جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
پیشرفت شخصیتی

۱۰ کاری که روزانه می‌‌توانید انجام دهید تا پیشرفت شخصیتی خوبی داشته باشید

پیشرفت شخصیتی افراد، یکی از چیزهای شگفت‌انگیز و هیجان‌آور در مورد آنهاست. پیشرفت شخصیتی به خودی خود  یک جور هنر به حساب می‌آید برای همین هیجان‌انگیز است.  در این مقاله ۱۰ کاری که می‌توانید در زندگی روزانه خود انجام دهید تا بهبود زیادی در شخصیت شما حاصل گردد، آورده شده است.

۱- مطالعه کردن در مورد آنچه می‌خواهید در موردش بهبود پیدا کنید

آیا قصد دارید در یک مهارت خاصی، ماهرتر شوید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس بهتر است در مورد آن مهارت مطالعه نمایید. مثلا آیا می‌‌خواهید آرامش درونی بیشتری داشته باشید؟ کتابهایی را مطالعه نمایید که به شما دانش کافی در این زمینه را با ذکر جزییات کافی بدهند.

آیا قصد دارید فردی کارآمدتر باشید؟ یا فردی خودجوش‌تر؟ یا شخصی برونگراتر؟  یا دارای اعتماد به‌نفس بیشتر؟ تمام موضوعات در انواع و اقسام کتابها به خوبی شرح داده شده است. می‌توانید با مطالعه‌ی مدام، و خواندن کتابی پس از کتابی دیگر، آنها را ملکه‌ی ذهن خود نمایید.

اگر کتابی را می‌خوانید اما زود یادتان می‌رود نگران نباشید.  

۲- برای پیشرفت شخصیتی ، یک مربی پیدا کنید

یک مربی می‌تواند هر شخصی باشد. از نزدیکترین شخصی که در کنار شماست گرفته تا شخصی در دوردستها. این مربی می‌تواند هر شخصی باشد او  آنچه را شما نمی‌دانید می‌داند. او دارای دانش کافی در آن زمینه‌ی بخصوص است و مشتاق است تا  تجربیاتش را به شما منتقل نماید و شما را زیر پروبال خود بگیرد. شاید در ازای دانش و تجربه‌ای که به شما منتقل می‌نماید، اجرت خود را بگیرد یا شاید از شما بخواهد بعنوان یک کارآموز یا همکار، با او کار کنید.

گرفتن مربی، سریع ترین راه یادگیری است.

۳- گزارش کار روزانه داشته باشید

اگر واقعا قصد دارید در جهت رشد شخصیتی خود گام‌های عملی بردارید و نه اینکه فقط در مودرش حرف بزنید، بایستی به طور دائم بر روی پیشرفت شخصیتی خود، آگاه باشید و بدانید چه قدمهایی را برداشته‌اید و تا به حال چه چیزهای جدیدی را یادگرفته اید و چه کارهایی را انجام داده‌اید. بدین منظور، یکی از روش‌های آگاه شدن از وضعیت خود، نوشتن گزارش روزانه است که از خودتان بپرسید در کدام قسمت هنوز نیاز به رشد دارید و چگونه می‌توان نواقص را جبران کرد.

۴-  یک  سیستم تمرینی قوی برای خود طراحی نمایید

حقیقت این است که عادتهای روزمره‌ی شما، بیان‌گر نتایجی ست که در آینده قرار است به دست آورید. آینده‌ی شما را عادتهای روزانه‌ی اکنون شما رقم می‌زند. در نتیجه بایستی به طور روزانه، هر روز پشت سرهم،  عادتهایی را که فکر می‌کنید برای پیشرفت شخصی نیازمندید، تکرار و تکرار نماید. شما نمی‌توانید فقط یکبار زندگی کنید اما انتظار داشته باشید که در یک روز نامعلوم در آینده بتوانید جای همه‌ی روزهای زندگی‌تان، زندگی کنید.

۵- با کسانی ارتباط بگیرید که می‌‌توانند شما را رشد دهند و یا با هم تمرین نمایید

رشد شخصیتی، یک بازی تک نفره نیست. یک بازی گروهی ست. وقتی به بهترین رشد شخصیتی دست خواهید یافت که همراه با دیگران این بازی را انجام دهید.

