داشتن اندام زیبا نعمتی است که متاسفانه با شیوع چاقی در جامعه همه از آن بهره‌مند نیستند. هرچند استانداردهای زیبایی همواره در حال تغییر است و اکنون دیگر مانند گذشته افرادی که بیش از حد لاغر هستند خوش‌اندام محسوب نمی‌شوند بلکه اصل اول در زیبایی و تناسب اندام سلامت و کارایی بدن است. اگر از اندام خود راضی نیستید لزومی ندارد به گرفتن رژیم‌های سخت و ورزش‌های شدید روی آورید بلکه انتخاب درست لباس مثلا انتخاب فاق مناسب برای شلوار و دامن یا پوشیدن لباس زیر مناسب هم می‌تواند شما را خوش‌اندام نشان دهد. در این مقاله با چند تغییر ساده در انتخاب لباس و نحوه پوشیدن آن که می‌تواند اندام شما را زیباتر نشان دهد آشنا شوید.

توجه داشته باشید که همیشه چاقی به معنای اندام بد نیست بلکه گاهی لاغری و عدم تناسب در قسمت‌هایی از بدن هم ممکن است اندام شما را بد جلوه دهد مثلا داشتن باسن صاف یا پاهای خیلی لاغر هم می‌تواند برای خیلی از خانم‌ها خوشایند نباشد اما همه این اشکالات با انتخاب لباس مناسب قابل رفع هستند پس ابتدا باید فرم اندام و ویژگی‌های خاص آن را بشناسید و برای متعادلرتر کردن اندام از  طریق لباس پوشیدن اقدام کنید.

دامن یا شلوار فاق بلند انتخاب کنید

خوشبختانه شلوارها و دامن‌های فاق بلند جزو ترندهای فصل هستند و شما بهتر است از این نوع لباس‌ها استفاده کنید نه فقط برای این که مد روز باشید بلکه به کمک آن می‌توانید خوش‌اندام تر به نظر برسید. اما دامن و شلوار فاق بلند شما را خوش‌اندام نشان می‌دهند؟ علت این اتفاق این است که هرچه فاق شلوار و دامن بلندتر باشد کمر شما باریک‌تر به نظر می‌رسد و پاها کشیده‌تر و اندام زیباتر دیده خواهد شد. پس از لباس‌های فاق بلند برای پایین تنه استفاده کنید و مهم نیست چقدر چاق یا لاغر هستید، این لباس را طوری انتخاب کنید که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد بلکه کاملا اندازه بدن بوده و در تناسب با آن باشد.

با شلوار فاق بلند خوش‌اندام شوید

لباس زیر و گن مناسب بپوشید

لباس زیر نقشی اساسی در شکل دادن به اندام شما دارد و اگر درست انتخاب نشود اندام متناسبی نخواهید داشت. برای این که خوش‌اندام به نظر برسید لباس زیر را دقیقا در سایز خود انتخاب کنید. پوشیدن لباس زیر گشاد یا تنگ باعث به هم خوردن ترکیب اندام می‌شود و خطوط آن از زیر لباس شما پیدا خواهد بود! همچنین لباس زیر را از بهترین کیفیت تهیه کنید و از پوشیدن لباس‌های زیر کهنه که فرم خود را از دست داده‌اند جدا خودداری کنید. یکی از ابزارهایی که خانم‌ها برای متعادل کردن اندام خود به کار می‌برند گن است که کمک می‌کند قسمت‌های مختلف مثل شکم، باسن یا ران‌ها لاغرتر و خوش‌فرم‌تر شوند. امروزه گن‌ها از جنس‌های پیشرفته‌تری ساخته می‌شوند که تاثیری چشمگیر روی فرم دادن اندام دارند و با انتخاب این نوع گن می‌توانید اندام خود را از نو شکل دهید بدون آن که فشار زیادی را تحمل کنید.

به جنس لباس توجه کنید

جنس لباس در زیبایی آن و نحوه ایستادن آن روی بدن نقش مهمی دارد و هر جنس لباسی نمی‌تواند شما را خوش‌اندام نشان دهد. اگر اندام زیبایی دارید که می‌خواهید زیبایی آن بیشتر دیده شود می‌توانید از لباس‌های کشی ضخیم و بادوام استفاده کنید. اما اگر چاق هستید بهتر است به جای پارچه کشی یا نازک از پارچه‌های متوسط و فرم‌دار که چندان هم ضخیم نباشند استفاده کنید. در هر صوررت کیفیت و دوام پارچه را همیشه مد نظر داشته باشید و آن را از بهترین‌ها انتخاب کنید تا هم عمر بیشتری داشته باشند و هم شما را شیک‌تر نشان دهند.

