موهای حجیم و خوش حالت نشانه شادابی و جوانی است اما داشتن موهای نازک و بی‌حالت دردسرهای زیادی دارد و محدودیت‌های زیادی را به وجود می‌آورد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که شانس داشتن موهای حجیم و خوش حالت را نداشته‌اید نگران نباشید، روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید موهای موهای نازک و بی‌حالت خود را زیباتر و حجیم‌تر نشان دهید. این روش‌ها می‌توانند ترفندهای مراقبت از مو و یا روش‌های آرایش و کوتاه کردن مو باشند که با رعایت آن‌ها زیبایی و حجم موهای شما چندین برابر خواهد شد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با چند ترفند برای زیباتر کردن موهای نازک و بی‌حالت آشنا خواهیم کرد و در ادامه چند مدل موی زیبا را که برای موهای نازک و بی‌حالت مناسب هستند معرفی خواهیم نمود.

ترفندهایی برای زیباتر کردن موهای نازک و بی‌حالت

موهای نازک و بی‌حالت به مراقبت زیادی نیاز دارند و اگر در این مراقبت، دچار اشتباه شوید ممکن است حجم موهای شما کمتر دیده شود و حتی با مراقبت نادرست و بیش از حد می‌تواند به ریزش مو و کمتر شدن حجم آن‌ها بینجامد. اما شما با رعایت این چند نکته کلیدی می‌توانید موهایی زیباتر و حجیم‌تر داشته باشید و این حجم و زیبایی را برای مدت طولانی‌تر حفظ کنید.

موهای نازک و بی‌حالت را بیش از حد نشویید: یک اشتباه رایج خانم‌هایی که موهای نازک و بی‌حالت دارند شستن زیاد موها است چون موهای نازک مستعد چرب شدن هستند و خانم‌ها تصور می‌کنند با شستن مکرر موها و از بین بردن چربی آن‌ها و خشک کردن و سشوار کشیدن مداوم می‌توان موها را حجیم‌تر نشان داد. اما این کار در درازمدت آسیب شدیدی به موها وارد می‌کند و باعث می‌شود که حجم موها کمتر شده و موها ضعیف‌تر و شکننده‌تر شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند هر هفته حداکثر دو یا سه بار موهای خود را بشویید و موقع سشوار کشیدن ۹۰ درصد از رطوبت مو را خشک کنید سپس آن‌ها را برس بکشید.

موهای نازک و بی‌حالت

 

مواد حالت دهنده را روی نوک موها بزنید: اگر از محصولات حالت دهنده و حجم دهنده استفاده می‌کنید اما نتیجه عکس می‌گیرید اشکال کار در نحوه استفاده شما است، به خصوص اگر این مواد و محصولات را روی ریشه موها بزنید. شما نباید هیچ محصول و ماده حالت دهنده و حجم دهنده‌ای را (به جز اسپری‌های حجم دهنده ریشه مو) روی ریشه موها بزنید. این کار را از نوک موها شروع کنید و به تدریج تا میانه‌های ساقه مو ادامه دهید.

موهای نازک و بی‌حالت

از محصولات مناسب استفاده کنید: داشتن موهای نازک و بی‌حالت به معنای آن است که شما نمی‌توانید از هر محصولی روی موهای خود استفاده کنید به خصوص محصولاتی که برای موهای حجیم و پرپشت طراحی شده‌اند. محصولاتی برای موهای نازک و بی‌حالت مناسب هستند که سبک بوده و باعث سنگین شدن و چسبیدن موها به کف سر نشوند. استفاده از یک شامپوی خشک هم برای همه خانم‌هایی که موهای نازک و چرب دارند یک ضرورت است. استفاده از اسپری آب نمک را نیز فراموش نکنید.

موهای نازک و بی‌حالت

یک مدل موی مناسب انتخاب کنید: اگر می‌خواهید موهای شما حجیم‌تر به نظر برسند باید مدلی را انتخاب کنید که چندلایه باشد. در مدل‌های چندلایه، موها به راحتی روی هم می‌لغزند و حجم مناسب را روی سر ایجاد می‌کنند. البته داشتن موهای نازک به معنای محدودیت زیاد در انتخاب مدل مو نیست بلکه شما می‌توانید مدل‌های متنوع و زیبایی در اندازه‌های مختلف داشته باشید که در بخش بعدی این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

موهای نازک و بی‌حالت

از نرم کننده، به درستی استفاده کنید: کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سنگین شدن و کاهش حجم موها تا حد ممکن از نرم کننده به مقدار کم استفاده کنید. استفاده زیاد از نرم کننده مو باعث افزایش وزن موها می‌شوند و آن‌ها را به سمت پایین حالت می‌دهند. پس از هر بار شامپو زدن موها، مقدار کمی نرم کننده را روی نوک موها قرار دهید و به تدریج تا میانه موها بمالید و سعی کنید این نرم کننده به کف سر و ریشه موها برخورد نکند.

موهای نازک و بی‌حالت

موهای نازک و بی‌حالت را موج دار و فر کنید: فر کردن و موج‌دار کردن موهای نازک و بی‌حالت می‌تواند دشوار باشد و بسیاری از خانم‌ها این شکایت را دارند که فر و موج روی موهای آن‌ها باقی نمی‌ماند و خیلی زود باز می‌شود. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک شده است و هرگز روی موهای نم دار از ابزارهای حرارتی و … استفاده نکنید. رعایت این ترفند، ماندگاری بیشتری به فرهای شما می‌دهد و حجم موها را بیشتر می‌کند.

