شرکت خودروسازی هوندا (Honda) به تازگی از نسل دهم Honda Accord پرده‌برداری کرده است. محصول جدیدی که بیش از هر چیز به قصد تداوم موفقیت‌های خانواده‌ی Accord در زمینه‌ی میزان فرش ساخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر از کم و کیف نخستین مدل نسل دهم Honda Accord می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

همان گونه که به آن اشاره شد، مدل جدید از خانواده‌ی Accord دهمین نسل از این خانواده محسوب می‌شود و آغازگر ساخت مدل‌های تازه‌ای در این مجموعه‌ی پرطرفدار خواهد بود. بر اساس آمار موجود می‌توان ادعا کرد که مدل‌های حال حاضر این خانواده یکی از محبوب‌ترین خودروها در کشور امریکا، طی سال گذشته محسوب می‌شدند. به گونه‌ای که در طول سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت هوندا موفق به فروش رقمی نزدیک به ۳۴۵ هزار و ۲۲۵ دستگاه از مدل Honda Accord در خاک امریکا شد تا این مدل بتواند نهمین خودروی پرطرفدار ینگه دنیا لقب بگیرد. حال به نظر می‌رسد که برای تداوم این موفقیت و تضمین میزان فروش خودروهای هوندا در خارج از خاک ژاپن، از راه رسیدن نسل دهم Honda Accord امری اجتناب ناپذیر بوده و شرایط برای تولید نخستین مدل از این نسل به خوبی فراهم شده است.

مشخصات ظاهری نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord

شرکت هوندا نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord را که مدل ۲۰۱۸ هوندا اکورد نام گرفته، یک خودروی نسل بعدی لقب داده است. در همین راستا شاهد وجود شباهت‌هایی در طراحی برخی ویژگی‌های ظاهری و باطنی این خودرو با مدل نسل دهمی خانواده‌ی Civic شرکت هوندا هستیم.

در مجموع نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord یک خودروی چهار در با قامتی متوسط خواهد بود که البته از نظر اندازه نسبت به مدل‌های موجود در بازار کمی تفاوت خواهد داشت. به این معنی که این خودرو از نظر طول چیزی نزدیک به ۵.۵ سانتی‌متر بلندتر از مدل‌های موجود خواهد بود و عرض آن هم حدود یک سانتی‌متر بیشتر از آن‌ها طراحی می‌شود. سوای آن ارتفاع نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord نیز به میزان تقریبی ۱.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر طراحی می‌شود تا دوز اسپورت بودن شکل ظاهری این خودرو تا حد قابل توجهی بالا رود.

خودروی هوندا

البته شباهت‌های خودروی آغاز کننده‌ی نسل دهم Honda Accord با خانواده‌ی Civic این شرکت، پلتفرم این محصول جدید را نیز در بر می‌گیرد. پلتفرمی بهره‌مند از یک ماژول جدید که حالتی سبک‌تر و محکم‌تر از نسخه‌های موجود در سایر اتومبیل‌های ساخت هوندا خواهد داشت.

گذشته از طراحی متفاوت ظاهر بیرونی این خودرو، در فضای داخل آن نیز تکنولوژی‌های متفاوت و جدیدی به کار رفته است تا مدل نسل دهم Honda Accord بیش از پیش از شکل و شمایل مرتبط با نسل نو برخوردار باشد. سوای صفحه نمایش ۷ اینچی طراحی شده برای به نمایش در آوردن شاخص‌های مهم این خودرو نظیر میزان سرعت یا مقدار مصرف بنزین، شاهد به کارگیری یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی نیز هستیم. صفحه نمایشی که در قامت مرکز اصلی ارتباطی این خودرو ظاهر می‌گردد و قابلیت اتصال با ابزارها و برنامه‌های کاربردی طراحی شده برای این خودرو را در اختیار راننده قرار خواهد داد. از میان ابزارهای کاربردی مذکور می‌توان به Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد که این روزها نبودشان در خودروهای نسل جدید کاملا پرسش برانگیز جلوه می‌کند.

علاوه بر آن شاهد وجود نسخه‌ی نسل جدید از واسط ارتباطی HondaLink در این خودرو خواهیم بود. ابزار بهبود یافته و پوست انداخته‌ای که از امکانات تازه‌ای نظیر قابلیت برقراری ارتباط با دستیار کنار جاده‌ای در مواقع اضطراری، قابلیت ردگیری خودروی دزیده شده، کنترل مبتنی بر امکان عیب‌یابی خودرو از راه دور و سایر موارد کاربردی مشابه بهره می‌گیرد.

همچنین به منظور حفظ امنیت سرنشینان نخستین خودروی نسل دهم Honda Accord، این خودرو به مجموعه‌ای از قابلیت‌های کمکی مجهز خواهد بود که مبتنی بر حسگرهای الکترونیکی خودکار طراحی شده‌اند. قابلیت‌هایی نظیر امکان ترمز خودکار در مواقع اضطراری و قابلیت تغییر مسیر انطباقی که می‌تواند در مواقع ضروری کمک‌حال رانندگان این خودروی نسل جدید باشد.

مشخصات فنی نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord

نخستین خودروی نسل دهم Honda Accord در سه مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود که عمده تفاوت آن‌ها در توان موتورشان خلاصه خواهد شد. در این میان شباهتی که این سه مدل با یکدیگر دارند، بیش از هر چیز در مبتنی بودن توان موتور تمام آن‌ها به گردش چرخ‌های جلو نمود می‌یابد.

