف شما بزرگ هستند، می‌توانید از ظرف دیگری هم برای کدوهای اضافی استفاده کنید.
  • برای سرو این غذا می‌توانید همراه آن سالاد سرو کنید و یا نان سیر را با آن همراه کنید.
  • اگر دوست دارید غذایتان کم کربوهیدرات باشد می‌توانید خرده نان را حذف کنید.
  • اگر بخشی از غذا اضافه آمد، می‌توانید آن را فریزر کنید که نهایتا دو ماه می‌توانید در آنجا نگه دارید. شب قبل از مصرف دوباره آن را در یخچال بگذارید تا یخ آن آب شود.
  • ساده ترین روش برای دوباره گرم کردن کدو سبز شکم پر این است که آن را در مایکروفر گرم کنید. آنها را به صورت جداگانه در بشقاب قرار داده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه گرم کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز 

منبع: cookingclassy


 

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
79
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
88
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
129
ضد لک شیرین بیان
بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید
146
از بین بردن جوش
سریع‌ترین روش موثر برای از بین بردن جوش های صورت
251
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
190

مقالات سلامت

غدد فوق کلیوی
اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی (Adrenal Glands) با چه علائمی همراه است؟
35
هورمون کورتیزول
هورمون کورتیزول چیست و چگونه به‌صورت طبیعی آن را متعادل کنیم؟
51
سرطان مری
سرطان مری از علائم و علتها تا درجه بندی و شیوه‌های درمان
57
آرتروسکوپی شانه
آرتروسکوپی شانه چگونه انجام می‌گیرد و چه مزایایی نسبت به جراحی باز دارد؟
75
ولویت
ولویت یا التهاب ناحیه تناسلی زنانه چه عللی دارد، روشهای خلاصی از آن چیست؟
178
واکسن mRNA
واکسن mRNA (فایزر و مدرنا) چگونه عمل می‌کند، عوارض جانبی آن چیست؟
241

مقالات آشپزی

سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
108
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
204
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
561
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
2,176
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
787
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
1,008

مقالات تغذیه

مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
62
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
50
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
82
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
93
رژیم غذایی کم کربوهیدرات
رژیم غذایی کم کربوهیدرات؛ چطور با تنظیم مقدار کربوهیدرات لاغر شویم؟
218
منابع امگا 3
منابع امگا ۳؛ منابع گیاهی و حیوانی، فواید و مضرات آن‌ها
61