در مطلب پیش رو به معرفی ده خودروی لوکس جهان خواهیم پرداخت. محصولاتی که هر کدامشان به تنهایی قادرند دل میلیون‌ها عاشق سینه چاک خودرو را به لرزه در آورده و آب از لب و لوچه‌‌هایشان سرازیر کنند. پس اگر مایل به آشنایی با ده خودروی لوکس جهان هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بی حرف پیش به سراغ معرفی این ده خودرو می‌رویم. با این توضیح که این خودروها به ترتیب معکوس (از شماره ۱۰ به ۱) معرفی می‌شوند. همچنین مقصود اصلی از خودروهای لوکس جهان در این متن تنها خودروهایی هستند که جزو تولیدات امسال یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی به شمار می‌روند.

خودروی اینفینیتی

شماره ۱۰ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Infiniti Q60 3.0t Premium RWD

دهمین خودرو از لیست ده خودروی لوکس جهان به شرکت اینفینیتی تعلق دارد. بازوی اجرایی شرکت نیسان که عمده فعالیت‌هایش بر طراحی و تولید خودروهای بی بدیل لوکس و گران قیمت متمرکز است. از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی خودروی Infiniti Q60 3.0t Premium می‌توان به موتور توربوشارژ VR سه لیتری مدل دوگانه‌ی V6 این محصول اشاره کرد که از توانی معادل ۳۰۰ اسب بخار برخوردار است و سیستم انتقال ۷ سرعته‌ی اتوماتیک این خودرو را همراهی می‌کند.

در کنار این موضوع می‌توان به بهره بردن خودروی لوکس اینفینیتی از ترمز ABS ضد قفل مبتنی بر چهار چرخ اشاره کرد. همچنین وجود کیسه‌ی هوای محافظ جانبی صندلی‌ها (که از سنسورهای اختصاصی برای تشخیص سرنشینان این خودرو بهره می‌برد) از دیگر امتیارات ویژه‌‌ای به شمار می‌رود که سرنشینان این رخش خوش و قد و بالا از آن برخوردار هستند. به تمام موارد فوق می‌توان ویژگی‌های شاخص دیگری نظیر چرخ‌های ۴۸.۲ سانتی‌متری آلومینیومی، قابلیت کنترل کروز، کنترل کششی محرک ABS و قابلیت پایداری الکترونیک را نیز اضافه کرد.

خودروی کادیلاک

شماره ۹ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Cadillac CT6

جدیدترین مدل موجود از خودروی لوکس Cadillac CT6 نیز همانند خودروی لوکس اینفینیتی از موتور سه لیتری توربوشارژ V6 دوگانه بهره می‌گیرد. با این تفاوت که توان موتور Cadillac CT6 رقمی معادل ۴۰۴ اسب بخار بوده و سیستم انتقال آن نیز یک سیستم ۸ سرعته‌ی تمام اتوماتیک است. در خودروی لوکس کادیلاک هم شاهد وجود سیستم ترمز ABS ضد قفل مبتنی بر هر چهار چرخ هستیم. قابلیتی که در کنار مواردی نظیر سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کیسه‌ها‌ی هوای محافظ جانبی صندلی‌ها، از جمله ویژگی‌های مهم این خودرو به شمار می‌رود. البته کیسه‌های هوای خودروی Cadillac CT6 علاوه بر مجهز بودن به سنسورهای تشخیص سرنشین، از قابلیت محافظت از زانوی سرنشینان این خودرو (هم در صندلی راننده و هم در صندلی‌های سایر سرنشینان) نیز بهره می‌برند.

به موارد فوق می‌توان ویژگی‌های دیگری نظیر برخورداری از چرخ‌های ۴۸.۲ سانتی‌متری آلومینیومی، قابلیت کنترل کروز و کنترل کششی محرک ABS را نیز اضافه کرد تا ویژگی‌های مهم و برجسته‌ی خودروی لوکس Cadillac CT6 تکمیل گردد.

