در مطلب پیش رو به شرح تعدادی از نوآوری‌های گوشی iPhone X خواهیم پرداخت. برخی ویژگی‌های این گوشی که نه تنها در محصولات پیشین خانواده‌ی آیفون وجود نداشتند، بلکه به طور دقیق در سایر تلفن‌های هوشمند هم رده‌ی موجود در بازار نیز قابل مشاهده نیستند. پس برای آشنایی با نوآوری‌های گوشی iPhone X بهتر است در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

صبح امروز در قالب مطلبی که شاید از نظر گذرانده باشید، به تعدادی از الگوبرداری‌های پرچمدار جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۱۰ از برخی گوشی‌های اندرویدی شاخص موجود در بازار اشاره کردیم. البته موارد موجود در مطلب مذکور به این معنی نیست که تمام ریزه‌کاری‌های مربوط به طراحی گوشی iPhone X تنها به کپی برداری این محصول از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار محدود شده است. بلکه می‌توان ادعا کرد که شرکت اپل همواره در طراحی محصولات اختصاصی خود دست به ابتکارهای نوآورانه‌ای زده است. در این میان گوشی iPhone X را هم نمی‌توان از این قاعده مستثنی دانست و نوآوری‌های اپل در محصول جدید این شرکت نیز ادامه یافته است. بنابراین همان گونه که به کپی‌برداری‌های پرچمدار جدید اپل از گوشی‌های اندرویدی اشاره کردیم، بد نیست تعدادی از نوآوری‌های گوشی iPhone X را نیز از نظر بگذرانیم.

نوآوری‌های گوشی iPhone X در برابر محصولات مشابه: اعلان‌های تشخیص چهره

همان گونه که در موارد متعدد به آن اشاره کردیم، از جمله ویژگی‌های جدید گوشی iPhone X وجود قابلیت Face ID در این محصول است. قابلیتی که به دارندگان آیفون ۱۰ اجازه می‌دهد با قرار دادن چهره‌ی خود در برابر دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی و باکیفیت این گوشی قفل صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را بگشایند. گرچه گشودن قفل صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند با اسکن کردن بخش‌هایی از صورت کاربران این تلفن‌ها ویژگی کاملا جدیدی محسوب نمی‌شود، اما در طراحی قابلیت Face ID گوشی iPhone X می‌توان جزئیات تازه‌ای را مشاهده کرد که در ردیف نوآوری‌های گوشی iPhone X قرار می‌گیرد.

از میان این جزئیات تازه می‌توان به اعلان‌های بیرونی قابلیت تشخیص چهره‌ی گوشی آیفون ۱۰ اشاره کرد. به این معنی که پس از تشخیص چهره‌ی شما توسط دوربین جلوی این گوشی و تایید صحت هویتتان به عنوان صاحب اصلی آیفون ۱۰، اعلانی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فعل و انفعال تشخیص چهره روی صفحه نمایش این گوشی نقش می‌بندد تا شما را از تایید شدن هویت خود خاطرجمع سازد. در واقع این فرآیند تعاملی موجب می‌شود که بتوان اعلان‌های تشخیص چهره‌ی پرچمدار جدید اپل را به عنوان نمونه‌ای از نوآوری‌های گوشی iPhone X در نظر گرفت.

گوشی آیفون

نوآوری‌های گوشی iPhone X در برابر محصولات مشابه: پرداخت توسط چهره

همان گونه که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، پیش از محصول جدید اپل برخی از تلفن‌های هوشمند سامسونگ نیز از قابلیت تشخیص چهره به عنوان راهی برای گشودن قفل صفحه نمایش خود استفاده می‌کردند. با این حال شاید قابلیت مذکور در این گوشی‌ها کاربرد مهم دیگری نداشت. اما در رابطه با قابلیت Face ID طراحی شده برای گوشی iPhone X قضیه اندکی متفاوت است. در واقع از آن جا که این قابلیت به نوعی جایگزین قابلیت Touch ID (قابلیت موجود در نسخه‌ی پیشین خانواده‌ی آیفون) در پرچمدار جدید اپل شده است، بسیاری از کاربردهای قابلیت مذکور را نیز بر عهده خواهد داشت. کاربردهایی که از میان آن‌ها می‌توان به امکان پرداخت توسط قابلیت Face ID اشاره کرد.

در مجموع می‌توان ادعا کرد که قابلیت Face ID گوشی آیفون ۱۰ از امنیت بسیار بیشتری نسبت به قابلیت تشخیص چهره در گوشی‌های سامسونگ برخوردار است. تا حدی که کاربران این محصول می‌توانند بدون هیچ محدودیتی پرداخت‌های خود را توسط آن سر و سامان دهند. این در حالی است که چنین امکانی در قابلیت تشخیص چهره‌ی سایر رقیبان گوشی iPhone X وجود ندارد. بر این اساس می‌توان امکان پرداخت توسط چهره را نیز از جمله دیگر نوآوری‌های گوشی iPhone X به شمار آورد.

نوآوری‌های گوشی iPhone X در برابر محصولات مشابه: قابلیت Animji

بهره‌مندی از قابلیت Animoji را شاید بتوان یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های گوشی iPhone X لقب داد. قابلیتی که کاربران گوشی آیفون ۱۰ توسط آن می‌توانند به شکل دادن اموجی‌های اختصاصی توسط حالت چهره‌ی خود بپردازند. به این معنی که کاربران گوشی آیفون ۱۰ از این امکان برخوردار هستند که پیش از ارسال پیام به دوستان یا آشنایان خود اقدام به شخصی سازی اموجی‌های ارسالی نمایند. به بیان دقیق‌تر آن‌ها می‌توانند با انتخاب یک اموجی خاص و تغییر حالت چهره‌ی خود در برابر دوربین جلوی گوشی iPhone X شکل و شمایل این اموجی را مانند حالت صورتشان طراحی کرده و آن را برای دوستان خود ارسال نمایند. در واقع هر زمان که کاربران گوشی آیفون ۱۰ احساس کنند لیست اموجی‌های رایج موجود در پیام رسانشان قادر به بیان احساسات اصلی آن‌ها نیست، می‌توانند خود دست به کار شده و اقدام به طراحی اموجی‌های اختصاصی نمایند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.