به تازگی شاهد معرفی عضو جدید خانواده‌ی فانتوم یعنی خودروی Phantom VIII توسط شرکت خودروسازی رولز رویس هستیم. خودرویی که از ویژگی‌های خیره‌کننده‌ی فراوانی برخوردار است و دلایل زیادی برای خرید آن توسط علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و شیک وجود دارد. با این حال در متن پیش رو مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند برای خرید خودروی Phantom VIII رولز رویس وجود داشته باشد، تنها در قالب چهار مورد مجزا طبقه‌بندی شده است. پس اگر مایل به دانستن آن‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله‌ی قرمز همراه باشید.

اعضای خانواده‌ی فانتوم رولز رویس همواره سمبلی از قدرت، زیبایی و پیشرفت رو به جلو بوده‌اند. به گونه‌ای که پس از سال ۱۹۲۵ میلادی، نمایندگان هر کدام از نسل‌های این خانواده همیشه با بهترین خودروهای موجود در بازار مقایسه شده‌اند. ویژگی‌هایی که تمام آن‌ها در عضو جدید این خانواده یعنی خودروی Phantom VIII نیز قابل مشاهده است و حتی بهبودهای قابل توجهی را می‌توان در کیفیت آن‌ها سراغ گرفت. افزون بر تمام این موارد، خودروی Phantom VIII بدون شک یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های موجود در خانواده‌ی فانتوم به لحاظ نوع و تعداد تکنولوژی‌های مدرن به کار رفته در طراحی آن محسوب می‌شود. بنابراین دلایل متعددی برای خرید این خودروی شیک و لوکس وجود دارد که در ادامه‌ی متن پیش رو چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها را به اتفاق یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

مدل فانتوم

طراحی مدرن و ظاهر جاودانه‌ی خودروی Phantom VIII

نخستین ویژگی برجسته‌ای که پس از ملاقات با خودروی Phantom VIII به چشم می‌آید، طراحی بهبود یافته‌ی این خودرو نسبت به مدل‌های پیشین خانواده‌ی فانتوم است. نوعی طراحی نوآورانه و متحول شده که ظاهری کاملا پالوده، برازنده و امروزی را به چشم انداز درون و برون این خودرو هدیه داده است. با این حال می‌توان ادعا کرد که خودروی Phantom VIII هنوز هم جزئیات کلاسیک خود را از جهت خصوصیات ظاهری حفظ کرده و از همین رو همچنان به عنوان عضوی از خانواده‌ی فانتوم کاملا قابل شناسایی است.

به محض گشودن در این خودرو، صندلی‌های جلو همراه با قاب‌های چوبی پشت آن‌ها به رویتان لبخند می‌زند و از لحاظ نوع طراحی، شمایل صندلی‌های راحتی سال ۱۹۵۶ میلادی را مقابل چشمانتان می‌آورد. با این حال سرنشینان صندلی عقب خودروی Phantom VIII به طور قطع شرایط مهیاتری برای وقت‌گذرانی خواهند داشت. چرا که بر پیکر قاب‌های چوبی صندلی‌های جلو نمایشگرهای با کیفیتی تعبیه شده است که سرنشینان صندلی‌های پشت می‌توانند تا هنگام رسیدن به مقصد، به آن‌ها چشم دوخته و هم‌زمان از کنسول مرکزی از نو طراحی شده‌ی خودروی Phantom VIII سور و سات مد نظر خود را برگزینند.

کابین خودرو

حضور در یک گالری هنری با ورود به خودروی Phantom VIII

از جمله ویژگی‌های جالب توجه خودروی Phantom VIII نوع طراحی و قابلیت‌های داشبورد این خودرو است که تحت نام گالری در اختیار صاحبان و سرنشینان این خودرو قرار خواهد گرفت. گالری در واقع از شیشه‌ی مقاوم و یک‌پارچه‌ای تشکیل شده است که کل پهنای جلوی خودروی Phantom VIII را پوشانده و در پس آن ابزارهایی نظیر شاخص دیجیتال خودرو به چشم می‌خورد. شاخص دیجیتال خودرو اطلاعاتی نظیر میزان سرعت، درجه حرارت، میزان مصرف سوخت و سایر موارد مشابه را در کنار امکان تعامل با برخی تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو، در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در کنار این شاخص‌ دیجیتال یک‌پارچه، منظره‌ی دیگری به چشم می‌خورد و دیگر شاهد وجود صفحه‌ی آنالوگ مسافت‌یاب نیستیم. در واقع جای آن را اکنون یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی TFT پر کرده است که اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار او قرار می‌دهد.

در کنار این نمایشگر، بخش دیگری نیز در گالری وجود دارد که بیش از هر خصلتی از جنبه‌ی تزیینی برخوردار بوده و مشخصات ظاهری آن بنابر نظر مالک اتومبیل یا با توجه به سلیقه‌ی طرحان خودروی Phantom VIII قابل شخصی‌سازی خواهد بود. به بیان دقیق‌تر مواردی نظیر مینیاتور یا طرح‌های پست مدرن قابلیت نقش بستن روی این بخش از گالری را دارند که وجود آن‌ها می‌تواند زیبایی و جلوه‌ی خاصی به داشبورد خودروی Phantom VIII ببخشد.

شاید جالب‌ترین و منحصر به فردترین طرح نمایش داده شده در این زمینه نقشه‌ی سه بعدی چاپ شده با روکش طلایی باشد که بر اساس مشخصات DNA مالک این خودرو تهیه می‌شود و به همین دلیل از نظر ظاهر برای هر کدام از صاحبان خودروی جدید رولز رویس کاملا متفاوت است. در مجموع شاید همین یک قلم به تنهایی کافی باشد تا هنردوستان را نسبت به خرید خودروی Phantom VIII مجاب کند.

