چمدان هوشمند R1 شاید همان چیزی باشد که افراد فراموشکار یک عمر به دنبال آن گشته‌اند. افرادی که مدام در حال مسافرت به سر می‌برند، اما همواره از پاسخ دادن به این پرسش که چمدان خود را آخرین بار کی و کجا دیده‌اند عاجزند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های مهم و قابلیت‌های کارآمد چمدان هوشمند R1 می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

گرچه در طی دهه‌های اخیر تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون با پیشرفت‌های فراوانی همراه بوده است، اما ساک‌ها و چمدان‌های مسافرتی همچنان به همان سبک و سیاق سابق مورد استفاده قرار می‌گیرند و به غیر از چرخ‌دار شدن، تغییر مهم دیگری را به خود ندیده‌اند. البته در این میان بوده‌اند شرکت‌هایی که سعی کرده‌اند با افزودن برخی ویژگی‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین به ساختار چمدان‌های مسافرتی، تغییراتی را در نوع استفاده از آن‌ها به وجود بیاورند. ویژگی‌هایی نظیر قابلیت به تصویر کشیدن وزن چمدان از طریق اپلیکیشن‌های موبایل که اغلب چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسند و تنها پس از دو سه بار استفاده خاصیت و جذابیت خود را از دست می‌دهند.

با این حال شرکت چینی Cowarobot قصد دارد این معادله را بر هم بزند و چمدانی با برخورداری از امکانات تکنولوژیک فراوان به بازار عرضه کند. محصولی که به طور تمام و کمال لیاقت یدک کشیدن پسوند هوشمند را داشته باشد.

چمدان هوشمند

ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم چمدان هوشمند R1

محصول جدید این شرکت چینی که چمدان هوشمند R1 نام دارد، قادر است به طور خودکار رو به جلو حرکت کند و پشت سر صاحب خود به حرکت در بیاید. این امر از طریق اتصال این چمدان با دستبند هوشمند اختصاصی آن امکان‌پذیر خواهد بود. به این ترتیب صاحب چمدان هوشمند R1 قادر است با پوشیدن دستبند هوشمند مختص به آن، چمدان سفری‌اش را مانند یک حیوان دست‌آموز به دنبال خود بکشاند و به هر کجا که پا می‌گذارد، آن را در پی خود ببیند.

در واقع چمدان هوشمند R1 با اتصال به دستبند اختصاصی یاد شده موقعیت صاحب خود را تشخیص داده و فارغ از این که او با چه سرعتی در حال حرکت است، به شکل خودکار کوتاه‌ترین مسیر ممکن تا رسیدن به او را یافته و همواره به دنبالش حرکت می‌کند. این در حالی است که این چمدان هوشمند محیط اطراف خود را با بهره‌گیری از سیستم Co-Eye به طور همیشگی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا بتواند در هنگام حرکت از برخورد به موانع موجود در محیط اجتناب کند.

البته حرکت خودکار چمدان هوشمند R1 به آن معنی نیست که شما نتوانید این چمدان را همانند چمدان‌های معمولی، به صورت دستی، روی زمین حرکت دهید. در واقع این چمدان جدید در کنار بهره بردن از چرخ‌های ویژه‌ای که حین حرکت خودکار کوچک‌ترین سر و صدایی از خود ایجاد نمی‌کنند، از یک جفت چرخ محرک نیز بهره می‌برد که به منظور انجام حرکت دستی و حمل غیر خودکار این محصول طراحی شده‌اند. به محض این که شما دست خود را روی دستگیره‌ی چمدان هوشمند R1 قرار دهید، سنسورهای مجاورت تعبیه شده درون دستگیره‌ی این چمدان حرکت شما را تشخیص داده و بلافاصله چمدان را از حالت حرکت خودکار به حالت حرکت دستی منتقل می‌کنند.

در صورتی که احساس کنید زیادی از چمدان خود فاصله گرفته‌اید، تنها با دو بار کوبیدن روی دستبند اختصاصی چمدان هوشمند R1 می‌توانید این چمدان را وادار کنید با دوری جستن از برخورد به موانع موجود در محیط اطراف، به سمت شما بازگردد. علاوه بر آن، چمدان هوشمند شرکت Cowarobot از وجود نوعی قفل هوشمند پیشرفته نیز بهره می‌برد که فرآیند باز و بسته کردن در این چمدان را از سه روش مختلف امکان‌پذیر می‌سازد. به عبارت بهتر شما می‌توانید در چمدان هوشمند R1 را از طریق رمز عبور، اپلیکیشن اختصاصی یا دستبند مخصوص آن باز و بسته کنید.

آر وان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همانند شخصیت دوری در انیمیشن یافتن نمو حافظه‌ی کوتاه مدت بسیار ضعیفی دارید و هر لحظه ممکن است مکان قرار گیری چمدان خود را از یاد ببرید، به لطف وجود چمدان هوشمند R1 دیگر وسایل خود را گم نخواهید کرد. چرا که به کمک امکان GPS و قابلیت ارتباط یاخته‌ای این چمدان، موقعیت قرارگیری آن، در هر مکان و هر زمانی قابل دستیابی خواهد بود و این ارتباط هرگز از بین نخواهد رفت.

در کنار موارد یاد شده، استفاده از چمدان هوشمند R1 شما را از همراه داشتن پاور بانک نیز بی‌نیاز می‌کند. به بیان دقیق‌تر در زیر دسته‌ی این چمدان دو درگاه یو اس بی تعبیه شده است که از طریق اتصال به آن‌ها شما حتی در حین حرکت نیز قادر به شارژ باتری ابزارهای همراه خود خواهید بود. علاوه بر آن اگر فاصله‌ی شما با چمدان خود به بیش از حد مجاز افزایش یابد، دستبند اختصاصی چمدان هوشمند R1 با ویبره زدن به شما هشدار می‌دهد که در حال دور شدن از چمدان خود هستید. در واقع این دستبند هوشمند همواره به شکل خودکار فاصله‌ی شما تا چمدان را مورد محاسبه قرار می‌دهد تا از حد معینی بیشتر نشود.

در پایان گفتنی است که محصول جدید شرکت Cowarobot هنوز به تولید انبوه نرسیده است. با این حال خالقان چینی چمدان هوشمند R1 به تصریح این نکته پرداخته اند که این محصول به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

برای آشنایی با کیف پول هوشمند همه کاره می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع: وب سایت اختصاصی تولید کننده‌ی این چمدان (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.