آمازون (Amazon) بر آن است تا دستیار صوتی الکسا را بیشتر به انسان شبیه سازد. هدف آمازون این است که قابلیت های جدید الکسا بتواند تجربه انسانی‌تری را برای کاربران فراهم کند و صدای آن از حالت روباتیک و یکنواخت، خارج شود. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد قابلیت های جدید الکسا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امروزه بازار دستیارهای صوتی داغ است. از الکسای آمازون گرفته تا بیکسبی (Bixby) سامسونگ، هرکدام به دنبال بهتر کردن تجربه کاربری است تا مخاطبان بیشتری به دست آورده و جهانی‌تر شود. اکنون آمازون، قابلیت های جدید الکسا را وارد عرصه‌ی رقابت کرده است تا بتواند آن را به نفع خود پیش ببرد. تا کنون صدای ظریف الکسا، آوایی موزون و تک صدایی در حین صحبت داشت. حال آمازون ویژگی SSML (Speech Synthesis Markup Language) را در الکسا قرار داده که در آپریل سال ۲۰۱۷ توسط این شرکت معرفی شد. این قابلیت برای ترکیب گفتار است که به الکسا امکان پچ پچ، آرام صحت کردن و تغییر سرعت گفتار را می‌دهد. یکی دیگر از امکانات مفیدی که این ویژگی برای الکسا ایجاد کرده، قابلیت سانسور کردن کلمات نامناسب است. به عنوان مثال، زمانی که از الکسا سوالی می‌پرسید که در پاسخ آن، کلمات نامناسب داشته و برای محیط‌های خانوادگی مناسب نیست، الکسا آن کلمات را با صداهایی خاص، می‌پوشاند. این ویژگی سبب می‌شود برای محیط خانه و استفاده در محل‌های مختلف، سازگاری بیشتری داشته باشد.

 

دیگر قابلیت های جدید الکسا

علاوه بر آنچه درمورد این ویژگی‌های جدید تاکنون مطالعه کردید، قابلیت‌های دیگری هم وجود دارد. توسعه دهندگان می‌توانند امکان پاز کردن، تغییر تلفظ یک کلمه، هجی کردن کلمات، افزودن قطعات صدا و قرار دادن کلمات و عبارات خاص را به قابلیت های جدید الکسا اضافه کنند.

بنا به گفته‌های آمازون، این ویژگی به الکسا (Alexa) امکان فراهم کردن “تجربه صدای طبیعی‌تر” را خواهد داد. حقیقتاً افراد کمی به این موضوع اندیشیده‌اند که چرا الکسا پچ پچ نمی‌کند؛ اما قطعاً این ویژگی جدید برای صدای روباتیک الکسا، صدای انسانی‌تر و قابل باورتری را ایجاد می‌کند. در حال حاضر تنها کدهایی که توسعه دهندگان می‌توانند استفاده کنند، در دسترس است و وبیناری در ۱۸ می ۲۰۱۷، برای بررسی این کدها برگذار می‌شود.

  • نظر شما درمورد قابلیت های جدید الکسا چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Ashley Carman

منبع: theverge