کار ناخن از جالب‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های مد و زیبایی است که زمینه بسیار خوبی را برای کارهای هنری و طراحی جالب ناخن فراهم می‌کند. این طراحی‌ها می‌توانند از هر چیزی الهام گرفته شده باشند، از اشیای روزمره گرفته مثل آثار هنری و نوشته‌ها و عناصر فرهنگ عامه. این که یک طراحی جالب ناخن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و یا چطور باید اعمال شود فقط به هنر و سلیقه شخصی شما بستگی دارد و کسی که هنر ترکیب رنگ را بشناسد و بداند که چطور از طرح‌ها و رنگ‌ها باید در کنار هم استفاده کند می‌تواند یک هنرمند کار ناخن باشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز مدل‌های طراحی جالب ناخن را برای خانم‌هایی که سلیقه خاص و متفاوت دارند و می‌خواهند این سلیقه و سبک خاص خود را در کار ناخن‌های خود به همه نشان دهند معرفی خواهیم نمود.

هنر طراحی ناخن تماما مرتبط با خلاقیت است و زمانی که ایده‌های خوب و خلاقانه برای طراحی جالب ناخن به ذهنتان خطور کند و ابزارهای مناسب برای کار حرفه ای را در اختیار داشته باشید می‌توانید بهترین و زیباترین ناخن‌ها را برای خودتان یا اطرافیانتان بسازید. چیزهایی که هر روز جلوی چشم شما است می‌تواند ایده‌هایی برای طراحی جالب ناخن باشند بدون آن که نیاز به ابزارها و تکنیک‌های غیرمعمولی برای این کار وجود داشته باشد. البته لازم به ذکر است که کار عملی ناخن به مهارت نقاشی و داشتن یک دست قوی و بدون لرزش نیاز دارد اما در زمینه تئوری و ایده برای طراحی جالب ناخن تنها هنر و خلاقیت شما است که اهمیت دارد و نه چیز دیگری.

ایده‌هایی برای طراحی جالب ناخن

ایده دادن برای طراحی ناخن همیشه کار ساده‌ای نیست و به ذهنی خلاق و هنرمند نیاز دارد که شاید همه از آن بهره مند نباشند در این شرایط تقلید کردن و کپی کردن بهترین و بدون خطا ترین راه است و شما می‌توانید با ایده گرفتن و کپی کردن از کارهای هنرمندان بزرگ کار ناخن، طراحی‌هایی زیبا و چشمگیر داشته باشید. در ادامه این مقاله شما را با ۱۶ نمونه از ایده‌های طراحی جالب ناخن و راه‌هایی برای اجرای آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

طرح صحنه جرم: وقتی جرمی اتفاق می‌افتد برای این که کسی به محوطه جرم وارد نشود دور تا دور آن با نوارهای زردی که عبارت “به صحنه جرم نزدیک نشوید” حفاظت می‌شود. همین ایده خلاقانه می‌تواند یک طراحی جالب ناخن برای شما باشد که انجام آن به کمی رنگ مشکی و زرد روی زمینه سفید نیاز دارد و البته این طرح روی ناخن‌های بزرگ‌تر و بلندتر بهتر جواب می‌دهد.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح پلنگی رنگارنگ: همه خانم‌ها طرح پلنگی را دوست دارند. اما اگر این طرح کمی با طرح‌های کلاسیک پلنگی متفاوت باشد زیبایی آن بیشتر هم خواهد شد. برای این کار ابتدا ناخن‌ها را با رنگ‌های متفاوت پوشش دهید سپس با لاک مشکی و قلموی کار ناخن دایره‌هایی نامنظم و ناکامل همراه با خال روی آن‌ها بکشید و در انتها با تاپ کوت کارتان را کامل کنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح توت فرنگی: همه میوه‌ها را دوست دارند اما ناخن‌های میوه‌ای زیبایی و طعم بسیار دلچسب‌تری خواهند داشت. فرم میوه توت فرنگی نزدیکی زیادی به فرم طبیعی ناخن دارد و همین مساله می‌تواند ایده‌ای برای طراحی جالب ناخن شما باشد. برای این کار شما به لاک قرمز، سبز و سفید نیاز دارید و به سادگی می‌توانید طرح توت فرنگی را با آن‌ها روی ناخن پیاده کنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح نوشته روی ناخن‌ها: ناخن‌ها یک زمینه برای خلق آثار هنری هستند و این آثار هنری می‌توانند یک پیام مستقیم هم باشند. شما می‌توانید هر نوشته‌ای را که دوست دارید با کمک برچسب‌های حروف و یا قلموهای کار ناخن روی ناخن‌های خود ترسیم کنید و پیام خود را به همه منتقل کنید. این پیام می‌تواند یک شعار، نام فیلم محبوب شما و یا هرچیزی دیگری باشد.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