خودروی لینکلن

شماره ۸ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Lincoln Continental

مدل ۲۰۱۷ از خودروی Lincoln Continental یک خودروی ۴ در و پنج سرنشین محسوب می‌شود که قیمت ارزان‌ترین مدل آن از رقم پایه ۴۴ هزار و ۷۲۰ دلار آغاز می‌شود. این خودرو از وجود سیستم انتقال اتوماتیک و یک موتور ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری بهره می‌برد که میزان مصرف آن در فضای شهری رقمی معادل ۷.۲ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین و در فضای بزرگراه نیز حدود ۱۱ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین است. البته میزان مصرف گران قیمت‌ترین نسخه‌ی موجود از مدل ۲۰۱۷ خودروی Lincoln Continental در بزرگراه، اندکی کمتر از رقم یاد شده در مدل ارزان قیمت این خودرو است. به بیان دقیق‌تر میزان مصرف سوخت گران قیمت‌ترین نسخه‌ی موجود از خودروی Lincoln Continental، که در حال حاضر چیزی حدود ۶۵ هزار دلار قیمت دارد و از وجود موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد، حدود ۱۰.۶ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین در فضای بزرگراه برآورد می‌شود.

خودروی مازراتی

شماره ۷ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Maserati Ghibli

ارزان‌ترین نسخه از مدل ۲۰۱۷ خودروی Maserati Ghibli در حال حاضر با قیمت پایه ۷۱ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این خودروی چهار در که قادر است پنج سرنشین را درون خود جای دهد، مجهز به یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر است که سیستم انتقال اتوماتیک این خودرو را همراهی می‌کند. میزان مصرف سوخت در خودروی Maserati Ghibli، به لطف توان موتور آن، رقمی معادل ۷.۲ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین در فضای شهری بوده و در فضای بزرگراه نیز رقم ۱۰.۲ کیلومتر به ازای هر لیتر بنزین را به نمایش می‌گذارد.

در این میان مدرن‌ترین نسخه از مدل  ۲۰۱۷ خودروی Maserati Ghibli چیزی در حدود ۷۹ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت دارد. البته به لحاظ مشخصات فنی تفاوت ویژه‌ای را در این مدل نسبت به نمونه‌ی عادی خودروی Maserati Ghibli نمی‌توان مشاهده کرد. شاید مهم‌ترین تفاوت موجود را بتوان در میزان مصرف سوخت این مدل نسبت به مدل معمولی این خودرو خلاصه کرد. مصرفی که در فضای شهری، به طور متوسط رقم ۶.۸ کیلومتر مسافت به ازای مصرف یک لیتر بنزین را به نمایش می‌گذارد.

خودروی جنسیس

شماره ۶ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Genesis G90

در میانه‌ها‌ی لیست ده خودروی لوکس جهان، مدل ۲۰۱۷ از خودروی Genesis G90 ایستاده است. خودرویی که نسخه‌ی آلتیمیت آن از وجود موتور ۵ لیتری V-8 با توانی معادل ۴۲۰ اسب بخار بهره می‌برد. مشخصاتی که شاید بتوان گفت با سیستم انتقال هشت سرعته‌ی اتوماتیک آن، که به قابلیت اوردرایو مجهز است، ترکیب همگونی را تشکیل داده است. این خودرو از وجود یک سیستم ایربگ پیشرفته‌ بهره می‌برد که خیال سرنشیان را از بابت برخوردهای احتمالی راحت می‌کند. گرچه قابلیت محافظ زانوی موجود در سیستم کیسه هوای این خودرو تنها جایگاه راننده را پوشش می‌دهد، اما به لحاظ وجود قابلیت محافظ جانبی کیسه‌های هوا، تمام سرنشینان این خودرو حین برخوردها مورد حفاظت قرار می‌گیرند. افزون بر آن می‌توان به بهره‌مندی مدل ۲۰۱۷ خودروی Genesis G90 از قابلیت‌هایی نظیر سیستم تهویه‌ی هوای اتوماتیک، قابلیت پیمایش فاصله، سیستم کنترل کروز و قابلیت کنترل کشش محرک ای بی اس نیز اشاره کرد.

