جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نیمه شب

نیمه شب ها گرسنه می‌شوید؟چند خوراکی‌ مخصوص نیمه شب  

گاهی که نیمه شب ها بدجوری گرسنه می‌شویم و معده‌ مان شروع به سروصدا می‌کند به شدت می‌خواهیم چیزی بخوریم. اما در آن زمان، چه چیزی خوب است؟ انتخاب خوراکی در نیمه شب به خصوص هر چه به صبح نزدیک‌تر باشد، بایستی با دقت زیاد انجام گیرد. نیمه شب‌ها، نباید غذای سنگین و حجیم خورد که بدن مجبور شود تمام انرژی‌اش را صرف هضم آن غذا نماید. در عوض می‌توانید از خوراکی‌های کم کالری و مقوی که اتفاقا خواب‌آور هم هستند، استفاده نمایید.

  • برخی خوراکی‌های مخصوص نیمه شب

۱ – پنیر کم چرب

این خوراکی خوشمزه، شامل کمی چربی و پروتین است و در نتیجه گرسنگی شما را متوقف می‌نماید. فقط دقت کنید موقع خرید پنیر، از انواع پنیرهایی که میزان پروتین و چربی آن کنترل شده است و روی بسته بندی نوشته شده، استفاده نمایید.

۲- ماست

یکی از بهترین خوراکی های نیمه شب ، ماست است.  ماست مملو از پروتین است، کالری کمی‌ دارد و اتفاقا خواب آور هم هست. سعی کنید از ماست‌های طعم دار استفاده نکنید چون کالری و شکر دارند. ماست ساده بهترین گزینه است.

۳- ترشیجات

ترشیجات را در یک اسلایس ژامبون یا نان، رل کنید و بخورید. این خوراکی باعث خواب آلودگی شما می‌گردد که حتی می‌تواند یکی از غذاهایی باشد که روتین وار،  قبل از خواب بخورید تا به بدن شما سیگنال بفرستد الان موقع خواب است.

۴- نخود پخته شده

نخود یکی از حبوباتی ست که از پروتین گیاهی بالایی برخوردار است و به علاوه، مواد مغذی زیادی دارد. نصف پیمانه نخود، تنها در حدود ۱۱۰ کالری به بدن شما اضافه می‌کند. این روزها تنقلاتی که با نخود درست می‌شود در حال محبوب شدن است.

۵- سیب و کره بادام زمینی

درست کردن این یکی خیلی آسان است. سیب که سرشار از فیبر است و کره بادام زمینی نیز چربی گیاهی و سالم خودش را دارد. مخلوط این دو، گرسنگی شما را در نیمه شب ، از بین می‌برد. البته یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی کافی ست تا زیاد معده خودتان را سنگین نکنید.

۶- سوپ

یک کاسه سوپ گرم، هم تسکین دهنده‌ی گرسنگی شما در نیمه شب است  و هم  باعث آرامش و راحتی خواب می‌گردد. هر چه سوپ رقیق‌تر و ساده‌تر و با مواد اولیه ارگانیک باشد بهتر است.

دستور پخت سوپ‌های مختلف را در اینترنت یا در سایت مجله قرمز می‌‌توانید پیدا کنید.

نیمه شب ها، فقط زمانی غذا بخورید که واقعا گرسنه هستید. خوراکی هایی که برای نیمه شب مناسب است  بایستی کمتر حاوی کربوهیدرات‌ها و پروتین‌هایی باشد که در طول روز آنها را می‌خورید. هر چند خوراکی‌های نیمه شب، برای روز نیز مناسب هستند.

به طور کلی سعی کنید شبها در یک ساعت مناسب به رختخواب بروید و حدود ۷-۸ ساعت بخوابید.  همه‌ی ما برای عملکرد بهتر، نیاز به خواب و استراحت کافی داریم. جالب است بدانید برای کسانیکه قصد دارند وزن کم کنند، خواب یکی از عواملی‌ست که می‌تواند به کم شدن وزن شما کمک نماید.

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Lisa Lillien

منبع:   verywell

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
22
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
140
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
802
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
353
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
355
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
931

مقالات سلامت

خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
35
حساسیت به هیستامین
حساسیت به هیستامین (histamine intolerance) چیست و چه دلایلی دارد؟
192
آزمایش CRP چیست؟
آزمایش CRP یا همان پروتئین واکنشی C چیست و چه کاربرد تشخیصی دارد؟
309
نگاهی به داروی سیمتیکون
داروی سیمتیکون و نگاهی جامع به کارکردهای این دارو
163
اختلال پیکا
اختلال پیکا موردی برای بیماران با عادات غذایی عجیب
140
گرفتگی عضله
گرفتگی عضله دردناک اما قابل رفع به روشهایی آسان
272

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
7
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
503
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
174
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
257
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
562
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
579

مقالات تغذیه

خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
35
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
217
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
138
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
113
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
123
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
417