زمانتان را با افرادی بگذرانید که در حال صرف زمان بر روی کارهایی مشابه کار شما هستند.  در نتیجه پس از مدتی متوجه خواهید شد که دارید باهم رشد می‌کنید. این رشد بسیار سریع تر از زمانی است که به تنهایی قصد دارید رشد کنید. اگر آنها نبودند نمی‌توانستید به این سرعتی که اکنون دارید به پیشرفت شخصیتی می‌رسید، دست یابید.

پیشرفت شخصیتی

۶-  برای پیشرفت شخصیتی ، یک سیتسم تشویقی_تمرینی ایجاد نمایید

ایجاد یک سیستم تشویق کننده و تنبیه‌گر،  برای کسانی که واقعا نیازمند ترک عادتهای منفی و ایجاد عادتهای مثبت هستند، بسیار لازم است. برخی اوقات یک تنبیه یا یک تشویق، می‌تواند نتایج بسیار متفاوتی نسبت به قبل ایجاد نماید لازم است بدانید که نبودن این سیستم تشویقی و تنبیهی، صرفا باعث می‌شود که شما مرتبا به خودتان یک سری وعده بدهید اما به هیچکدام عمل ننمایید.

۷- همواره با خودتان صداقت داشته باشید

تغییر واقعی از زمانی ایجاد می‌شود که با خودتان صداقت داشته باشید. اما داشتن این صداقت از سخت‌ترین کارهاست. داشتن صداقت با خود  سخت‌تر از داشتن یک کتاب سنگین وزن در مورد صادق بودن و همراه بردن آن با خود است. حقیقت این است که نمیتوان در مورد صداقت فقط حرف زد و فقط کتاب خواند بلکه باید در عمل نیز انجامش داد. بایستی آنقدر با خودتان صادق باشید که بتوانید بهترین قاضی خودتان باشید.

۸- برای خودتان الگوهایی را انتخاب نمایید

مجددا یادآوری می‌کنیم که پیشرفت شخصیتی و توسعه فردی، کار آسانی نیست. شما قطعا نیاز دارید افرادی را بعنوان الگو داشته باشید تا با الگو برداری از آنها، بهتر بتوانید به جلو حرکت نمایید و از آنها انگیزه بگیرید و به خودتان یادآوری کنید که چطور می‌توانید به سفر توسعه‌ی فردی خود ادامه دهید.

۹- روند حرکت خود را اندازه گیری نمایید

اگر نمی‌توانید روند حرکت خود را اندازه گیری نمایید، اصلا بهتر است حرکت نکنید! این جمله زمان زیادی را از من گرفت تا بفهمم واقعا معنایش چیست. شما در رابطه با هر کاری که می‌خواهید انجام دهید باید بتوانید راهی پیدا کنید تا میزان انجام آن کار را اندازه گیری نمایید.  این تنها روشی است که می‌توانید متوجه شوید آیا دارید در مسیر صحیح حرکت می‌کنید یا نه. این تنها روشی است که متوجه خواهید شد چه زمانی و چه مکانی نیاز به چرخش در زاویه حرکت خود دارید. در غیر این صورت ممکن است حرکت شما فقط یک حرکت چرخشی به دور خودتان باشد.

۱۰- کلید موفقیت، ثبات قدم است

پیشرفت شخصیتی چیزی نیست که در عرض یک شبی رخ دهد. پیشرفت شخصیتی ، یک روند آهسته اما هدفمند است.  ثبات قدم در رشد شخصیتی، یعنی ساختن تغییرات بامعنا به طور مداوم در زندگی. کند بودن این روند چیزی ست که پیشرفت شخصیتی را برای بسیاری از مردم سخت می‌نماید. اینطور نیست که با یک بار موفق شدن، فکر کنید برای همیشه موفق شده‌اید و از شدت خوشخال بالا پایین بپرید و فکر کنید کار تمام است.

توسعه‌ی فردی یک سبک زندگی است. تمرینی ست که هر روز باید انجامش دهید.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Nicolas Core

منبع: medium

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
94
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
82
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
108
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
259
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
195

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
22
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
39
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
63
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
131
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
115
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
172

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
302
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,847
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
553
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
639
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,125
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
767

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
46
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
176
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
113
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
94
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
133