فانتوم رولز رویس

کمیت و کیفیت قابل توجه تکنولوژی‌های نوین خودروی Phantom VIII

وجود لیست بلندبالایی از تکنولوژی‌های نوین به کار رفته در خودروی Phantom VIII موجب می‌شود که صاحبان این خودرو هنگام سوار شدن بر آن احساس راحتی بیشتری بکنند. در خودروی Phantom VIII نوعی سیستم ارتباطی پیشرفته‌ی مرکزی طراحی شده است که همانند رشته اعصاب با تمام بخش‌های خودرو در ارتباط بوده و کنترل آن‌ها را در اختیار دارد. به این ترتیب رانندگان خودروی جدید و لوکس رولز رویس حین رانندگی به قابلیت‌های فراوانی دسترسی دارند که در مجموع نقش دستیار راننده را ایفا می‌کند.

از میان قابلیت‌های مهم و مفید خودروی Phantom VIII می‌توان به سیستم دوربین آن اشاره کرد که از چهار دوربین مختلف با بهره‌مندی از خاصیت پانوراما تشکیل شده است. به کمک این دوربین‌ها می‌توان دید کاملا گسترده‌‌ای از اطراف خودرو داشت و حتی از طریق نمای هلیکوپتری نقاط در ظاهر غیر قابل دسترس پیرامون این خودرو را نیز تحت نظر گرفت. به این ترتیب می‌توان سیستم دوربین خودروی Phantom VIII را به عنوان مکملی برای سایر قابلیت‌های مهم طراحی شده برای آن نظیر دستیار هوشمند این خودرو در نظر گرفت.

دستیاری که توانایی‌هایش در ترکیب با دیگر قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت خودروی Phantom VIII نمود واضح‌تری می‌یابد. به عنوان مثال می‌توان به دستیار دید این خودرو اشاره کرد که با بهره‌مندی از قابلیت‌هایی نظیر دید در شب، به رانندگان عضو جدید خانواده‌ی فانتوم رولز رویس اجازه می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی بتوانند در ساعات مختلف شبانه‌روز در مسیرهای مورد نظر خود رفت و آمد کنند.

علاوه بر آن وجود قابلیت‌ هشدار دهنده در زمان‌ روبرویی با موانع یا هنگام مواجه شدن با عابران پیاده و حضور در ترافیک، در کنار بهره‌مندی از سیستم کنترل خودکار سرعت، راحتی بیشتری را حین راندن خودروی Phantom VIII در اختیار رانندگان این خودرو قرار می‌دهد و دردسرهای آن‌ها را کمتر می‌کند. قابلیت‌هایی که می‌توان موارد مکملی نظیر سیستم هشدار به راننده حین ورود به مسیرهای باریک یا هشدار به او حین تغییر عرض مسیر پیش رو را نیز به مجموعه‌ی آن‌ها افزود.

خودروی لوکس

افزون بر آن وجود امکاناتی نظیر قابلت اتصال وای فای اختصاصی، سیستم ناوبری جدید و همچنین سیستم سرگرمی کاملا بهبود یافته‌ی خودروی Phantom VIII موجب کامل شدن تکنولوژی‌های نوین به کار رفته در این خودرو می‌شود و انگیزه‌ها‌ی مضاعفی را در اختیار خودرودوستان قرار می‌دهد تا عضو جدید خانواده‌ی فانتوم رولز رویس را از آن خود کنند.

قدرت و کارایی خودروی Phantom VIII

خودروی Phantom VIII برای برآمدن کامل از پس وظایف خود از یک موتور ۶.۷۵ لیتری V12 با توان ۵۶۳ اسب بخار بهره می‌برد که حدود ده درصد بی سر و صداتر از موتور مدل‌های پیشین خانواده‌ی فانتوم رولز رویس طراحی شده است.

به منظور برخورداری خودروی Phantom VIII از استحکام و سبکی فرای انتظار، شالوده‌ی این خودرو از معماری آلومینیومی بهره می‌برد. امری که موجب شده تا عضو جدید خانواده ی فانتوم رولز رویس، سبک‌ترین و محکم‌ترین عضو این خانواده نیز لقب گیرد.

برای به عینیت در آوردن این سبکی و استحکام، خودروی Phantom VIII از سیستم منحصر به فردی برای مطابقت دادن خود با شرایط مسیر حرکت بهره می‌برد. سیستمی که در هر ثانیه از حرکت، محاسبات فراوانی را برای فراهم آوردن بهترین شرایط ممکن رانندگی با این خودرو به انجام می‌رساند. این محاسبات در قالب برقراری ارتباط و ایجاد کنش و واکنش با مواردی نظیر سرعت خودرو، عوامل موثر در هدایت آن و اطلاعات مربوط به دوربین‌های خودرو تعریف می‌شود.

البته به منظور تکمیل توان و قابلیت‌های موجود در این سیستم پیشرفته، قابلیت دیگری به نام پرچمدار نیز برای خودروی Phantom VIII طراحی شده است. این قابلیت از وجود سیستم یک‌پارچه‌ی مبتنی بر دوربین‌های دوگانه بهره می‌برد که با جا خوش کردن روی شیشه‌ی جلویی این خودرو، اطلاعات مربوط به مسیر حرکت را تجزیه و تحلیل کرده تا به موجب انجام این فرآیند، کنش و واکنش سیستم تعلیق خودرو تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تعدیل گردد.

در مجموع وجود این قابلیت‌ها می‌تواند عامل مهمی برای تحریک حس کنجکاوی دوست‌داران خودروهای لوکس باشد تا با جان و دل نسبت به در اختیار داشتن خودروی Phantom VIII علاقه‌مند شوند.

منبع: تی تری (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.