نسل دهم هوندا

نخستین مدل موجود از نسل دهم Honda Accord را شاید بتوان مدل اصلی و معمولی این محصول نامید. خودرویی بهره‌مند از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ inline-4 که توانی به میزان ۱۹۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتن متر را به نمایش خواهد گذاشت. ضمن این‌که این مدل از خودروی نسل دهم Honda Accord تنها دارای دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی خواهد بود.

به این ترتیب آن دسته از رانندگانی که با دنده‌ی اتوماتیک ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، باید به سراغ مدل دوم از این خودرو بروند. محصولی که علاوه بر موجود بودن در قالب دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی در قالب دنده‌ی ده سرعته‌ی اتوماتیک نیز قابل دسترس خواهد بود. این مدل از خودروی نسل دهم Honda Accord از وجود یک موتور دو لیتری توربوشارژ inline-4 بهره می‌برد که توانی معادل ۲۵۲ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۳۷۰ نیوتن‌متر را به معرض نمایش می‌گذارد. در واقع موتور به کار رفته در این خودرو نظیر همان مدلی است که در خودروی Civic Type R مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر دو مدل یاد شده، خودروی نسل دهم Honda Accord در قالب مدل دیگری نیز به بازار عرضه می‌شود. مدل متفاوتی که از یک سیستم هیبریدی در ساختار موتور ۲ لیتری iline-4 خود برخوردار خواهد بود. با این‌حال هنوز جزئیات دیگری از مشخصات فنی این مدل هیبریدی در اختیار علاقه‌مندان قرار نگرفته است و تنها اطلاعات موجود در این زمینه بر این نکته تاکید دارند که سیستم تعویض دنده‌ی اتوماتیک در مدل هیبریدی این خودرو جایی نخواهد داشت و فرآیند تعویض دنده در این محصول به شکل دستی صورت خواهد گرفت.

گذشته از موارد فوق گفته می‌شود که سیستم هوشمند IPU جدید طراحی شده برای این خودرو، که باتری هیبریدی و سیستم‌های کنترل مربوط به آن را تکمیل کرده و در قالب بسته‌ای ترکیبی در دل خود جای داده است، از معماری فشرده‌تری نسبت به حالت عادی بهره می‌برد و به جای بدنه‌ی خودرو در زیر کف عقب آن نصب و جاسازی شده است.

تولید نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord و چالش‌های پیش رو

تولید نخستین مدل از نسل دهم Honda Accord در شرایطی رقم می‌خورد که برخی مدل‌های نسل قبلی این محصول از لحاظ کیفی با مشکلاتی همراه بوده‌اند. به تازگی شرکت هوندا چیزی نزدیک به ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو‌ی هوندا اکورد را به دلیل مشکلات مربوط به آتش گرفتن باتری‌هایشان از خاک امریکا فرا خوانده تا آن‌ها را به ژاپن باز گرداند. این خودروها مدل‌‌های تولید شده مابین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی را شامل می‌شوند و همگی به خانواده‌ی اکورد شرکت هوندا تعلق دارند.

خودروی اکورد

بنابر تایید مهندسان شرکت هوندا این مشکل از عدم عایق‌بندی کافی سنسورهای موجود در باتری‌ خودروهای هوندا اکورد در برابر رطوبت ناشی می‌شود. سنسورهایی که وظیفه‌ی اصلی‌شان باخبر کردن رانندگان این خودروها از وجود مشکلات احتمالی در باتری آن‌ها است.

در این میان مشکل یاد شده یعنی عدم عایق‌بندی کامل سنسورهای موجود در باتری خودروهای هوندا اکورد موجب می‌شود تا علاوه بر رطوبت، برخی ذرات موجود در کف جاده‌ نظیر نمک نیز بر این سنسورها تاثیر گذاشته و سبب آتش گرفتن باتری خودروها شود.

اگرچه سران شرکت هوندا بر این نکته تاکید دارند که این مشکل تاکنون منجر به بروز حوادث ناگوار برای سرنشینان خودروهای هوندا اکورد نشده است، اما باید اعتراف کرد که محصولات ساخت هوندا طی مدت اخیر عملکرد چندان درخشانی در خاک امریکا نداشته‌اند.

به عنوان مثال می‌توان به خودروهای لوکس شرکت هوندا اشاره کرد که تحت برند آکورا تولید می‌شوند. در واقع مدل‌های جدید خودروهای آکورا از کاستی‌های مشابه با هوندا اکورد رنج می‌برند و ایربگ آن‌ها مشکل انفجار دارد. مشکلی که تاکنون منجر به مرگ ۱۲ تن در خاک امریکا شده و فراخوانی وسیعی از خودروهای آکورا توسط هوندا را به همراه داشته است. فرآیندی که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فراخوانی‌های شرکت‌های خودروسازی در خاک امریکا یاد می‌شود.

بر همین اساس عملکرد کیفی مناسب و بی‌نقص خودروهای نسل دهم Honda Accord می‌تواند این ناکامی و بدنامی را جبران کرده و روند رو به رشد میزان فروش خودروهای Honda Accord در امریکا و سایر نقاط جهان را تضمین کند.

منبع: بیزینس اینسایدر (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.