موفقیت در مدیریت یک فروشگاه اینترنتی و هنر مذاکره کردن مذاکره برای عقد قراردادها، یکی از مهمترین مسائلی است که هر فروشگاه اینترنتی یا هر شرکتی باید به آن توجه زیادی داشته باشد؛ در غیر این صورت نمیتوان به بقای آن فروشگاه اینترنتی در بازار امروز اطمینان کامل داشت. به طور قطع مذاکره در دنیای امروز موضوعی بسیار مهم است و سرنوشت بسیاری از شرکتها برای بقا و رشد به این وابسته است که آیا یک تیم مذاکره کنندهی قوی را دارا میباشد یا خیر. یکی از مشاوران حمل و نقل و ارزیابی بخشها، نکاتی را در خصوص این که خرده فروشان چگونه میتوانند یک قرارداد عادلانه و منصفانه را در مذاکره با سرویس های تحویل محصولات منعقد کنند، بیان کرده است که در این مطلب، قسمتهایی از آن را با هم میخوانیم. مذاکره فروشگاه اینترنتی با شرکت های حمل و نقلی یا پستی برای ارسال محصولات هنگامی که قصد دارید با یک شرکت حمل و نقل یا شرکت پستی، برای ارسال و حمل و نقل محصولات خود مذاکره کنید، باید بدانید که طرف مقابل شما چگونه میاندیشد و به قولی، فکر او را بخوانید. هر فروشگاه اینترنتی زمانی که قصد دارد با یک شرکت وارد مذاکره شود، باید اصلیترین و مهمترین هدف آن شرکت را بداند و از این که در زمان فعلی، چه چیزی برای ان شرکت با اهمیتتر از سایر چیزهاست و آنها به دنبال رسیدن به چه چیزی در آینده هستند با خبر باشد. یک تولید کنندهی خوب، همچنین قبل از مذاکره، در فعالیتهای عملیاتی خود نیز تغییراتی را ایجاد میکند تا حمل و نقلِ بستهبندیهای آن توسط شرکتهای حمل و نقلی سادهتر صورت گیرد و در نتیجه کم هزینهتر باشد. نرخ حمل و نقلی که شما میپردازید، به سطح اطلاعات و علم شما مربوط است و همچنین به هنر قیمت گذاری شما بسیار وابسته میباشد. علم، چیزی است که با محاسبات و اندازهگیریها به دست میآید و یک فرآیندیست که بر مبنای داده ها و اطلاعات میباشد. مثلاً مطالعات در مورد زمان حمل و نقل، ناحیهی جغرافیایی برای تحویل محصولات، ویژگی بستهبندی و الگوهای توزیع، مواردی هستند که به دانش یا علم شما برمیگردند. اما هنر، مسائل دیگری را در بر میگیرد. مثلاً اطلاع از اینکه رقبای مورد نظر در زمینهی حمل و نقل، چه مواردی را ارائه میدهند، چه موقع یک قرارداد، خوب محسوب میشود و نکاتی از این قبیل که به هنر فردی هر کس بر میگردد و تنها اطلاعات در این زمینهها کافی نیستند. بسیاری از موارد هستند که خارج از کنترل خرده فروشان میباشند. برای مثال، نزدیکی به مرکز یا هستهی اصلی شرکت حمل و نقل مورد نظر، اعتبار شرکت حمل و نقل در مقایسه با سایر رقبا، هدف شرکت نسبت به گسترش دادن فعالیت های خود به مناطق دیگر و امثال این مسائل. اما اگر شرکتی که شما قصد مذاکره با آن در زمینهی حمل و نقل محصولات خود را دارید، در حال تصمیمگیری برای نفوذ به مناطق جدیدی است، موقعیت خوبی را برای مذاکره به شما میدهد. گاهی اوقات مذاکره کردن با شرکتی که به تازگی وارد حوزهی حمل و نقل شده و به دنبال گسترش دادن فعالیتهای خود است، میتواند برای شما یک امتیاز محسوب شود و یک سری تخفیفاتی را بتوانید از این شرکت تازه وارد که بسیار مشتاق گسترش فعالیتهایش است بگیرید. در صورتی که اگر میخواستید با یک برند مشهور همکاری کنید، چه بسا هیچ تخفیفی شامل حال شما نمیشد. یک نکته در مورد بسته بندی و حمل و نقل محصولات با هزینه کمتر این نکته را مد نظر داشته باشید که در زمینهی حمل و نقل، هر چه بسته بندیهای شما سنگینتر باشد، هزینهی حمل و نقل شما نسبت به یک بسته بندی بزرگتر با چگالی کمتر، کمتر خواهد بود. استفاده