چه عینکی بخریم؟


عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها است که نقش مهمی در کامل کردن تیپ مردانه دارد و شما با یک عینک آفتابی به سادگی می‌توانید یک استایل معمولی را به استایلی شیک تبدیل کنید.

هرچند سالانه مدل‌های متنوعی از عینک‌های آفتابی معرفی می‌شود اما همیشه مدل‌های کلاسیک محبوب‌ترند و اگر قصد ریسک کردن نداشته باشید بهتر است سراغ همین مدل‌ها بروید. در این مقاله قصد داریم معروف‌ترین مدل های عینک آفتابی مردانه را که هنوز هم میان آقایان محبوب هستند و هویت و تاریخچه خاصی برای خود دارند معرفی کنیم.

چند مدل معروف عینک آفتابی مردانه

عینک مدل خلبانی

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

این مدل عینک از دهه ۱۹۳۰ میلادی باب شد و همان طور که از نام آن مشخص است ابتدا برای خلبانان طراحی شده بود. این عینک قاب سیمی فلزی دارد و مهم‌ترین ویژگی آن که این عینک را از بقیه مدل‌ها متمایز می‌کند سیمی است که بالای پل اصلی آن قرار گرفته و در واقع دو پل دارد.

شیشه این عینک بزرگ و حدود دو تا سه برابر سایز چشم طراحی شده است تا چشم‌ها را به خوبی از نور محافظت کند و دید را محدود نکند.

اولین بار این مدل عینک توسط برند ریبن Ray-Ban معرفی شد و اکنون یکی از مدل‌های کلاسیک به شمار می‌رود که در مدل‌های مربعی و اشکی تولید می‌شود، این مدل تنها مدل عینک است که با همه انواع فرم صورت همخوانی دارد.

عینک مدل کلاب مستر

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

این مدل را گاهی مدل خط ابرو هم می‌نامند چون خط بالای آن تا حد زیادی خطوط ابرو را دنبال می‌کند، این عینک لنز گردی دارد و قاب آن از دو بخش فلز سیمی و یک بخش پلاستیکی ضخیم در قسمت بالایی تشکیل شده است که شبیه خط ابرو است..

این مدل عینک آفتابی در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بسیار محبوب بود و هرچند به یک مدل کلاسیک تبدیل شده است اما بازگشت دوباره آن با تغییراتی جزیی هم همراه بوده است. علت شهرت این مدل عینک، استفاده مالکوم ایکس فعال حقوق بشر مسلمان از آن بود که با اقتباس تلویزیونی و سینمایی از زندگی این شخصیت به شهرت عینک هم دامن زده شد.

عینک مدل کائوچویی

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

این مدل عینک که به آن مسافری Wayfarer هم می‌گویند در دهه ۱۹۵۰ و توسط برند ریبن معرفی شد. این عینک‌ها فرم ذورنقه‌ای دارند و قاب آن از استات (نوعی پلاستیک قابل ذوب) تهیه می‌شدند. این مدل عینک همیشه پرفروش‌ترین نوع عینک در جهان بوده است و با رفت و برگشت‌های آن به دنیای مد همیشه محبوب بوده است هرچند فرم آن در هر دور به طور جزئی تغییر کرده است.

عینک گرد

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

عینک گرد از مدل‌هایی است که جزو مدل‌های قدیمی عینک آفتابی به شمار می‌رود که در اوایل قرن بیستم استفاده می‌شد.

این مدل در دهه ۱۹۹۰ مجددا معرفی شد و به محبوبیت رسید هرچند فرم آن ساده‌تر و کوچک‌تر از مدل اصلی بود. محبوبیت این عینک به دلیل استفاده ستاره موسیقی التون جان از آن بود که این عینک را به نماد هویتی خود تبدیل کرد. این روزها انواع رنگی عینک گرد میان آقایان شیک‌پوش و متفاوت، بسیار رایج است.

عینک مدل آینه‌ای

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

از زمانی که در فیلم ماتریکس، مورفیوس عینک آفتابی آینه‌ای استفاده کرد این مدل بسیار شاخص و محبوب شد. هرچند این مدل‌ها ابتدا برای استفاده ورزشکاران طراحی شده بودند اما به تدریج به عینکی برای استفاده روزمره تبدیل شدند.

این عینک‌ها درجه انعکاس بالایی دارند و اشعه‌های مضر را به خوبی جذب می‌کنند و از نظر استایل برای آقایانی مناسب هستند که دوست دارند همزمان هم تیپ چشمگیری داشته باشند و هم سطح بالا لباس بپوشند.


معروف ترین برندهای عینک آفتابی

آرمانی: برند ایتالیایی آرمانی Armani به دلیل محصولات لاکچری خود در فشن شهرت دارد و عینک آفتابی هم یکی از آن‌هاست. این عینک‌ها کیفیت بالا و قیمت بالایی دارند و از بهترین مواد تهیه می‌شوند، بسیار راحت هستند و دوام بالایی دارند و مخصوص آقایان شیک‌پوش هستند.

اوکلی: برند اوکلی Oakley به خاطر محصولات ورزشی خود شهرت دارد اما از دهه ۱۹۸۰ از تولید عینک‌های اسکی به عینک‌های آفتابی روی آورد و بسیار محبوب شد. این برند، برند محبوب ورزشکاران است و عینک‌های ان ۱۰۰% اشعه ایکس را جذب می‌کنند و بسیار سبک هستند.

ریبن: این برند معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برند متخصص در عینک‌های آفتابی است که صد سال قدمت دارد. برند ریبن نقش مهمی در گسترش فرهنگ‌ها در بین قاره‌ها داشته است و روی صنعت سینما و موسیقی نیز اثر عمیقی داشته است. ریبن از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان برای تولید و طراحی عینک‌های آفتابی استفاده می‌کند.


عینک‌های آفتابی معروف در دنیای سینما

هری کثیف

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

۴۵ سال پیش کلینت ایستوود با عینک ریبن در نقش هری کالاهان در نقش یک قاتل فراری خوش درخشید و مدل عینکی که از آن استفاده می‌کرد یعنی ۴۰۸۹ بالوراما تاثیر کمی در نقش آفرینی وی نداشت. این عینک قاب پلاستیکی مشکی با شیشه‌های سبز تیره داشت.

سگ‌های انباری

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

در این فیلم جذاب اثر تارانتینو تمامی نقش‌های اصلی که افرادی خلافکار اما متفاوت هستند از عینک‌های ریبن استفاده می‌کنند. مدل کائوچویی، مدل پریدیتور و مدل کلاب مستر.

راننده تاکسی

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

رابرت دنیرو در بازی افسانه‌ای خود در نقش تراویس بیکل در فیلم راننده تاکسی پس از تحول شخصیت، عینک آفتابی ریبن مدل کاراوان به چشم دارد، یک عینک خلبانی کلاسیک که حالا هویتی خاص دارد.

مالکوم ایکس

معروف ترین مدل و برندهای عینک آفتابی مردانه

مالکوم ایکس سیاهپوست فعال آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ به شهرت رسید و ترور شد اما فیلم زندگی او در دهه ۱۹۸۰ و با بازی دنزل واشنگتن اکران شد بنابراین پس از دو دهه عینک مخصوص وی که مدل کلاب مستر بود دوباره معروف شد.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)