هولولنز مایکروسافت در حال توسعه است تا بتواند جراحی ستون فقرات را پیشرفته‌تر کند و این درحالی است که امروزه، صحبت‌های بسیاری درمورد واقعیت مجازی در فیسبوک و اسنپ چت به راه افتاده است که سبب شده به سادگی فراموش شود که تکنولوژی، مدت‌ها است که برای صنعت، مقاصد نظامی و پزشکی خدمت رسانی می‌کند. از همین رو است که شاید این موضوع برای بسیاری، خبری خوشایند باشد که مقاصد اصلی تکنولوژی که بهبود زندگی و سلامتی انسان است، فراموش نشده. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این قابلیت جدید هولولنز مایکروسافت، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هولولنز مایکروسافت در خدمت جراحی ستون فقرات

یاری هولولنز مایکروسافت در پزشکی، ترکیب بسیار جالبی خواهد بود. این دستاورد درواقع مربوط به شرکت فناوری جراحی به نام Scopis (اسکوپیس) است. این شرکت به تازگی، برنامه‌ای برای هولولنز مایکروسافت (HoloLens) منتشر کرده است که سبب کاربردی شدن آن در زمینه جراحی ستون فقرات خواهد شد. ویدئوهایی نیز درمورد این فناوری در اینترنت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را سرچ کرده و مشاهده کنید. با این حال، مهمترین نکته این است نشانگر محل دقیق جراحی به جراح است و تمام این فرایند، بدون نیاز به دست صورت می‌گیرد که به معنی عدم وجود خطری از لحاظ آلودگی، برای استفاده از آن در حین جراحی خواهد بود.

واقعیت تکمیل شده نیز برای جراحان مناسب است زیرا شیوه‌ای نوینی برای دسترسی به اطلاعات دیجیتالی درحال انجام جراحی‌های ظریف را ارائه می‌دهد. این ویژگی حتی از طریق عینک گوگل (که به گوگل گلس (Google Glass) معروف است)نیز که گستره‌ی دید محدودی دارد، امکان پذیر است. هولولنز مایکروسافت، مزیت افزوده‌ی دیگری نیز دارد که تصاویری را نشان خواهد داد که به نظر در فضای فیزیکی هم وجود دارند. با این حال جالب است بدانید که این سیستم کاملاً وابسته به سنسورهای ردیابی داخلی مایکروسافت (Microsoft) نیست! می‌توانید در هدست و ابزارهای آن، اثرات سازندگان بدنه‌ی محکم آن را نیز مشاهده کنید که ضمانتی بر ردیابی دقیق دارد. ردیابی دقیق در زمان انجام کار ظریفی همانند جراحی، بسیار حیاتی است.

  • نظر شما درمورد هولولنز مایکروسافت و قابلیت آن در کمک به جراحی ستون فقرات چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Adi Robertson

منبع: theverge