موسیقی و شخصیت‌های محبوب شما: هر کسی یک خواننده یا گروه موسیقی محبوب دارد و یا یک شخصیت کارتونی یا تلویزیونی خاصی را می‌پسندد. تصاویر همین افراد و شخصیت‌ها می‌تواند بهترین ایده برای تزئین ناخن‌های شما باشد به شرط این که به استیکر این تصاویر دسترسی داشته باشید یا خودتان آن قدر مهارت داشته باشید که بتوانید آن‌ها را ترسیم کنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح‌های کلاسیک و شیک: طرح‌های کلاسیکی مثل گل‌های عصر ویکتوریایی که در این تصویر می‌بینید ایده‌هایی جالب و هنرمندانه برای تزئین ناخن هستند و شما با انتخاب آن‌ها در واقع ذوق و سلیقه خود را به همه اعلام می‌کنید. برای این طرح بهتر است از رنگ‌های متالیک روی زمینه تیره و خنثی مثل مشکی کمک بگیرید تا کار ناخن شما کلاسیک و شیک از آب در آید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح آتش: ناخن‌های شما هم می‌توانند آتش بگیرند اگر از رنگ قرمز تند روی زمینه مشکی استفاده کنید. برای پیاده کردن طرح شعله‌ها ابتدا با لاک قرمز آن‌ها را روی زمینه مشکی دورگیری کنید سپس داخل این طرح‌ها را پر کنید. طرحی که در تصویر می‌بینید در نماش مد برند کنزو پاییز و زمستان ۲۰۱۸ در شهر پاریس روی ناخن‌های مدل‌ها اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

اکلیل‌های متنوع روی ناخن: اکلیل‌های هولوگرامی همیشه بهترین و سریع‌ترین راه برای طراحی جالب ناخن هستند به خصوص زمانی که ایده خاصی به ذهنتان نمی‌رسد و فرصت زیادی هم برای کار روی ناخن‌های خود ندارید اما می‌خواهید ناخن‌های شما توجه همه را به خود جلب کند و زیبا و چشمگیر و درخشان باشند.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

مار متالیک: مار از عناصر رمزآلود طبیعت است که زیبایی خاص و عجیبی دارد و اگر در طراحی ناخن‌های خود از این عنصر استفاده کنید این زیبایی مرموز را به ناخن‌های خود نیز وارد کرده‌اید. بدن بلند مار را تقسیم کرده و هر بخش از آن را با لاک متالیک روی یکی از ناخن‌های خود بکشید طوری که وقتی ناخن‌ها را بغل هم قرار می‌دهید فرم مار کامل شود.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح چهارخانه روی ناخن: در قرون وسطی دلقک‌ها لباس‌هایی چهارخانه به تن می‌کردند و با همین لباس‌ها از سایر مردم تمایز داده می‌شدند. همین طرح اریب چهارخانه اگر با رنگ‌های کلاسیک مثل سفید و مشکی روی ناخن‌ها اعمال شود حالتی رسمی و کلاسیک و در عین حال خاص و متفاوت به آن‌ها خواهد داد که می‌تواند مناسب موقعیت‌های رسمی هم باشد.

 

طرح خون! : یک طرح جسورانه اما جذاب که چشم همه را به خود خیره می‌کند، اگرچه این طرح تا حدی نامنظم و اتفاقی به نظر می‌رسد اما برای اجرای درست آن شما به دقت و صرف زمان نیاز دارید. ابتدا طرح قطرات را روی تیپ ناخن‌ها پیاده کنید سپس با لاک قرمز و قلموی کار ناخن داخل این طرح‌ها را پر کنید. زمینه را هم می‌توانید خالی بگذارید یا از یک رنگ مناسب خنثی استفاده کنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح قلب روی زمینه صورتی: هر چقدر هم که طرفدار طرح‌های عجیب و غیرمعمول برای طراحی ناخن باشید بعید است که طرح‌های کلاسیک دوست داشتنی مثل قلب و گل و … باب طبع شما نباشند. این مدل‌ها هم زیبا و عامه پسند هستند و هم اجرا کردن آن‌ها ساده است و به دردسرهای نقاشی و کار روی ناخن نیازی ندارد.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح خالدار ناخن: دایره‌های بزرگ و کوچک رنگی روی زمینه سفید ناخن حالتی فانتزی و جذاب دارند و از مدل‌های کلاسیک طراحی ناخن به شمار می‌روند. شما می‌توانید این طرح‌ها را به سادگی با برچسب یا با قلمو روی زمینه ساده ناخن‌های خود پیاده کنید و طراحی جالب ناخن خود را به وجود آورید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

طرح کپسول آنتی بیوتیک: وقتی سرما می‌خورید و پزشک کپسول آنتی بیوتیک برای شما تجویز می‌کند هنگام خوردن این کپسول‌ها احتمالا به هر چیزی فکر کرده اید به جز ایده گرفتن برای طراحی ناخن. حال اگر ناخن‌های شما با رنگ‌هایی شبیه به رنگ‌های کپسول آنتی بیوتیک رنگ آمیزی شود حالتی بسیار استثنایی اما آشنا و حس برانگیز در آن‌ها به وجود خواهد آورد.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

ناخن‌های نقطه چین شده: طرح‌های دوبعدی روی ناخن‌ها مدتی است که محبوب و پرطرفدار شده‌اند و اگر شما هم از علاقمندان به این طرح‌ها هستید می‌توانید با کمترین امکانات و حتی بدون نیاز به لاک این طرح نقطه چین را روی ناخن‌های خود پیاده کنید. به جای لاک می‌توانید از ماژیک مشکی استفاده کرده و روی آن تاپ کوت بزنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

ترکیب مشکی و قرمز: ترکیب رنگ‌های مشکی و قرمز به شرطی که مشکی جزء غالب آن باشد حالتی بسیار شیک و کلاسیک به وجود می‌آورد و به خصوص اگر پوست دست شما روشن باشد این ترکیب بسیار چشمگیرتر خواهد شد. برای به کار بردن این دو رنگ روی ناخن‌ها می‌توانید مانند تصویر اقدام کرده و تنها حاشیه‌های ناخن را قرمز رنگ کنید.

مدل‌های طراحی جالب ناخن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)