آموختن نحوه تغییر دکمه بیکسبی (Bixby) خصوصاً برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند و صاحب گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ خواهند بود، ضروری است. همانطور که می‌دانید در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ دکمه‌ای به نام دکمه بیکسبی (Bixby) وجود دارد که برای فعال کردن دستیار صوتی سامسونگ به کار می‌رود. سامسونگ نسبت به این دستیار صوتی مجازی بسیار متعهد است و به همین خاطر دکمه بیکسبی را برای آن تعبیه نموده. اما از آنجا که بیکسبی تنها در کره و ایالات متحده عمل می‌کند، بخش عظیمی از دنیا، دستیاری متعهد دارند که هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌کند (البته تنها به مدت چند ماه تا زمان توسعه گسترده‌تر آن)؛ اما راهی وجود دارد تا این دکمه را برای بارگذاری برنامه‌ای دیگر استفاده کرد که در مقاله زیر، به شما خواهیم آموخت. با ما در مجله قرمز همراه باشید تا نحوه تغییر دکمه بیکسبی در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ را بیاموزید.

دست اندرکاران XDA اذعان داشتند که راهی برای تنظیم مجدد دکمه بیکسبی برای بارگذاری دستیار گوگل (Google Assistant) و یا هر اپلیکیشن دیگر برای این دکمه وجود دارد. تنها کافی است اپلیکیشنی رایگان به نام All In One Gesture را دانلود کنید که برای تغییر برخی ویژگی‌های دستیابی در تلفن همراه هوشمند است و از طریق این اپلیکیشن، می‌توانید دکمه سفارشی سازی شده‌ای برای خود تهیه کنید که جای دکمه بیکسبی را گرفته و به جای بارگذاری این دستیار صوتی، برای شما دستیار صوتی گوگل و یا اپلیکیشن دیگری را به دلخواهتان بارگذاری کند. البته دقت فرمائید که این روش ساده نیست، اما اگر مصمم به انجام این کار هستید، می‌توانید به سرعت آن را عملی نمائید و آن را به هرچه مایل هستید، تغییر دهید؛ حتی می‌توانید از آن برای بارگذاری دوربین یا جیمیل نیز استفاده نمائید.

البته سامسونگ از این موضوع خوشنود نیست، اما احتمالاً سبب خواهد شد که بیکسبی را با زبان‌های بیشتری منتشر کند و یا کاربران را قادر به تغییر کاربری این دکمه به صورت محلی کند. از آنجا که تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس ۸ نیازی به روت کردن تلفن همراه هوشمند ندارد، احتمال اینکه سامسونگ بخواهد چنین شیوه‌ای را بلاک کند کم خواهد بود؛ اما همیشه احتمال دارد که این شرکت، جلوی این روش را بگیرد. حال به سراغ اصل داستان می‌رویم…

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس ۸

زمانی که اپلیکیشن All in one Gestures را نصب کردید، آن را اجراء کنید. اولین موردی که پس از اجراء اپلیکیشن رخ خواهد داد، این است که از شما درخواست مجوز برای تغییر تنظیمات سیستم را خواهد نمود. این موضوع ضروری نیست، اما اجازه دسترسی به آن برای تغییر دکمه بیکسبی به راه اندازی بلوتوث یا موارد مشابه، مورد نیاز است.

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

پس از آنکه به اپلیکیشن مجوز تغییر تنظیمات سیستم را دادید، به درون اپلیکیشن راه خواهید یافت و از آنجا، باید به سمت چپ صفحه سوایپ (swipe) نمائید تا پنجره‌ای با عنوان Hard Keys برای شما گشوده شود. حال باید عبارت Enable را انتخاب نمائید. با این کار صفحه‌ای در پائین اپلیکیشن مشاهده خواهید نمود که از شما درخواست فعال سازی سرویس دسترسی اپلیکیشن را می‌کند. بر روی دکمه‌ی آن بزنید تا به صفحه تنظیمات وارد شوید. پس از ورود به این صفحه، باید به پائین صفحه مراجعه نمائید و به دنبال عبارت “All in one Gestures” در زیر بخش Services بگردید. بر روی آن کلیک کنید و سپس OFF را انتخاب نمائید تا تغییر کرده و روشن شود که سبب فعال شدن سرویس دسترسی All in one Gestures خواهد شد.