موهای نازک و بی‌حالت

موها را حجم دار کنید: همه می‌دانند که موهای نازک و بی‌حالت زودتر چرب می‌شوند و به کف سر می‌چسبند. اگرچه در این شرایط شامپوی خشک می‌تواند کمک کننده باشد اما برای جلوگیری از این مشکل یک ترفند ساده هم وجود دارد و آن استفاده از آب است. کافی است همیشه یک بطری اسپری آب همراه داشته باشید و به محض احساس چربی و بی حالتی در موها این اسپری را روی قسمت‌های جلوی مو بزنید و موها را برس بکشید. سپس آن‌ها را با سشوار خشک کنید و از حجم زیبای موهای خود لذت ببرید.

مدل‌هایی برای آرایش موهای نازک و بی‌حالت

پس از آن که نکات مهم برای مراقبت از موهای نازک و بی‌حالت را فرا گرفتید می‌توانید سراغ انتخاب یک مدل موی مناسب بروید، مدل‌های مختلفی وجود دارند که برای موهای نازک مناسب هستند از مدل‌های چندلایه گرفته تا مدل‌های کوتاه و حتی فر کردن و حجم دادن به موها با روش‌های مختلف که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مدل باب زاویه دار: باب زاویه دار به مدلی گفته می‌شود که در آن قسمت جلوی موها از قسمت پشت آن بلندتر است و بلندی قسمت جلو تا شانه می‌رسد. این مدل حجم زیادی به موهای نازک می‌دهد و حتی شما می‌توانید با اضافه کردن کمی موج به این موها حجم آن را بیشتر هم نشان دهید.

موهای نازک و بی‌حالت

مدل دم اسبی حجم دار: دم اسبی از مدل‌هایی است که به همه می‌آید و خانم‌هایی که موهای نازک دارند هم می‌توانند با استفاده از اسپری حجم دهنده و پوش دادن موها در قسمت جلو، دم اسبی زیبایی داشته باشند. البته این مدل برای موهای متوسط و نه خیلی بلند مناسب است چون هرچه بلندی موها بیشتر باشند موها سنگین‌تر شده و دم اسبی حالت خوبی نخواهد گرفت.

موهای نازک و بی‌حالت

باب حجم دار: اگر لایه‌های موهای شما کوتاه باشند و شما به آن‌ها (با فر کردن و روش‌های دیگر) حالت بدهید حجم زیبایی روی موهای شما ایجاد خواهد شد. این روش بهترین انتخاب برای خانم‌هایی است که موهای کم حجم و نسبتا کوتاه دارند.

موهای نازک و بی‌حالت

موهای بلند لایه لایه: اگرچه ایجاد حجم روی موهای کوتاه ساده‌تر است اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید موهای بلندی داشته باشید. موهای بلند به شرطی که لایه لایه باشند و یکدست نباشند حجم خوبی را به وجود می‌آورند و بهترین انتخاب برای خانم هایی هستند که موهای نازک و بی‌حالتی دارند.

موهای نازک و بی‌حالت

باب یکدست: در نقطه مقابل موهای بلند و لایه لایه، موهای کوتاه یکدست قرار دارد که ظاهری جذاب به موهای کم حجم می‌دهد. البته این مدل در ظاهر یکدست به نظر می‌رسد اما طوری انجام می‌شود که لایه‌های داخلی آن کوتاه‌تر از لایه بیرونی باشند و با این کار حجم موها چندین برابر به نظر می‌رسد.

موهای نازک و بی‌حالت

چتری حجم دار: کوتاه کردن چتری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این است که موهای شما حجیم به نظر برسند. فرقی نمی‌کند موهای شما صاف باشد یا حالت دار و حتی فر، چتری به خصوص چتری حجیم این ذهنیت را ایجاد می‌کند که موهای شما در تمام قسمت‌ها حجیم است و در نتیجه کل موها، پرپشت و زیبا به نظر می‌رسند.

موهای نازک و بی‌حالت

مدل موی کوتاه: برای خانم‌هایی که حوصله حجم دادن و حالت دادن به موهای نازک خود را ندارند موهای کوتاه بهترین انتخاب است. این مدل مو حجم زیبایی روی سر ایجاد می‌کند که نیاز به نگهداری و مراقبت‌های خاص هم ندارد و شما را از دردسرهای موهای بلند نیز آسوده می‌کند.

موهای نازک و بی‌حالت

فر کردن و جمع کردن موها: اگرچه فر کردن موها یک روش ساده برای حجیم کردن موهای نازک است اما حالت دادن این فرها هم روش خاص خود را دارد و اگر می‌خواهید موهای فر شما حجیم و پرپشت به نظر برسد آن‌ها را بالای سر خود جمع کنید تا از حجمی که روی موهای شما ایجاد می‌شود شگفت زده شوید.

موهای نازک و بی‌حالت

بافت یکطرفه موها: هرچه فرق موهای شما به یک طرف متمایل باشد حجم موها نیز بیشتر دیده خواهد شد.پس از جدا کردن فرق موها از یک طرف می‌توانید آن‌ها را در یک طرف شل ببافید طوری که بافته موها پرپشت به نظر برسد. این مدل یک انتخاب عالی برای مهمانی‌ها و مجالس است که درست کردن آن بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

موهای نازک و بی‌حالت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)