جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
پایان غول بریتانیایی

Lionhead ؛ فراز و نشیب های افسانه بریتانیایی بازی های ویدیویی

Lionhead یکی از بهترین و خلاقانه ترین شرکت های طراح بازی های ویدیویی بود .

یکی از خلاقاناترین استودیو های بریتانیا توسط مایکروسافت در ماه آوریل بسته شد . در زیر مقاله ی کوتاهی از موسس این استودیو Peter Molyneux و همکارانش در مورد پایان دوره شان را می خوانیم .

Lionhead

نزدیک به ۲۰ سال است که استودیو Lionhead ، چراغ راهنمای صنعت بازی در بریتانیا بود . در محیطی که بودجه های بزرگ بیشتر به پروژه های جاه طلبانه تمایل دارند ، در اینجا گروهی از آزمایشگران ، مخترعان و صنعت گران بودند که همیشه به دنبال تولید چیزی کنجکاوانه بودند . خواه یک چیز عجیب و غریب بود یا سریال های بسیار موفق فابل . این استودیو که در ۱۹۹۶ در Guildford  تشکیل شد ، در ابتدا به صورت مستقل فعالیت می کرد تا اینکه مایکروسافت آن را خرید . یک دهه به بعد در ۳۱ آوریل ۲۰۱۶ ، چراغ این استودیو برای همیشه خاموش شد . Lionhead که بازی ها را با انتخاب های بزرگ می ساخت ، به شکل مظلومانه ای به کار خود پایان داد .

به عنوان بیشترین تاریخچه این بازی ، استودیو با Peter Molyneux ، طراح ویژه ای که از همکاران راه اندازی ابتدایی استودیو Guildford  در سال ۱۹۹۰ بود ، شناخته می شد . او بر یک سلسله بازی های شبیه سازی کلاسیک ( Populous, Powermonger, Syndicate, Theme Park) پیش از آنکه به Electronic Arts در سال ۱۹۹۰ فروخته شود ، نظارت داشت . ضعف های مدیریتی متداوم انتشارکنندگان ، که سبب دست و پا زدن ۶ ساله و سرانجام تعطیلی شد ، مبنای افسانه های صنعت بازی است ؛ داستان همیشگی احتیاط در هنگام برخورد حجم زیاد پول و نبوغ خلاقانه  . معمولا یکی از این دوتا دیگری را از بین می برد .

بازی های خلاقانه

Molyneux می گوید : زمانی که EA Bullfrog را خریداری کرد ، نزدیک ۳۵ نفر وجود داشتند و در عرض ۹ ماه به ۲۰۰ نفر تبدیل شدند . تمام فرهنگ و خلاقیت با آن از بین رفت . بنابراین همین موقع بود که در Bullfrog ، Mark Webley, Steve Jackson, Paul McLaughlin و من جلسه ای گذاشتیم وتصمیم گرفتیم Lionhead را راه اندازی کنیم . در واقع ، گفتم من آن را به راه انداختم ، با این فکر که در آن زمان شاید چند صد هزار تا باشد اما در پایات بسیار بیشتر بود . در نهایت ما کار را راه اندازی کردیم .

ایده این بود که به دنبال خلاقیت های بسایر ناب بگردیم که با تیم های کوچک ۳۰ – ۳۵ نفره بتوان آن را به پایان رساند . این رویاپردازی آزادانه سیاه و سفید شد ، استراتژی باز که در آن بازیکنان به کنترل کنندگان یک اجتماع از روستاییان ابتدایی باشند . هم چنین بازی درای یک موجود هوش مصنوعی  انطباقی بود که می توانست بیاموزد و فعالیت های بازیکنان را پاسخ دهد . در این زمان B & W مهم ترین بزای پیشرو بود ( بدون در نظر گرفتن Mans Sky ) اما یک تیم کوچک و طبیعت کار منجر به یک سری تاخیر شد .

بازی های قدیمی

Molyneux می گوید : هنوز کار کردن تا دیر وقت با Richard Evans را به خاطر دارم ، درست همان زمانی که برای اولین انگیزه بیدار ماندن را بدست آوردیم . انیمیشن ها و مدل ها آماده بودند و ما بر روی هوش مصنوعی کار می کردیم . احساسی شبیه Frankenstein داشتیم ، با حیرت نمی دانستیم که باید چه کار کنیم .

موجود به پا شد ، در این لحظه جادویی ، و یکی از مقاصدی که به دادیم ، غذا دادن به او بود . اولین کاری که کرد این بود که شروع به تکان دادن دست های خود کرد . مطمئنا ما هر چیزی را به ارزش غذا می دانستیم ، مثلا بدن موجود . بنابراین او تصمیم گرفت که پاهای خودش ارزشمند ترین غذای در دسترس است .

موجود B&W  تمام تیتر های خبری را بدست آورد . حتی پیچیدگی هوش مصنوعی همیشه برای بازیکنان واضح نبود Lionhead تلاش می کرد تا بازی متفاوتی خلق کند . او در حال رویاروی شدن با تمام اشکال مراحل طراحی بود . Georg Backer  ، برنامه نویس شبکه ، می گوید : حتی بعضی از آنها را در آن ساخته شده بود . سیستم آب و هوا B&W می توانست تشخیص دهد که شما در کجا قرار دارید و آب و هوا را به شما نشان می داد . این بازی رابط کاربری داشت که اگر شما آن را انتخاب می کردید می توانست ایمیل های شما را چک کند و یک روستایی کوچکی داشت که در هنگام دریافت ایمیل جدید صدا می زد ‘هی ایمیل ‘ در بعضی نقاط شما حتی مب توانستید پیام های متنی ارسال کنید . در آن دوران از آنها استفاده می کردیم اما خیلی زود متوجه شدیم که هزینه های گزافی را به دنبال دارد ؛ بنابراین آن را کنار گذاشتیم . اما واهمه ای نداشتیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنیم .

بازی های خاطره انگیز

انتشار طولانه مدت B&W در سال ۲۰۰۱ با حمایت های توسعه دهنده ، بررسی های بزرگ و فروش فوق العاده ای روبرو شد . در چند سال بعد از آن Lionhead با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد .  Molyneux می گوید : به معنای واقعی فاجعه بزرگی بود . این اتفاق هرج و مرج نبود بلکه بسیار فراتر از هرج و مرج بود . چیزی که برای ما تافاقا افتاد این بود ؛ ما B&W را ساختیم و به موفقیت بزرگی رسیدیم . کاری که کردیم این بود که به حرف برخی مشاوران اقتصادی گوش دادیم ؛ آنها می گفتند : اگر نتوانیم در بازار بورس شناور بمانیم شرکتمان سقوط خواهد کرد .

موسس با رفتن برای لیست های عمومی موافقت کرد . Molyneux : احمقانه ترین اتفاق که ممکن بود بیافتد . چون وقتی شما برای یک IPO می روید اتفاقی که می افتد این است که مشاوران اقتصادی به شما می گویند : شما نمی توانید تنها ۳۰نفر داشته باشید ، باید افراد بیشتری را استخدام کنید ؛ شما نمی توانید تنها یک محصول داشته باشید ، شما نیاز دارید تا ۳ تا ۴ محصول تولید کنید . و این جایی بود که فیلم ها شروع شد . در واقع به همین دلیل بود که ما حواسمان پرت شد ، چون تمام  این افراد در حال کار خود بودند و تمام آن دیوانگی بود .

Lionhead بازی های هیجان انگیز

شیر می خوابد

Ted Timmins ، که با برنامه های پرسش و پاسخ کارش را شروع کرد و پیش از اینکه هدایتFable Anniversary را به دست بگیرد در تمام بازی های فابل کار کرده بود ، می گوید‌: شماری از ما در Lionhead بودیم ، جایی که کار و تجربه را آغاز کردیم و در میان بهترین ها بالا رفتیم. حتی برای طراحان بازی هم خیلی خاص و ویژه نبود ، آزمایش گران آن را دیدند ، هنرمندان و تولید کنندگان همگی افزایش یافتند . Lionhead مکان بسیار کاربردی برای کار کردن بود که مورد احترام واقع بود . حتی یک بار شنیدم که همچون دانشگاه است ؛ زمانی که از آن خارج می شوید فارق التحصیل شده اید . Lionhead با این که آینده خوبی نداشت اما سبب پیشرفت و ساختن افراد زیادی شد .

از بیرون برای افرادی که وارد B&W می شدند ، مثل آن بود که بخت به آنها رو کرده است . به طور مثال Sean Roberts که مسئول سیستم انیمیشن سازی حرکت موجد با آن سرعت فوق العاده بود ، به عنوان پیک موتوری  برای یک شرکت به نام  Black and White کار می کرد . Molyneux : بنابراین روشن است که وقتی او برای مصاحبه آمد ما بلافاصله او را پذیرفتیم . سرنوشت او را به آنجا آورد .

فراموش نشدنی ها

شاید سرنوشت بود ، چون هیچکس اینقدر خوش شانس نیست . Jonty Barnes وقتی ساله بود استخدام شد ؛ با اخلاق کاری عالی . حال او به عنوان تهیه کننده تخصصی در  Bungie’s Destiny کار می کند . Daniel Deptford هم فرد با تجربه ای شد و حال برای شرکت مایکروسافت به عنوان مهندس نرم افزار در HoloLens کار می کند . Richard Evans یکی دیگر از متخصصین هوش مصنوعی ، هم اکنون در زمینه ای در گوگل تحقیق و پژوهش می کند . Alex Evans  و  Mark Healey که به صورت مشترک Media Molecule  را راه اندازی کرده اند ، هم اکنون در حال ساخت بازی هستند . Lionhead ازبین رفته است اما میراث گران بهای آن باقی مانده است .

شرکت هایی که سبب پرورش استعداد ها شدند

Molyneux می گوید : بسیار زیبا و دل انگیز است که در مورد خاطره های شاد صحبت کنیم . این روزها بسیار دشوار است چون من به پنجره نگاه کردم و از دفترم می توانم ساختمان Lionhead را ببینم ؛ بسیار وحشتناک است که پنجره هایش را خاموش ببینم . تمام چیزی که هستم وتمام چیزهایی که دارم این است که به عنوان پیشرو نابغه هایی کار می کردم و نابغه های زیادی در آنجا کار می کردند و چیز های خارق العاده ای می ساختند و تماما خود را وقف کرده بودند . روزهای غم انگیزی است .

ترجمه اختصاصی تیم ترجمه مجله قرمز از روزنامه theguardian

شما می توانید با مراجعه به قسمت بازی دیگر مقالات ما را هم ببینید .

۰ ۰ vote
Article Rating
دسته ها:
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
104
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
89
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
112
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
273
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
198

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
54
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
68
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
77
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
141
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
124
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
177

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
311
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,870
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
559
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
651
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,136
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
775

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
48
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
181
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
118
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
96
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135