از جعبههایی با سایزهای متفاوت و بهره گرفتن از تکنیک های بستهبندی برای کاهش دادن سایز بسته ها و افزایش دادن چگالی آنها، کاری به صرفه است که باعث کاهش هزینههای شما خواهد شد. خرده فروشان و هر فروشگاه اینترنتی همچنین باید در نظر داشته باشند که شرکت حمل و نقل مورد نظر، چه گزینههایی را برای برگشت محصولات مد نظر دارد و چه امتیازاتی را به آنها در زمینهی برگرداندن محصولات ارائه میدهد. آنچه در یک قرارداد اهمیت دارد این است که هیچ چیز ثابتی وجود نداشته باشد و همهی موارد، تحت یک سری شرایطی منعقد شوند که در صورتی که آن شرایط تغییر کنند، باز هم در مورد آن مذاکره نمایند و موضوع ثابتی که همیشه باید به آن عمل شود وجود نداشته باشد. این نیز به هنر و علم مذاکره کننده برمیگردد. بنابراین، به همهی خرده فروشان و هر فروشگاه اینترنتی که قصد همکاری با یک شرکت حمل و نقل یا شرکت پستی را دارند، توصیه میشود که در مذاکرات خود نهایت دقت را به کار برند و فرد یا افرادی را که برای مذاکرات اعزام میکنند، هم دارای علم و هم دارای هنر مذاکره باشند. ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد میشود به مقاله همکاری با فروشگاه های اینترنتی بزرگ رجوع کنید. اگر در مورد این مطلب سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید، در قسمت نظرات با ما مطرح کنید. کپی شد دسته ها: اینترنت و شبکهتجارت الکترونیکفناوری برچسب ها: راه اندازی فروشگاه اینترنتیشیوه مذاکرهفروشگاه آنلاینمدیریت فروشگاهمدیریت مغازه اینترنتیمذاکرهمذاکره و عقد قراردادمذاکره و قراردادمذاکره و موفقیت فروشگاه اینترنتیموفقیت فروشگاهموفقیت فروشگاه اینترنتینحوه مذاکره خوبهنر مذاکرهویژگی مذاکره خوب
مقالات زیبایی فواید اوره برای پوست؛ آیا میدانستید اوره هم لایهبردار است و هم مرطوبکننده؟ 134 بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب 156 آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان میکند؟ 182 آیا میتوانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟ 322 برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟ 233 بهترین محصولات ضد لک حاوی شیرین بیان را بشناسید 351
مقالات سلامت لیکن پلان از انواع و علائم تا علتها و درمانهای مختلف 80 سوختگی درجه سه و آنچه باید راجع به آن بدانید 118 میگرن کودکان چه علائمی دارد و روشهای درمان آن چیست؟ 94 خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی 93 آیا قرص ضد بارداری درمان قطعی تنبلی تخمدان و اختلالات هورمونی زنان است؟ 66 علل مشکل در دفع مدفوع و آنچه که باید انجام دهید 181
مقالات آشپزی نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر 86 ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم 52 طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها 89 سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت میدهند 279 اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم 369 کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان 753
مقالات تغذیه خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی 93 چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟ 74 مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟ 85 گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوتهایی دارند؟ 73 ۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند 194 شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید 116