دنیای مد و زیبایی مدام در حال تغییر است و کاربران در آن هر روز با ایده‌های جدید و جالبی روبرو می‌شوند، ایده‌هایی که پس از مدتی قدیمی و فراموش می‌شوند. بنابراین طبیعی است که لباس‌هایی که امروز جدید و مد روز هستند فردا به لباس‌های از مد افتاده و خسته کننده‌ای تبدیل شوند که کسی علاقه‌ای به پوشیدن آن‌ها ندارد، البته در این مورد راحتی و تطبیق پذیری لباس‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با چهار نمونه از لباس‌های از مد افتاده ای که باید در سال جدید کنار بگذارید آشنا خواهید شد. در ادامه نیز لباس‌های مد روزی را که می‌توانند جایگزین لباس‌های از مد افتاده شوند خواهید شناخت.

کفش‌های طبی پلاستیکی

اگر به نمایش‌های مد اخیر برندهای خاص و معتبری مثل بالنسیاگا نگاهی بیندازید خواهید دید که کفش‌های پلاستیکی و یا به اصطلاح دمپایی‌های پلاستیکی پشت بنددار بزرگ و گاهی لژدار بر پای مدل‌های این نمایش خودنمایی می‌کند. شاید این کفش‌های بزرگ و عجیب در ایده‌های هنری طراحان این برندها جایی داشته باشد اما استایل و کمد لباس یک خانم شیکپوش قطعا جایی برای چنین کفش‌های زشت و ناجوری ندارد.

لباس‌های از مد افتاده

شلوارهای جین عجیب و غریب

در فصل‌های اخیر شاهد ظهور مدل‌های خاص و متفاوتی در شلوارهای جین زنانه بودیم که در نوع خود جالب و خلاقانه بودند. اما در برهه‌ای خاص این خلاقیت‌ها از حد خود فراتر رفت و پس از مدتی با مدل‌های عجیب و غیرعادی روبرو شدیم که با اصول راحتی و شیک پوش تناقض داشتند. پس بهتر است در استفاده از این مدل‌های جدید میانه روی کنید و سراغ مدل‌های معمولی و کلاسیکی که هرگز از مد نمی‌افتند بروید.

لباس‌های از مد افتاده

لباس‌های پلاستیکی

قطعا منظور از لباس‌های پلاستیکی لباس‌هایی که از الیاف مصنوعی و پلاستیکی تهیه شده‌اند نیست. لباس‌های پلاستیکی لباس‌هایی هستند که مستقیما از پارچه‌های پلاستیک تهیه می‌شوند و شفاف یا رنگی هستند. این نوع لباس‌ها در دوره‌ای کوتاه مد روز شدند اما دردسر پوشیدن آن‌ها بیشتر از آن بود که به عنوان یک ترند مهم و ماندگار ثبت شوند و به همین زودی در دسته لباس‌های از مد افتاده قرار گرفتند.

لباس‌های از مد افتاده

شلوارک‌های ورزشی

اگر به دنبال یک لباس کوتاه و راحت هستید بهتر است از دامن کوتاه استفاده کنید چون شلوارک‌های ورزشی گزینه مناسبی برای شما نیستند چون جزو لباس‌های از مد افتاده فصل هستند. در مقابل، دامن‌های کوتاه راحتی فوق العاده‌ای دارند و برای خنک ماندن شما نیز مناسب هستند و مطمئن هستید که هرگز از مد نخواهند افتاد. اگر به یک لباس ورزشی مناسب هم نیاز داشته باشید بهتر است از ساپورت و شلوار بلند ورزشی که حفاظت و پوشش بهتری هم دارد استفاده کنید.

