آیا به دنبال لباس زنانه پاییزی مد روز برای فصل آتی هستید ولی نمی‌دانید چه چیزهایی در این فصل به روز و شیک خواهند بود؟ هر فصلی ترندهای خاص خود را دارد و انواع خاصی از پوشاک در دوره‌ای خاص به طور کلی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، برخی از این مدل‌ها حاصل خلاقیت طراحان و یک طرح بدیع و تازه هستند اما برخی از مدل‌ها چیزهایی هستند که در گذشته محبوب بود‌ه‌اند و در چرخه مد عمر دوباره‌ای پیدا کرده‌اند. این فرآیند در همه فصل‌ها و سال‌ها و در همه بخش‌های مد تکرار می‌شود و در این مقاله قصد داریم مدل‌های جدید کفش و لباس زنانه پاییزی را به شما معرفی کنیم تا انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

پلیور نخی یقه هفت

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

شاید فکر کنید در پوشاک زنانه جای برای پلیور به خصوص پلیور یقه هفت وجود نداشته باشد اما با استایل‌های جدیدی که این روزها باب شده یعنی پوشیدن لباس‌ها روی هم هر لباسی می‌تواند بخشی از این استایل باشد. به طور مثال وقتی در یک روز سرد پاییزی مطمئن نیستید که یک کاپشن نازک می‌تواند پوشش مناسب و کافی برای شما باشد یا خیر کافی است روی مانتوی خود یک پلیور زیبای یقه هفت بپوشید و کاپشن خود را با زیپ بسته یا باز روی آن بپوشید و بر اساس تغییر شرایط آب و هوایی پوشش خود را تغییر دهید.

لباس زنانه پاییزی ساده مجلسی

شاید فکر کنید لباس مجلسی که دیگر پاییزی و تابستانی ندارد اما این فکر درست نیست. لباس‌های مجلسی هم ترندهای مخصوص خود را دارند و باید هماهنگ با فصل انتخاب شوند در غیراین صورت شما در لباس خود احساس راحتی نخواهید کرد، تصور کنید یک لباس مخمل ضخیم را در یک روز تابستانی بپوشید یا لباس حریر نازک مجلسی را در یک روز زمستانی! مدلی که برای لباس زنانه پاییزی مجلسی غالب است و بیش از بقیه مشاهده می‌شود مدل بالاتنه ساده و دامن چین‌دار روی زانو است. این مدل را به راحتی می‌توانید با جوراب شلواری ضخیم بپوشید و در شب‌های سرد سال راحت باشید.

کاپشن پاییزی کتان

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

وقتی نوبت به لباس زنانه پاییزی می‌رسد همه به کت و کاپشن و چیزهای شبیه به آن فکر می‌کنند. طبیعی است که کاپشن پاییزی یکی از مهم‌ترین لباس‌های پاییزی است و همه خانم‌ها به آن احتیاج دارند. این لباس اگر در فرم مناسب انتخاب شود می‌تواند جایگزین مانتو و ژاکت و سوئیشرت و چیزهای دیگری باشد که معمولا در پاییز می‌پوشید. اگ قصد تهیه یک کاپشن پاییزی نازک دارید توصیه می‌کنیم از انواع ضدآب آن انتخاب کنید تا نیاز شما به بارانی هم برطرف شود. انواع کلاه‌دار و انواعی که در رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و مشکی هستند نیز انتخاب مناسبی هستند.

کیف دستی ساده

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

همه در همه فصل‌ها به کیف نیاز دارند اما هر فصلی کیف خاص خود را لازم دارد که با بقیه لباس‌های آن فصل هم هماهنگ باشد. در فصل پاییز در کنار یک کیف کوچک شما به یک کیف جادار مناسب هم نیاز دارید که همه لوازم ضروری شما را مثل شال و دستکش و … را در خود جا دهد و خیلی هم دست و پا گیر نباشد. کیف دستی با حلقه بزرگ که بتوانید آن را روی شانه هم بیندازید یک انتخاب مناسب برای این فصل است. این کیف می‌تواند از جنس چرم مصنوعی و جنس‌های ضدآب دیگر هم باشد.