خودروی لکسوس

شماره ۵ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Lexus LS 460

شاید عمده‌ترین تفاوت خودروهای موجود در این لیست با یکدیگر را، سوای شکل ظاهری، باید در مشخصات فنی موتور آن‌ها جستجو کرد. امری که در مدل ۲۰۱۷ خودروی Lexus LS 460 نیز قابل مشاهده است. مدل پایه خودروی Lexus LS 460 از وجود یک موتور ۴.۶ لیتری V-8 بهره می‌برد که توانی معادل ۳۸۶ اسب بخار را به نمایش می‌گذارد. مشخصاتی که با شایستگی کامل سیستم انتقال ۸ سرعته‌ی اتوماتیک مبتنی بر اوردرایو این اتومبیل را تکمیل می‌کند. وجود سیستم محافظتی کیسه‌ی هوا برای حفاظت از زانوی سرنشینان خودروی Lexus LS 460، که علاوه بر صندلی راننده برای سایر صندلی‌های این خودرو نیز مهیا است، در کنار ابعاد پیشرفته‌تر این سیستم برای تمام صندلی‌های خودروی Lexus LS 460 موجب شده تا این خودروی لوکس به لحاظ کیفیت و کارایی سیستم کیسه‌ی هوا یا همان ایربگ هیچ کم و کاستی نداشته باشد.

در محصول خوش سیمای لکسوس نیز همانند بسیاری از مدل‌های موجود در لیست ده خودروی لوکس جهان، می‌توان وجود ویژگی‌هایی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ای بی اس، قابلیت کنترل کشش محرک ای بی اس، سیستم کنترل کروز و سیستم ناوبری یک‌پارچه را نظاره‌گر بود. ویژگی‌هایی که به طور خاص تکمیل کننده‌ی خصوصیات ظاهری و سیمای برازنده‌ی این خودرو هستند.

خودروی مرسدس

شماره ۴ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Mercedes-Benz S-Class

مهم‌ترین مشخصات استاندارد موجود در مدل پایه S550 از خودروی Mercedes-Benz S-Class هم کم و بیش همان مشخصاتی است که در بسیاری از خودروهای حاضر در این لیست مشاهده می‌شود. به این معنی که مدل مذکور از خودروی Mercedes-Benz S-Class نیز همانند سایر همتایان خود در این لیست ده گانه، از وجود ویژگی‌های قابل توجهی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ای بی اس مبتنی بر هر چهار چرخ، قابلیت کنترل کشش محرک ای بی اس، سیستم کنترل کروز و سیستم ناوبری یک‌پارچه بهره می‌برد. ضمن این که سیستم پیشرفته‌ی ایربگ این خودرو علاوه بر تمام موارد شاخصی که در سطور پیشین این متن به آن‌ها اشاره شد، به سنسور تشخیص صندلی کودک نیز مجهز است.

قلب تپنده‌ی مدل پایه S550 خودروی Mercedes-Benz S-Class از یک موتور ۴.۷ لیتری V-8 با خاصیت دوگانه‌ی توربو تشکیل شده است که سیستم انتقال هشت سرعته‌ی اتوماتیک این خودرو را همراهی می‌کند. با این حساب خودروی لوکس مرسدس بنز نیز عمده تفاوت‌های مهم خود با سایر رقیبان را هنگامی به رخ می‌کشد که در کاپوت آن را باز کنیم.

خودروی جگوار

شماره ۳ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Jaguar XF

ارزان‌ترین نسخه از مدل ۲۰۱۷ خودروی Jaguar XF را می‌توان نسخه‌ی ۲۰d آن دانست. محصول خوش قد و قواره و تر و فرزی که مبتنی بر محور محرک چرخ‌های عقب بوده و حدود ۴۸ هزار و ۲۵۰ دلار قیمت دارد. این مدل از خودروی جگوار به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز بوده که سیستم انتقال اتوماتیک طراحی شده برای آن را همراهی می‌کند. اما مشخصاتی که از آن نام بردیم، در گران قیمت‌ترین مدل موجود ازخودروی Jaguar XF یعنی مدل S مشاهده نمی‌شود.