 

لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که می‌توانید با لباس‌های از مد افتاده جایگزین کنید

شلوار جین تیره فاق بلند: اگر می‌خواهید پاهای لاغر و کشیده‌ای داشته باشید شلوار جین تیره بپوشید. شلوار جین تیره‌ای که فاق بلند هم باشد بیشتر از هر مدل دیگری پاهای شما را لاغر و کشیده نشان خواهد داد. حال اگر بخواهید در قسمت بالاتنه لاغر به نظر برسید می‌توانید از کت جین با رنگ تیره استفاده کنید. البته سعی کنید از کت و شلوار جین همرنگ همزمان استفاده نکنید.

لباس‌های از مد افتاده

بافتنی‌های رنگارنگ: لباس‌های بافتنی در اوایل فصل بهار که هنوز هوا به اندازه کافی گرم نشده است کاربرد زیادی دارد. اگر به دنبال یک لباس بافتنی مدل جدید برای این فصل هستید بافتنی‌هایی را که از چند رنگ کاموا بافته شده است به شما توصیه می‌کنیم و یک مانتو یا کت بافتنی رنگارنگ دقیقا همان چیزی است که شما برای کامل کردن استایل به روز بهاری خود نیاز دارید.

لباس‌های از مد افتاده

 

تیشرت‌های اکلیلی: طرح‌های اکلیلی از طرح‌ها و بافت‌های محبوب فصل‌های اخیر هستند که نه فقط در کیف و کفش و دیگر اکسسوری‌ها بلکه در لباس‌های اصلی مثل تیشرت و شلوار هم کاربرد دارند. پس اگر می‌خواهید استایلی به روز و چشمگیر و جذاب داشته باشید بهتر است یک تیشرت اکلیلی در رنگ نقره‌ای، طلایی و یا رنگ دلخواه دیگر برای خودتان تهیه کنید و به عنوان بلوز مجلسی از آن استفاده کنید.

لباس‌های از مد افتاده

دامن متالیک: در کنار طرح‌های اکلیلی طرح‌های متالیک هم طرفدارن زیادی دارند و دامن پیلی متالیک جزو لباس‌های محبوب فصل‌های اخیر بوده است که به نظر می‌رسد همچنان محبوب و پرطرفدار باقی بماند. البته به خاطر داشته باشید که دامن متالیک را نباید با تیشرت اکلیلی بپوشید چون استایل شما شلوغ و آزاردهنده به نظر خواهد رسید. در مقابل اگر لباس‌های متالیک و اکلیلی را با لباس‌ها و اکسسوری‌های ساده ترکیب کنید این لباس‌ها به نقطه کانونی استایل شما تبدیل خواهند شد.

لباس‌های از مد افتاده

گوشواره دو حلقه‌ای بزرگ: در فصل‌های اخیر با بازگشت مدل‌های دهه نود میلادی ما شاهد ترند شدن گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ هم بود‌ه‌ایم. البته اگر مدل‌های ساده قدیمی برای شما جذابیتی ندارد می‌توانید از مدل‌های جدیدتر و به روز شده مثل مدل دو حلقه‌ای استفاده کنید که چندان بزرگ و غیرمعمول هم نیست و برای هر موقعیتی اعم از مهمانی‌ها و استفاده روزمره هم مناسب است.

لباس‌های از مد افتاده

کاپشن با طرح گلدار: کاپشن‌های طرح‌دار مدتی است که به یک ترند خاص و جالب ر استایل زنانه تبدیل شده‌اند و این روزها کمتر می‌توان کاپشن ساده و بدون طرحی را مشاهده کرد که مد روز تلقی شود. در هر صورت اگر از طرفدارن طرح گل‌ها روی لباس‌های بهاری هستید می‌توانید کاپشن بهاری خود را در طرح گلدار مورد نظر خود تهیه کرده و به روز لباس بپوشید.

لباس‌های از مد افتاده

رنگ یاسی: همان طور که می‌دانید رنگ بنفش رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است اما رنگ یاسی که نوع بسیار روشن‌تر آن است بیشتر از رنگ بنفش خالص محبوب شده است. شما امسال می‌توانید هر لباسی را که دوست دارید اعم از کاپشن و کت و مانتو و اکسسوری و لباس خانه در رنگ بنفش یاسی تهیه کرده و استایل خود را به روز کنید.

