جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نظرات مشتریان در فروشگاه های اینترنتی

اهمیت نظرات مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سایت ها

بعد از خرید های اینترنتی، بسیاری از مشتریان، نظرات خود را در سایت ها منعکس می‌کنند. البته کار سختی است که فهمید آیا نظرات مشتریان بدون غرض هستند و می‌شود به آن ها اطمینان کرد یا نه. به هر حال نظرات مشتریان، منبع خوبی برای فروشندگان کالاها هستند و می‌توان از آن ها بسیاری نکات را فهمید.

برای مثال، همه‌ی فروشندگانی که کالاهای خود را از طریق سایت آمازون به فروش می‌رسانند، باید نظرات مشتریانی که خرید انجام داده اند و در سایت نظر دهی کرده اند را رصد کنند. شما هر فروشگاه اینترنتی که دارید، بهتر است به فروشگاه های اینترنتی پر بازدید در زمینه‌ی مورد نظر خود رجوع کرده و از نظرات مشتریانی که خرید انجام داده اند مطلع شوید. مثلاً برای خارجیان، سایت آمازون که بهترین فروشگاه اینترنتی است و به عبارتی، در حوزه‌ی تجارت الکترونیک پیشرو است و به بازار آن سلطه دارد، مرجع خوبی برای فهمیدن نظرات مشتریان است. بعضی از گزارشات تخمین زده اند که حدود ۴۰% از فروش خرده فروشی های آنلاین در آمریکا، به آمازون اختصاص دارد.

فایده‌ی خواندن نظرات مشتریان که از یک سایت خرید اینترنتی انجام داده اند، چیست؟

نظرات مشتریان، که در سایت های خرده فروشی اینترنتی دیده می‌شود، نه تنها برای کسانی که قصد خرید آن محصولات را دارند مفید است، بلکه برای فروشندگان و سازندگان محصولات نیز حائز نکات با اهمیتی است. نظرات خریداران، به بقیه کمک می‌کند که بتوانند خرید بهتری انجام دهند و ریسک خریدشان کاهش می‌یابد. به طوری که با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می‌نمایند.

نظرات مشتریان سایت ها

بسیاری از فروشندگان و تولید کنندگان، نظرات بسیاری از خریداران محصولات مختلف را از سایت های پر بازدید رصد می‌کنند تا از نکات مورد نظر در بازخورد مشتریان آگاهی یافته و برای آینده‌ی شرکت خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند. مثلا بعضی از تولید کنندگان، به صفحه ای در سایت آمازون، که مربوط به کالای تولیدی مشابه کالای تولیدی آن ها است، مراجعه می‌کنند و نظرات مشتریان را می‌خوانند. این کار باعث می‌شود در تولید محصول مورد نظر خود، دوباره کاری نکنند و از تجربیات آمازون و بازخورد مشتریان بهره مند شده و در هنگام تولید محصول، آن ها را مد نظر قرار می‌دهند. رقیبان شرکت های اینترنتی، این کار را بسیار زیاد انجام می‌دهند.

فروشگاه های اینترنتی، برای جلوگیری از نظرات نادرست و غرضمندانه‌ی مشتریان درباره‌ی خرید اینترنتیشان، چه کاری باید انجام دهند؟

به یک نمونه فروشگاه اینترنتی که حساسیت بالایی نسبت به راستی و درستی نظرات مشتریان خود دارد، اشاره می‌کنیم. آمازون، برای جلوگیری از نظرات بی مورد افراد، از روش های قانونی در برابر نظرات نادرست و غرض ورزانه استفاده کرده است. این خرده فروش اینترنتی، در سال ۲۰۱۶ یک دستورالعمل برای نحوه‌ی نظردهی مشتریان و قواعد و مقررات آن تنظیم کرد تا از نظرات غرض ورزانه و یا از سوی رقبا برای کم کردن اعتماد به برند در مشتریان، جلوگیری نماید. این مساله بسیار مهم است؛ چرا که نظرات مشتریان، برای کسانی که قصد خرید آنلاین دارند، در حکم یک توصیه‌ی شخصی است و بر روی آن ها بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

روندی که در نظرات کاربران سایت ها دیده می‌شود، بر سودآوری آن سایت تاثیر زیادی دارد.

ترجیحات و اولویت های مشتریان، در طول زمان همواره در حال تغییر است. تکنولوژی های جدید، تغییرات فرهنگی و غیره، می‌تواند الگوهای خرید مشتریان را تغییر دهد. در یک تحقیق که اخیراً انجام شده است، از بین ۶۲۵ فروشنده، ۷۵% از آن ها هنگامی که قصد داشتند تصمیمات مربوط به کسب و کار خود را اتخاذ کنند، ابتدا روند نظرات مشتریان در سایت های اینترنتی را رصد می‌کردند. این فروشندگان، جواب سوالاتی همچون سوالات زیر را با استفاده از مرور نظرات کاربران سایت می‌یافتند:

 آیا بازخورد های کاربران، نسبت به گذشته تغییراتی داشته است؟ اگر تغییراتی داشته است، این روند تغییرات به چه سمتی است؟ دلیل این تغییرات چیست؟ آیا این تغییرات مرتبط به کسب و کار آن ها می‌باشد یا ربطی به آن نخواهد داشت؟ استراتژی نگهداری موجودی کالاها در شرکت ما، در اثر این تغییرات چه گونه باید شود؟ آیا باید با توجه به تغییرات مشاهده شده در نظرات کاربران، میزان موجودی کالاهای خود را افزایش دهیم یا کاهش؟ آیا زمان این رسیده است که محصول مورد نظر خود را دیگر تولید نکنیم و یا تغییر کاربری دهیم؟

نظرات مشتریان خرده فروشی های اینترنتی

البته رصد کردن نظرات مشتریان و تحلیل آن ها برای رسیدن به پاسخ امثال سوالات فوق، کاری وقت گیر می‌باشد. بسیاری از فروشندگان، رصد کردن نظرات مشتریان را به صورت دستی انجام می‌دهند؛ اما تعداد کمی از آن ها نیز از ابزارهای ویژه ای برای این کار استفاده می‌کنند و یا این که کار مورد نظر را به یک شرکت طرف سوم سپرده اند. استفاده از نرم افزارها نیز متداول است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی رشد روز افزون یک فروشگاه اینترنتی رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید.

 

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
39
روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
116
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
105
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
126
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
294
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
127

مقالات سلامت

مراقبت از بیمار کرونایی
۸ روش مراقبت از خود به هنگام وجود بیمار کرونایی در خانه
51
کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
97
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
126
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
125
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
164
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
139

مقالات آشپزی

اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
24
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
333
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,912
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
583
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
691
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,195

مقالات تغذیه

رژیم لاغری
رژیم لاغری کاملا رایگان
22
درمان جوش صورت؛ راهنمای کامل درمان جوش با اصلاح رژیم غذایی
39
دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
55
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
197
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
127
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
100