در واقع این مدل از خودروی جگوار، که حدود ۶۶ هزار و ۲۰۰ دلار قیمت دارد، مبتنی بر قابلیت محور محرک تمام چرخ‌ها بوده و در عین برخورداری از سیستم انتقال اتوماتیک، از وجود موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد. در این میان عاشقان سینه چاک جگوار علاوه بر دو مدل یاد شده، امکان رانندگی با مدل ۳۵t خودروی Jaguar XF را نیز خواهند داشت. خودرویی که از وجود یک موتور ۳ لیتری V-6 با توانی معادل ۳۴۰ اسب بخار بهره می‌برد. این موتور مجهز به قابلیت سوپرشارژر بوده و مبتنی بر سیستم خنک کننده‌ی درونی طراحی شده است. مدل مذکور از خودروی جگوار به سیستم انتقال ۸ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز است و از نظر سایر قابلیت‌های مهم خود با سایر خودروهای موجود در لیست ده خودروی لوکس جهان برابری می‌کند.

خودروی بی ام دبلیو

شماره ۲ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی BMW 750

شاید کمتر کسی از علاقه‌مندان به خودرو را بتوان سراغ گرفت که تحت تاثیر شکل و شمایل خودروی BMW 750 قرار نگیرد و مجذوب رخ آن نشود. مدل ۲۰۱۷ این خودروی خوش سیما با قیمت پایه ۹۴ هزار و ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. مدلی که ارزان قیمت‌ترین نسخه‌ی موجود از این خودرو به شمار می‌رود و در کنار استفاده از سیستم انتقال نیروی اتوماتیک، مبتنی بر محور محرک چرخ‌های عقب طراحی شده و از وجود موتور ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد.

در کنار این مدل می‌توان از مدل I خودروی BMW 750 نیز نام برد. مدلی مبتنی بر سیستم انتقال اتوماتیک ۸ سرعته که به موتور دو گانه‌ی توربو مجهز است. موتور ۴.۴ لیتری V-8 این خودرو، توانی معادل ۴۴۵ اسب بخار را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. نظیر همین مشخصات فنی، در گران قیمت‌ترین مدل خودروی BMW 750 نیز قابل مشاهده است. خودرویی که حدود ۹۷ هزار و ۶۰۰ دلار قیمت دارد و با قادر است با ویژگی‌های ظاهری و فنی خود بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای لوکس را شیفته و مفتون خود ‌سازد.

خودروی آئودی

شماره ۱ از ده خودروی لوکس جهان: مدل ۲۰۱۷ خودروی Audi A4

جایگاه نخست لیست ده خودروی لوکس جهان به محصول خوش رنگ و جلوه‌ی ۲۰۱۷ آئودی یعنی خودروی Audi A4 تعلق دارد. خودرودوستان برای در اختیار گرفتن ارزان قیمت‌ترین مدل این خودرو، که مبتنی بر محور محرک چرخ‌های جلو طراحی شده است، باید رقمی معادل ۳۷ هزار و ۳۰۰ دلار بپردازند. رقمی که حدود ۵ هزار دلار کمتر از قیمت نهایی گران‌ قیمت‌ترین مدل این خودرو محسوب می‌شود. البته این دو خودروی گران و ارزان قیمت، از لحاظ مشخصات موتور تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دوی آن‌ها از وجود موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برند.

در کنار این دو مدل می‌توان از مدل ۲T Premium خودروی Audi A4 نیز یاد کرد. محصولی که از وجود یک موتور دو لیتری توربوی چهار سیلندر با قابلیت خنک‌کنندگی درونی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های مهم این مدل می‌توان به سیستم انتقال هفت سرعته‌ی دستی ترونیک اتو شیفت آن اشاره کرد که قابلیت‌های دیگری نظیر محور محرک چهار چرخ نیز آن را همراهی می‌کند. در هر حال مدل ۲۰۱۷ خودروی Audi A4 را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای علاقه‌مندان خودروهای لوکس در سال ۲۰۱۷ میلادی قلمداد کرد.

منبع: اتو بایتل (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.