پیکاپ های مدرن تنها دارای یک مدل در بازار کامیون ها نیستند . کلاس اس ۱ ، کلاس اس ۸ ، نیم تن ، یک تن ، سبک ، سنگین و … . این واژه ها همگی چه معانی دارند ؟ تمایز بین این ها بسیار با اهمیت است . چون بر روی این که کامیون شما چگونه تنظیم می شود و چگونه با رقبای خود مقایسه می شود تاثیر گذار است .

ما با ساده ترین شروع می کنیم ؛ دلت ایالات متحده دارای یگ سیستم تقسیم بندی کامیون هاست که بر اساس وزن عمل می کند ( GVWR)

کلاس های GVWR چیست ؟

کامیون های امریکایی

وزارت ترابری ایالات متحده کامیون ها را بر اساس شاخص وزن ناخالص وسیله نقلیه در کلاس هایی از ۱ تا ۸ طبقه بندی  می کنند . ( از کوچک تر به بزرگتر)

GVWR به ماکزیمم وزن مدیریت شده که یک کامیون می تواند تحمل و آن را حمل کند ، اشاره دارد . کلاس های GVWR کاری به این که چه بخش هایی به به کامیون متصل شده است ندارد ، این اجزا چقدر سنگین هستند ، یا اینکه شکل کامیون چگونه است . فقط بر اساس وزن هستند .

بنابراین زمانی که GVWR کامیونی ۱۰۰۰۰ پوند باشد ، این میزان بیشتران مقداری است که تولید کننده و دولت به کامیون به همراه سوخت ، سرنشینان و محموله اجازه می دهند . این کلاس ها برای تنظیم ایمنی ، تخصیص اقتصادی و اهداف ثبتی می باشد .

مراکز سنجش بار که در کنار بزرگراه ها می بینید برای این هستند که از خارج نشدن کامیون ها از GVWR خود اطمینان حاصل کنند . این ایستگاه ها معمولا زمانی شما را می پذیرند که وزن کلی شما ( کامیون و هر چیزی که همرا آن است ) بیشتر از۲۶۰۰۰ پوند باشد . که کمترین میزان وزن لازمی است در بیشتر ایستگاه ها وجود دارد .

در اینجا نموداری داریم که به شما کمک می کند تا کلاس های GVWR را بهتر بشناسید :

طبقه بندی کامیون ها

همانطور که در بالا می بینید ، کامیون های پیکاپ در کلاس ۱ ، ۲ و ۳ قرار دارند . کامیون های کلاس ۱ بسیار کوچک هستند ، بزرگترین آنها Toyota Tacoma و Nissan Frontier است . فورد F150 شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ ، GMC سیرا ۱۵۰۰ ، رام ۱۵۰۰ ، تویوتا تندرا و نیسان تایتان در کلاس ۲ قرار می گیرند .

گفته می شود که تولید کنندگان همچنین یک واحد کلاس ۲ B را در نظر می گیرند ( GVWR ۸۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پوند ) چون ، ۸۵۰۰ پوند یک حد است که در آن مجبور نیستند EPA MPG را روی شیشه خودرو ثبت کنند . این کلاس شامل پیکاپ های سنگین مثل Ford Super Duty ، شورولت و GMC 2500  و رام ۲۵۰۰ می باشد . پیکاپ های ۳۵۰۰ اصولا همگی در کلاس سه قرار می گیرند .

کلاس های کامیون پیکاپ چیست ؟

در بازار و صحبت های روز مره ، کامیون های پیکاپ اغلب با سیستم های مافاوتی طبقه بندی می شوند که در حول ظرفیت باربری می چرخند تا وزن کلی . ظرفیت باربری مقداری است که یک کامیون می تواند حمل کند و صنعت همچنان از سه کلاس با اسامی قدیمی و گمراه کننده استفاده می کند .

PickupTrucks.com می گوید در ابتدا کامیون ها را با توجه به ظرفیت باربری آنها تبلیغات می کردند . چون آنها مستقیما با واگن های اسب رقابت می کردند . که بسیار احمقانه به نظر می رسید .

کلاس هایی طبقه بندی می شدند نیم تن ، سه چهارم تن و یک تن بودند . این تمایز ها تقریبا چند سال پیش آمدند وقتی که هر تولید کننده در بهترین حالت سه کامیون معرفی می کرد و این ها کمترین ظرفیت باری بود که کامیون قادر به حمل آن بود .

این طبقه بندی چه اشکالاتی داشت ؟

این کلاس ها امروزه گیج کننده اند . چون به سطح توانایی ثابت شده اند که کامیون های مدرن آن را رد کرده اند . به طور مثال یک فورد F150  ۲۰۱۴ یک نیم تن در نظر گرفته می شود اما مقدار های متفاوتی را می توان اب خودرو حمل کرد که بسیار بیشتر از ۱۰۰۰ پوند می باشد .

از آنجایی که این واژه ها به این زودی ها از بین نمی روند ، بهتر است که آنها را برابر با کوک ، متوسط و بزرگتر از متوسط در نظر بگیریم .