لباسی که فرم خود را از دست داده است نپوشید

اکثر لباس‌ها به خصوص شلوار پس از مدتی استفاده فرم خود را از دست می‌دهند و در قسمت‌هایی دچار کشیدگی و گشادی می‌شوند که باعث می‌شود لباس دچار افتادگی شود و فرم اندام شما را بد جلوه دهد. پس برای این که اندام زیباتری داشته باشید از لباس‌هایی که کهنه شده‌اند استفاده نکنید و ترجیحا در مورد شلوار جنس‌هایی را انتخاب کنید که کمی حالت کشی داشته باشند و فرم خود را از دست ندهند. لباس‌هایی را که فرم خود را از دست داده‌اید هم دور نیندازید، آن‌ها می‌توانند یک لباس مناسب و راحت خانگی برای شما باشند.

همراه لباس‌های گشاد کمربند ببندید

لباس‌های گشاد از ترندهای سال‌های اخیر هستند و در حال حاضر محبوبیت زیادی میان خانم‌ها دارند اما یکی از اشکالات پوشیدن لباس گشاد این است که زیبایی اندام را به خوبی نمایش نمی‌دهد و ممکن است با پوشیدن این لباس‌ها چاق‌تر یا لاغرتر از آن چه که هستید به نظر برسید. یک راه ساده برای مقابله با این حالت استفاده از کمربند است. کمربند با تعریف خط کمر، به اندام شما حالت ساعت شنی می‌دهد و کمک می‌کند تا هم کمر شما باریک دیده شود و خوش‌اندام و زیبا به نظر برسید و هم مد روز و شیک لباس بپوشید.

کفش پاشنه بلند بپوشید

چیزهای زیادی درباره قدرت کفش پاشنه بلند گفته شده است که هیچ کدام از این گفته‌ها دور از واقعیت یا اغراق آمیز نبوده است. پوشیدن کفش پاشنه بلند نه تنها شما را قدبلند نشان می‌دهد بلکه با کشیده‌تر کردن پاها تعادل اندام را بهتر کرده و کمک می‌کند تا فرم پاها و باسن بهتر و زیباتر و زنانه‌تر شود. پس اگر تصور می‌کنید به دلیل داشتن قد بلند نیازی به پوشیدن کفش  پاشنه بلند ندارید سخت در اشتباه هستید. هر خانمی به پوشیدن کفش پاشنه بلند در شرایط خاص نیاز دارد و باید روش درست راه رفتن با آن را هم بداند تا به جذابیت و اعتماد به نفس خود اضافه کند.

با کفش پاشنه بلند خوش‌اندام شوید

برای خوش‌اندام شدن لباس فون بپوشید

لباس و دامن فون یعنی لباسی که از قسمت کمر به صورت مثلثی گشاد شود (در سایت‌های دیگر که توسط افراد ناوارد ترجمه شده‌اند به آن A-line می‌گویند) این نوع دامن و لباس مجلسی با خطای دید کمک می‌کند تا اندام شما شکیل‌تر و پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسد. پس اگر قد کوتاهی دارید و می‌خواهید پاهای شما کشیده‌تر و باسن شما پرتر به نظر برسد دامن و لباس مجلسی را با فرم فون انتخاب کنید.

با لباس فون خوش‌اندام شوید

شلوار جینی انتخاب کنید که در قسمت باسن تنگ باشد

هرچند شلوارهای جین انواع مختلفی دارند و از گشاد تا تنگ در بازار موجودند اما همه شلوارهای جین مانند هم نیستند و اثر مشابهی روی اندام شما ندارند. بهترین شلوار جین برای این که خوش‌اندام به نظر برسید شلواری است که در قسمت باسن تنگ و کشی باشد. این نوع شلوار با جمع کردن و برجسته کردن باعث تعادل بهتری به اندام شما می‌دهد و آن را زیباتر نشان می‌دهد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)