لپ تاپ Surface مایکروسافت (Surface Laptop) یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های مایکروسافت است که ویژگی‌هایی بسیار عالی دارد. تعادل عالی میان انرژی، قابلیت حمل و نقل و طراحی آن تعبیه شده است که سبب منحصر به فرد شدن آن شده… در این میان تنها یک ایراد وجود دارد! با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد ایراد لپ تاپ Surface مایکروسافت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ایراد بزرگ در لپ تاپ Surface مایکروسافت چییست؟

بنا به اظهارات متخصصان iFixit که لپ تاپ Surface مایکروسافت را گشوده و قطعات آن را جدا کردند، این دستگاه توسط افراد غیر متخصص قابل تعمیر نیست. هیچ پیچی برای نگه داشتن بدنه لپ تاپ به یکدیگر وجود ندارد، بنابراین متخصصان مجبور به باز کردن پوشش Alcantara با اهرم بودند. بنا به گفته‌های متخصصان، باز کردن پوشش این لپ تاپ بدون شکستن آن، کار دشواری بود. در درون بدنه لپ تاپ Surface مایکروسافت، اجزائی منفرد وجود داشتند که جدا کردن آن‌ها نیز به آسانی ممکن نبود. کیبورد به بدنه چسبیده و بُرد اصلی با پدهای حرارتی پوشانده بود. علاوه بر آن این گروه گزارش داده است که امکان جدا کردن باتری نیز وجود ندارد مگر زمانی که چندین قطعه را جدا کرده باشید و زمانی که به باتری برسید، متوجه خواهید شد که با چسب، مستقیماً به بدنه وصل شده است.

امتیاز دستگاه های Surface مایکروسافت در زمینه‌ی تعمیر

کامپیوترهای Surface مایکروسافت هیچگاه در قابلیت تعمیر، امتیاز خوبی کسب نکرده‌اند. به عنوان مثال Surface Book چند سال پیش روانه‌ی بازار شد و امتیاز ۱۰/۱ را در زمینه‌ی تعمیر کسب کرده بود. این کامپیوتر جدید هم امتیازی بدتر از آن دارد! ۱۰/۰. این لپ تاپ برای تعمیر شدن توسط همه طراحی نشده است و کاربران نمی‌توانند محتویات همانند CPI، حافظه RAM و یا فضای ذخیره سازی داخلی را به صورت انفرادی ارتقاء دهند زیرا به بُرد اصلی لحیم شده‌اند.

به طور کلی اجزاء لپ تاپ Surface مایکروسافت به طرز بی رحمانه‌ای به یکدیگر چسبیده‌اند، هیچ موردی در آن را نمی‌توان ارتقاء داد و عملاً بدون نابود کردن آن، نمی‌شود دستگاه را گشود.

          * نظر شما درمورد لپ تاپ Surface مایکروسافت و غیر ممکن بودن تعمیر آن توسط کاربران چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله Andrew Liptak

منبع: theverge