شال پشمی طرح‌دار

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

مهم‌ترین و پرکاربردترین اکسسوری در فصل پاییز شال است. وقتی هوا هنوز خیلی سرد نشده است یک شال ظریف ساده می‌‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و در سفر به خصوص سفرهای هوایی و گردش‌های روزانه هم همراه شما باشد (و همراه شال روزمره استفاده شود). ترند غالب در این نوع شال‌ها، مدل طرح‌دار از جمله چهارخانه دورنگ در رنگ‌های خنثی و زیبا است که به راحتی می‌تواند با بقیه لباس‌های شما نیز هماهنگ شود و ترکیبی ایده‌آل به وجود آورد.

کفش کالج پشت باز یا کالج جیر

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

این مدل جالب کفش راحتی از استایل مردانه کفش کالج الهام گرفته شده است اما چیزی از زیبایی و زنانگی کم ندارد و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های جدی و غیرجدی است. این مدل کفش راحت‌تر از یک جفت دمپایی معمولی است و به جز روزهایی که احتمال بارش وجود دارد می‌توانید آن را در روزهای سرد پاییزی همراه یک جفت جوراب گرم بپوشید و نگران اذیت شدن پاهای خودتان هم نباشید. ترجیحا این کفش‌ها را در رنگ مشکی تهیه کنید تا مشکلی در هماهنگ کردن رنگ‌های آن با شلوار و جوراب خود نداشته باشید. البته اگر کفش پشت باز برای شما انتخاب مناسبی نیست می‌توانید از مدل‌های کالج جیر که به همان راحتی و مد روز هستند استفاده کنید.

کتانی ساده مخمل یا تهویه دار

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

مخمل چند فصل است که قصد ترک کردن دنیای مد را ندارد و به خصوص در بخش‌های مختلف لباس زنانه پاییزی جاخوش کرده است و حتی به اکسسوری‌هایی مثل کفش هم راه پیدا کرده است. کفش راحتی کتانی از جنس مخمل یکی از مدل‌هایی است که به نظر می‌رسد پاییز امسال شاهد حضور آن در همه جا باشیم. مدل دیگری از کفش راحت کتانی نیز مدل تهویه‌دار است که برای کسانی که دوست دارند جریان هوا را در پاهای خود حس کنند بسیار مناسب است اما طبیعی است که این دو مدل را نمی‌توانید در روزهای بارانی و برفی بپوشید.

کفش چرم عروسکی

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

کفش عروسکی دهه‌ها است که محبوبیت خود را حفظ کرده و بین کفش‌های تخت زنانه بیشترین فروش و استفاده را داشته است. این مدل کفش انتخابی مناسب برای روزهای پاییزی است و وقتی خبری از بارش برف و باران نباشد می‌توانید این کفش زیبا را همراه شلوار جین خود بپوشید و استایل خود را کامل کنید. البته توجه داشته باشید که همیشه کیفیت بهتر نتیجه بهتری دارد پس اگر قصد خرید کفش عروسکی برای پاییز دارید آن را از چرم باکیفیت و در رنگ خنثی و تطبیق‌پذیر تهیه کنید.

بوت ساق کوتاه دو زیپ

مدل‌های کفش و لباس زنانه پاییزی

هر خانم شیک‌پوش باید یک جفت بوت ساق کوتاه در میان کفش‌های پاییزی خود داشته باشد و پاییز امسال هم نباید این اصل را فراموش کنید. امسال مدل‌های متنوع‌تر و جالب‌تری از این کفش‌ها معرفی شده است که مدل دوزیپ یکی  از آن‌ها است. مدل‌های سگک‌دار، جورابی، مخمل، گلدوزی شده و طرح‌دار نیز از دیگر مدل‌هایی هستند که می‌توانید امسال از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید و شیک و مد روز باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)