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

پس از اتمام مرحله قبل، چند بار دکمه بازگشت را فشار دهید تا به اپلیکیشن All in one Gestures باز گردید. حال، آماده‌ی تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس ۸ هستید! بر روی دکمه overflow/menu در بالا، گوشه‌ی راست اپلیکیشن کلیک کنید. گزینه‌ای با عنوان Custom Keys مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب نمائید. حال پنجره‌ای برای شما گشوده خواهد شد که از شما درخواست افزودن کلید سفارشی (Add Custom Key) را خواهد نمود. با مشاهده این پنجره، دکمه بیکسبی گوشی خود را فشار دهید. با این کار دستیار بیکسبی برای شما گشوده خواهد شد و باید دکمه بازگشت را فشار دهید تا به اپلیکیشن All in one Gestures بازگردید.

با بازگشت به اپلیکیشن، قسمت کد کلید (Key Code) را مشاهده خواهید کرد که با شماره ۱۰۸۲ پر شده است. این کد نشانگر کد کلیدی است که از جانب دکمه بیکسبی در زمان فشرده شدن آن ارسال شده است. با فشردن دکمه Add، می‌توانید آن را به اپلیکیشن اضافه نمائید تا بر روی این دکمه تغییرات ایجاد کنید. زمانی که دکمه Add را فشار دادید، Key Code #1082 را تحت بخش Custom Keys در اپلیکیشن All in one Gestures مشاهده خواهید نمود.

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

حال، اپلیکیشن / میانبر مورد نظر را توسط اپلیکیشن All in one Gesture انتخاب می‌کنیم تا بر روی دکمه بیکسبی قرار دهد. تنها کافی است بر روی باکس دایره‌ای شکل که در کنار Key Code #1082 تحت بخش Custom Keys قرار دارد بزنید تا پنجره دیگری باز شود. اولین صفحه‌ای که مشاهده خواهید نمود، Action نام دارد. Search را از میان لیست انتخاب کنید و زمانی که گزینه Search برای شما گشوده شد، Voice Search را انتخاب نمائید. پس از آن، “Voice Search” را زیر عبارت Key Code #1082 در بخش Custom Keys اپلیکیشن مشاهده خواهید نمود.

تبریک می‌گوئیم! شما فرایند تغییر دکمه بیکسبی را با موفقیت طی کردید! حال زمانی که دکمه بیکسبی گوشی خود را بفشارید، دستیار گوگل (Google Assistant) را برای شما بارگذاری می‌کند.

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

نحوه تغییر دکمه بیکسبی گلکسی اس 8

تغییر دکمه بیکسبی برای اجرای Google Now به جای دستیار گوگل

اگر تمایل داشته باشید دکمه بیکسبی به جای دستیار صوتی گوگل، برای شما Google Now را بگشاید، تنها کافی است به بخش Hard Keys در اپلیکیشن All in one Gestures برگشته و بر روی Custom Key که دقایقی پیش ساختیم کلیک کنید تا پنجره تنظیمات بار دیگر برای شما گشوده شود. حال به جای ماندن بر روی صفحه Action، به سمت چپ سوایپ کنید تا به صفحه Application بروید. با حرکت به سمت پائین لیست، Google را مشاهده خواهید نمود که برای بارگذاری اپلیکیشن Google استفاده می‌شود. با انتخاب آن، Custom Key به شما عبارت Google را نشان خواهد داد و Google App را بارگذاری خواهد نمود. اکنون با فشردن دکمه بیکسبی، Google Now اجراء می‌شود.

تغییر دکمه بیکسبی برای اجرای Google Now به جای دستیار گوگل

تغییر دکمه بیکسبی برای اجرای Google Now به جای دستیار گوگل

تغییر دکمه بیکسبی برای اجرای Google Now به جای دستیار گوگل

امیدواریم این راهنمای فوری، برای شما مفید بوده باشد. می‌توانید با این ویژگی‌ها بازی کنید و هر موردی که دوست داشتید را انتخاب نمائید تا به جای بیکسبی برای شما بارگذاری کند. بارگذاری دستیار گوگل و Google Now، تنها مثال‌هایی بودند تا نحوه استفاده از این اپلیکیشن برای تغییر دکمه بیکسبی در گلکسی اس ۸ را بیاموزید.

  • آیا این مقاله برای تغییر دکمه بیکسبی در گلکسی اس ۸ برای شما مفید بود؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.
  • در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات به روز شده درمورد منع تغییر دکمه بیکسبی در گلکسی اس ۸ توسط سامسونگ را در این لینک مطالعه فرمائید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Micah Singleton

منبع: theverge و xda-developers