لباس‌های از مد افتاده

طرح خالدار: طرح خالدار از طرح‌های کلاسیک در لباس‌های زنانه است که ظرافت و زیبایی خاصی به لباس‌ها می‌دهد. اگر شما جزو علاقمندان به این طرح لباس هستید امسال می‌توانید با استفاده از طرح‌های خالدار جلوه و جذابیت بیشتری به استایل خود بدهید و لباس‌های تکراری خود را نو و به روز کنید.

لباس‌های از مد افتاده

عینک آفتابی کوچک: حتما می‌دانید که در سال‌های اخیر عینک‌های آفتابی بزرگ محبوب و مد روز بودند اما اگر نگاهی به تیپ‌های خیابانی سلبریتی‌ها بیندازید می‌بینید که عینک‌های کوچک نیز در حال محبوب شدن هستند و اگر می‌خواهید از قافله مد عقب نمانید بهتر است یک عینک کوچک آفتابی هم برای خودتان تهیه کنید و به مجموعه عینک‌های آفتابی خود اضافه کنید.

لباس‌های از مد افتاده

کیف کمری: کیف‌های کمری از ترندهای جدید دنیای مد هستند که از دهه نود میلادی آمده‌اند. اما این بار از ان کیف‌های ورزشی و ناخوشایند دهه نود خبری نیست بلکه این ترند به روز شده و خود را با سبک خانمانه و ظریف امروزی هماهنگ کرده است. بنابراین اگر به کیف‌های کمری علاقه دارید می‌توانید یک مدل زیبا برای خودتان تهیه کرده و آزاد و راحت و شیک به کارهای خود بپردازید.

لباس‌های از مد افتاده

تیپ سرتا پا آبی: تیپ سرتاپا یکرنگ جذابیت‌های زیادی دارد به شرطی که رنگی که برای آن انتخاب کرده‌اید بیش از حد تاریک و تک بعدی و یا بیش از حد تند و جلف نباشد. در این میان رنگ آبی یک انتخاب عالی است چون طیف‌های متنوعی دارد که همگی زیبا هستند و با هم هماهنگی دلپذیری به وجود می‌آورند و از طرف دیگر باعث جلب توجه بیش از حد نمی‌شود.

لباس‌های از مد افتاده

کت و مانتوی چهارخانه: طرح چهارخانه یکی از طرح‌های تطبیق پذیر و کلاسیک در دنیای لباس‌ها است که هرگز از مد نمی‌افتد اما اگر می‌خواهید استایل شما با لباس‌های چهارخانه جذاب و هماهنگ باشد آن را در لباس‌های رسمی و نیمه رسمی مثل مانتو، بارانی، کت و شلوار به کار ببرید و جایگزین لباس‌های از مد افتاده فصل کنید.

لباس‌های از مد افتاده

کیف مرواریدی: کیف‌های مرواریدی و منجوقی را شاید بتوان جدیدترین مدل کیف زنانه در سال ۲۰۱۸ برشمرد که تازگی آن خبر از حضوری طولانی در دنیای مد می‌دهد. اگر به استایل خانمانه و ظریف علاقمند هستید می‌توانید این کیف‌های زیبا را در رنگ‌های متنوع تهیه کرده و تیپ بهاری زیبا و مد روزی برای خودتان بسازید.

لباس‌های از مد افتاده

کمربند با همه لباس‌ها: شاید فکر کنید کمربند را تنها می‌توان با مانتو، پالتو و یا بارانی استفاده کرد اما کارشناسان مد معتقدند شما می‌توانید با هر لباس رویی که به تن دارید کمربند ببندید. بستن کمربند مزایای زیادی دارد از جمله این که شما را مرتب و جمع و جور نشان می‌دهد و مهم‌تر از همه این که باعث می‌شود کمر شما باریک و اندام شما ظریف به نظر برسد.

لباس‌های از مد افتاده

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)