امروزه کامیون های نیم تن ، سه چهارم تن و یک تن چگونه اندازه گیری می شوند ؟

کامیون فورد

نیم تن

کامیون های مدرن نیم تن بیشتر در کلاس ۲ GVWR قرار گرفته اند ؛ فورد F 150 ، شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ ، GMC سیرا ۱۵۰۰ ، رام ۱۵۰۰ ، تویوتا تندرا و نیسان تایتان . امروزه این کامیون ها  یک وزن محدود در حدود ۵۰۰۰ پوند و ظرفیت بار بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند  دارند . تولید کنندگان تمایل به ادعای توانایی حمل بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ پوند  دارند .

این بحث ممکن است پیش بیاید که یک فورد F150  با کابین معمولی ۴x2 محدود V8 یک کامیون ۱ تن است چون دارای ظرفیت بار ماکزیمم ۳۱۲۰ پوند می باشد اما بیشتر افراد آنها را با میزان بار آنها طبقه بندی می کنند نه ظرفیت واقعی .

کامیون های نیم تن مدرن معمولا با رانندگی روزمره طراحی شده اند ، بنابراین تمایل دارند که اصلاح شده تر و به شکل واقع گرایانه ای راحت هستند حتی در زمانی که باری ندارند .

کامیون شورولت

سه چهارم تن

این کامیون ها اولین گروهی هستند که از آنها با عنوان پیکاپ های سنگین یاد می شود . و ما بعدا به آنها خواهیم پرداخت . خودرو سازان ژاپنی در این زمینه رقابت نمی کنند ، تنها F 250  ، سیلورادو ۲۵۰۰ و رام ۲۵۰۰ می باشد . اگر نتوانستید که نشانه ای بیابید می توانید آنها را با عقب های پهن بشناسید .

این کامیون ها بیشتر ۶۰۰۰ پوند در حالت خالی وزن دارند . دارای ظرفیت بار ماکزیمم ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ پوند هستند و می توانند تا ۱۳۰۰۰ پوند را بکشند . همچنین آنها بسیار سخت تر و محکم تر نیم تن ها هستن بنابراین پیش از خریدن حتما به این که آیا میزان ظرفیت بار بیشتری نیاز دارید یا نه فکر کنید .

کامیون رام

یک تن

این رده گروهی است که F350  و هم اکنون  F450 ، سیلورادو ۳۵۰۰ ، سیرا ۳۵۰۰ و رام ۳۵۰۰ در آن قرار دارند . این رده جایی است که یدک کش های قدرتمند در آن قرار می گیرند ؛ کامیون هایی که ۶۰۰۰ پوند وزن دارند در حالت خالی می توانند وزن برابر خود را حمل کنند و هم اکنون می توانند بیش از ۳۰۰۰۰ پوند را یدک بکشند .

کامیون های بدون اتاق

پیکاپ بدون اتاق

کامیون های بدون اتاق شبیه پیکاپ ها هستند که اتاقشان برداشته شده و با چیز دیگری جایگزین شده است ، اما در واقع از نظر پایه ای تفاوت دارند . انها بسیار سخت تر از پیکاپ ها هستند و اکسل ها و جعبه دنده های بسیار سخت تری دارند .

فورد و رام نسخه بدون اتاق کامیون های بزرگتر سبک خود را می فروشند . شما می توانید هر پیکاپ را شبیه بدون کابین ها کنید تنها با برداشتن اتاق آن . اما بدون اتاق های واقعی فریم ریل هایی دارند که ۳۴ درجه از هم جدا اند . این باعث هم اندازه بود جهانی محموله های انتقالی می شود .

یک ون بدون اتاق ، ونی است که با چیز خاصی ضمیمه نشده اما دارای فریم ریل در عقب خود است . در حالی که کات وی هم چیز مشابهی است اما یک یک نیم کابین می باشد .

باربر های مختلف دیگر چگونه اند ؟

کامیون های سنگین

این خودرو ها کمی ضخیم تر می شوند . تمام پیکاپ های معمولی که مشا دیده اید و دوست دارید ؛ نیم تن ، سه چهارم تن و یک تن همگی کامیون های سبک وزن شناخته می شوند . زمانی که من کامیون های سه چهارم تن را سنگین نامیدم در واقع منظور در درون فهرست کامیون های سبک وزن بود . بنابراین مناسب تر به نظر می رسد که سیلوارادو ۲۵۰۰ را یک سنگین وزن در رده کامیون های سبک بنامیم .

وسایل نقلیه اقتصادی مثل فورد F 550 و فورد F650 کامیون های متوسط هستند . کامیون های بسیار بزرگ اما نه کامیون های متوسط ، سنگین نامیده می شوند .

کلاس ۸ GVWR به دو گروه بار دشوار ( کامیون های تخلیه آف رود ، خودرو های آتشنشانی نظامی فرودگاه ) و بزرگراه ( بسیاری از کامیون هایی که هر روز می بینید )

این مقاله توسط مترجمین مجله قرمز از truckyeah ترجمه شده است . شما می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید . با مراجعه به بخش خودرو می توانید دیگر مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید .