جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
اثر کافئین بر کارکرد

قهوه سبز: نکاتی در مورد اثرات این ماده در کاهش وزن و ایمن بودن آن

قهوه سبز یکی از راه هایی است که چندی است که برای کاهش وزن امتحان می شود. البته موثر ترین راه برای از دست دادن وزن ، کاهش مصرف کالری ورودی به بدن و ورزش کردن است اما عصاره دانه قهوه سبز چیست؟ دانه های قهوه سبز، دانه های قهوه هستند که بو داده نشده اند . بسیاری از مردم ادعا می کنند که مصرف عصاره دانه قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند اما هنوز تحقیقات بیشتری باید در مورد اثربخشی این عصاره در کمک به کاهش وزن انجام شود تا این ادعا کامل ثابت شود. در این مقاله در مورد این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

مقدمه ای در مورد قهوه سبز

شما احتمالا بحث هایی را در حوزه سلامت در مورد در نوشیدن قهوه شنیده اید. محققان در مورد اینکه این ماده برای شما خوب یا بد است ، تحقیقات فراوانی کرده اند . همچنین جدای از این موضوع ، بحث در مورد استفاده از دانه های قهوه سبز وجود دارد. آنها به خوبی در بعضی جاها به عنوان یک مکمل کاهش وزن شناخته شده اند.
عصاره دانه قهوه سبز ، دانه های قهوه ای هستند که بو داده و برشته نشده اند . دانه های قهوه حاوی ترکیبات هستند که با نام کلروژنیک اسید شناخته شده اند . در مورد این ترکیبات اعتقاد به فعالیت های آنتی اکسیدانی آنها ، کمک به کاهش فشار خون، و کمک به کاهش وزن وجود دارد. هنگامی که قهوه بو داده است، محتوای کلروژنیک اسید آن تا حد زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل است که گمان نمی رود که نوشیدن قهوه ، همان اثرات کاهش وزن ایجاد شده توسط دانه های بوداده نشده ی قهوه را داشته باشد.
عصاره به صورت قرص می تواند در داروخانه ها یافت شده و به فروش برسد. دوز معمولی بین ۶۰-۱۸۵ میلی گرم در روز است. کلروژنیک اسید هنوز به طور گسترده ای به عنوان یک مکمل کاهش وزن در افراد مورد مطالعه قرار نگرفته است. این مطالعه نشان می دهد که چگونه چای سبز ممکن است به طور بالقوه در کمک در فرایند کاهش وزن اثر داشته باشد. با این حال، مستندات در مورد اثر قهوه سبز در کاهش وزن کم بوده و مطالعات بلند مدت نبوده اند. همچنین شواهد کافی برای اینکه بگوییم این مکمل موثر یا ایمن است، وجود ندارد.

اثرات جانبی محتمل برای قهوه سبز:

اثرات جانبی منفی برای عصاره قهوه سبز گزارش شده نشده است ، اما این عصاره ، حاوی کافئین است.

عوارض جانبی شایع کافئین عبارت اند از :

ناراحتی معده
افزایش ضربان قلب
تکرر ادرار
ایجاد مشکل در خوابیدن
بی قراری
اضطراب

چرا ما باید مراقب باشیم؟

از زمانی که دانه های قهوه سبز محبوب شد، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) حداقل یک شرکت  را برای بازاریابی نادرست جریمه کرد که ادعا های غیر واقعی در مورد کاهش وزن داشت . همچنین ترویج این محصول به عنوان یک “معجزه” برای کمک به کاهش وزن بدون حمایت کافی علمی زیر سوال رفته است .
هر دو FTC و سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه به انجام تحقیق و احتیاط در هنگام استفاده از این مکمل می کنند. ادعاهای مکمل غذایی باید بر اساس تحقیقات علمی، و شما باید با دیده شک و تردید به محصولاتی بنگرید که ادعا می کنند که به شما کمک می کنند که بدون تغییر عادات غذایی یا سبک زندگی ، کاهش وزن سریعی را داشته باشید.
FTC مسئول اطمینان از این است که شرکت های توزیع کننده مواد غذایی از زبانی گمراه کننده برای به گول زدن و فریب مصرف کنندگان استفاده نمی کنند ، و FDA به طور منظم بر اجرا محصولات و برچسب محصول نظارت می کند. با این حال، مکمل های غذایی قبل از اینکه به بازار بیایند، لازم نیست که توسط FDA تایید شده باشد. شرکت های خصوصی مسئول انجام تحقیق و آزمایش بر روی محصولات خود هستند . FDA ممکن است تا زمانی که ادعایی نادرست یا عوارض جانبی خطرناک از این مکمل گزارش نشده است، خود را درگیر نمی کند.
مانند بسیاری از مکمل های دیگر، دانه های قهوه سبز ممکن است به عنوان یک راه حل طبیعی برای از دست دادن وزن به بازار عرضه شده باشد . اصطلاح “طبیعی” در صنعت مکمل رایج است، اما لزوما به معنای اینکه یک محصول بی خطر است، نیست. در واقع، هیچ تعریف قانونی از “طبیعی ” وجود ندارد. بسیاری از گیاهان که در طبیعت رشد می کنند، می توانند کشنده باشند، و مکمل های طبیعی هنوز هم می تواند حاوی ، مواد غیر طبیعی باشند.
اگر شما در حال فکر کردن در مورد خرید دانه های قهوه سبز به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن خود هستید ، شرکت مورد نظر را در وب سایت FTC را برای اینکه مطمئن شوید، بررسی کنید که آنها متهم به تقلب و یا آلودگی با سایر مواد نشده باشند . همچنین اگر شما از ناخوشی هایی، مانند فشار خون بالا و یا دیابت رنج می برید و یا داروهایی استفاده می کنید، بهتر است که در   زمینه استفاده از این مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید.
بجز استفاده از قهوه سبز چه راه های دیگری برای کاهش وزن وجود دارد ؟
از دست دادن وزن در دراز مدت در گروه اتخاذ یک شیوه  زندگی سالم است. عصاره دانه قهوه سبز ممکن است به طور بالقوه برخی اثرات را برای کمک به کاهش وزن و لاغری داشته باشد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که هیچ جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، وجود ندارد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) برای کاهش وزن در افراد دچار چای یا اضافه وزن، توصیه به کاهش مصرف کالری روزانه به مقدار ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری و انجام ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط در بیشتر روزهای هفته می کند.

قهوه سبز و ایمن بودن آن

نتیجه گیری

تحقیقات بیشتری باید در مورد اثربخشی عصاره دانه قهوه سبز در کمک به کاهش وزن انجام شود. یک مصرف کننده باید قبل از مصرف این مکمل تحقیق کند و با دیده شک و تردید به مصرف این مکمل نگاه کند و تنها پس از اطمینان از ایمن و موثر بودن آن اقدام به مصرف کند. مثل همیشه، با دکتر خود صحبت قبل از مصرف این مکمل ، مشورت کنید. آنها می توانند به شما در تصمیم گیری برای این که آیا شما باید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا نه کمک کنند ، و همچنین آنها می توانند در مورد چگونه راه های درست و البته سالم از دست دادن وزن شما را راهنمایی کنند .

منبع: HEALTH LINE
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، مورد پسند و رضایت شما بود ، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با مابرای ارائه هرچه بهتر مطالب ، به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
112
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
159
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
275
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,413
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
446
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
444

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
82
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
60
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
273
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
208
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
162
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
115

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
127
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
652
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
222
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
396
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
714
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
697

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
60
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
112
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
64
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
115
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
247
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
155