پازل بزرگ زندگی شما تصویری نیست که از همان ابتدا قابل دیدن باشد، بلکه بایستی قطعه به قطعه‌ی آن را کنار هم چید و به مرور زمان آن‌را حل کرد تا  بتوان شکل نهایی آن را دید. قطعات پازل بزرگ زندگی شما ممکن است از هر چیزی ساخته شده باشند، حتی از دردها و رنج هایی که تاکنون داشته‌اید.

اگر زندگی را به شکل یک پازل بزرگ  نگاه کنید،  در نتیجه نگاهتان به مشکلات به نحو دیگری خواهد بود. متوجه خواهید شد که هر دردی که تا به حال داشته‌اید،  یا هر دردی که قرار است در آینده داشته باشید به این دلیل ایجاد نشده‌اند که شما را ضعیف‌تر کنند، بلکه بر عکس به این دلیل به سوی شما آمده اند تا شما را قوی‌تر نمایند. مطمئن باشید هر دردی که به سوی شما آمده به این دلیل نبوده که شما را به پایین بکشد بلکه برای رشد شما بوده است. هر دردی که تا به حال احساس کرده اید به این دلیل نبوده که شما را له کند، بلکه برای ساختن شما بوده است.

به زندگی‌تان مثل یک پازل بزرگ نگاه کنید، برای کامل کردن این پازل که قرار است در آینده به یک تابلوی شاهکار تبدیل شود، هر قطعه از زندگی شما هر چقدر هم که کوچک باشد دارای اهمیت ویژه است و باید در پازل قرار بگیرد. هر قطعه از این پازل، اشکال مختلفی دارد،  رنگهای مختلفی دارد. هر قطعه از پازل بزرگ زندگی شما به خودی خود،  ناکامل و بی‌معنی به نظر می‌رسد اما وقتی این قطعات در کنار هم قرار بگیرند یک شکل منطقی را ایجاد می‌کنند.

به محض اینکه تمام قطعات پازل بزرگ زندگی تان، در کنار هم چیده شوند آنگاه خواهید توانست یک تصویر بزرگتری را ببینید و خواهید دید هیچکدام از آن قطعات بی‌معنا و حتی احماقانه‌ی قبلی، بی دلیل نبوده‌اند. به این باور قلبی برسید که قطعات پازل بزرگ زندگی شما، در زمان مناسب در کنار هم قرار می‌گیرند و هماهنگ می‌شوند  اما یک شرط دارد و آن اینکه با دیدن اولین قطعه ی ناهماهنگ،  نگران نشوید و تسلیم نگردید چرا که در این صورت، پازل بزرگ زندگی شما هرگز کامل نخواهد شد.

  • پازل بزرگ زندگی چگونه کامل می‌شود؟

برای کامل شدن پازل بزرگ زندگی تان ، نبایستی با کشمکش هایی که برایتان ایجاد می‌شود،  عقب گرد بزنید وگرنه نمی‌توانید پازل را بسازید. زندگی شما یک تابلوی نقاشی شاهکار  که به صورت پازل  به دست شما داده شده، و  قرار است در هر زمانی یک قطعه از این شاهکار در کنار بقیه قطعه ها قرار گیرد البته  به شرطی که این اجازه را بدهید تا این قطعه ها در کنار هم چیده شوند. به شرطی متوجه شوید حتی  روزهای دردناک شما نیز، بخشی از پازل بزرگ زندگی است.

با خودتان فکر کنید بدون وجود هر قطعه از پازل، چطور می‌توانید پازل زندگی‌تان را کامل کنید؟ بدون وجود قطعه‌های کوچک زندگی به تکامل نمی‌رسد، گویی یک چیزی در زندگی کم است. پس،  هر قطعه از پازل زندگی،  به یک اندازه مهم و حیاتی است. به تعبیری دیگر، هر اتفاق جزئی یا بزرگ، که در زندگیتان قبلا رخ داده، باعث شده است شما را تبدیل نماید به فردی که اکنون هستید. شما بدون دردها و کشاکش‌های دیروز زندگی،  هرگز قدرت امروز و شخصیتی که الان دارید را نمی‌توانستید داشته باشید.

بدون حضور آدمهای منفی در زندگیتان، هرگز قدردان آدمهای مثبت نخواهید بود. اگر در گذشته کسی دست رد به سینه شما زده و یا شما را درهم شکسته، هرگز  امروز نمی‌توانستید به سراغ چیزی بهتری بروید. اگر در گذشته آدمهای سمی به شما نمی‌گفتند که نمی‌توانید کاری را انجام دهید، هرگز اینقدر انگیزه بدست نمی‌آورید که آن کار را انجام دهید.

بدون افسردگی و غم، نمی‌توانستید به مهربانی و همدلی با دیگران برسید. بدون تجربه کردن کاری را که دوست نداشتید انجامش دهید هرگز نمی‌توانستید دست به کاری  بزنید که واقعا دوست دارید را انجامش دهید. بدون پایان های دردناک، هرگز نمی‌توانستید به سوی شرعی جدید بروید پس در هر قطعه از پازل بزرگ زندگی شما، یک دلیل و هدفی نهفته است. اگر از این زاویه به دنیا نگاه کنید متوجه خواهید شد که هرچیزی در زندگیتان رخ داده، یک موهبتی برای شما داشته است.

هرگز سوال نکنید چرا من!؟ نگویید من لایق اینهمه بدبیاری نبودم.  به جای اینگونه سوال‌ها، از خودتان بپرسید چطور می‌توانم از این اتفاق بد به نفع خودم استفاده کنم تا قوی‌تر از قبل شوم ، بهتر از قبل شوم و خردمندتر از قبل گردم؟

  • چگونه پازل بزرگ زندگی را زیباتر کنیم؟

پازل بزرگ

برای زیباتر شدن پازل بزرگ زندگی تان از دردهای زندگی و افسردگی‌ها، بعنوان سوخت استفاده نمایید. دردهای زندگی را مثل بنزین اتومبیل نگاه کنید که باعث حرکت می‌شوند و شما را به هر جایی که می‌خواهید می‌رسانند. از آشفتگی های زندگی،  بعنوان یک نعمت استفاده نمایید تا بتوانید به سمت و سوی بهتری از زندگی روانه شوید. سعی کنید به این جملات باور داشته باشید تا بتوانید به آنها عمل کنید.  باور کنید که هر پایانی، مقدمه ای برای یک شرع جدید است. شاید در آن زمان احساس خوبی نداشته باشید اما فقط کافی است این جمله ها را بعنوان حقیقت بپذیرید و مطمئن باشید که شما لایق چیزهای بهتر از قبل هستید و اگر این باور را درخوتان حفظ کنید حتما به چیزهای بهتر نیز خواهید رسید.

بله این درست است در زمانی که اتفاق بدی رخ می‌دهد نمی‌توانیم بقیه ی قسمتهای پازل را ببینیم و فقط همان یک اتفاق بد را می‌بینیم اما در همان لحظه‌ی بد نیز، از خاطر نبرید که این اتفاق بد یک قطعه از پازل بزرگ زندگی است که قرار است تبدیل به یک شاهکار زیبا شود. در صورتی که این باور را داشته باشید و به  رفتن ادامه دهید و بر روی شخصیت خودتان کار کنید همه چیز در نهایت به بهترین نحو در کنار هم چیده خواهد شد آنهم در زمان مناسبش، و پازل بزرگ زندگی شما زیباتر خواهد شد.

همه‌ی انسانها روزهای سخت و دردناک را تجربه کرده‌اند اما افراد کمی بوده‌اند که از دردها در جهت رشد شخصیتی استفاده کرده‌ باشند. در لحظه‌های سخت زندگی، به دنبال رشد باشید نه فقط به دنبال رد شدن از آن لحظه ها.

وقتی شهامتی که در درون شما نهفته است را پیدا کنید، می‌توانید به رفتن و رشد کردن در میان سختی‌های زندگی ادامه دهید. آنسوی همه ی دردها، چیزی نیست جز خردمندی، قدرت و بهتر شدن زندگی.

زندگی خوب، بدون حضور چالش‌ها به دست نمی‌آید. سعی کنید در لابلای آشفتگی‌های زندگی، پیامی که پنهان شده را پیدا کنید، درسی که می‌توان گرفت را بگیرید و به موهبتی که می‌توان رسید، برسید. آدمهای سرسخت، از لحظه‌های سخت گذشته‌ بعنوان روزهای انگیزه بخش آینده استفاده می‌کنند نه بعنوان بهانه‌ای برای عقب کشیدن.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز

منبع: fearless soul