آموزش درست کردن سیب زمینی تنوری خوشمزه با و بدون فر با پنیر پیتزا

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

نحوه درست کردن سیب زمینی تنوری پنیری در فر و در مایکروفر

سیب زمینی تنوری در کنار سیب رمینی سرخ کرده یکی از روش‌های محبوب درست کردن سیب زمینی هست که علاقه مندان زیادی داره و مخصوصا وقتی که به عنوان میان وعده با آتیش تنوری میشه و خب ممکنه موقع خورنش دعوا بشه.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری بسیار ساده‌اس و به راحتی و در کمترین زمان ممکن میتونید این غذا یا میان وعده خوش طعم رو توی خونه با فر یا روی شعله پخش کن بر روی گاز درست کنید.

سیب زمینی بعد از برنج، گندم و ذرت پر مصرف ترین محصولات کشاورزی حساب میشه و با داشتن ۴۰۰۰ مدل مختلف به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مواد غذایی تولید شده به دست انسان شناخته میشه.

برای درست کردن یه میان وعده خوب و مجلسی با یه طعم به شدت خاص می‌تونید دست به کار بشید و اگه سیب زمینی و یه مقدار ادویه توی خونه دارید، با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه سیب زمینی تنوری با فر رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

بیشتر بخوانید: انواع غذا با سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پودر آویشن۱ قاشق چای خوری
پاپریکانصف قاشق چای خوری
روغن زیتون یا مایع۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زردچوبهنوک قاشق چای خوری
جعفری تازه یا خشکبه مقدار لازم
نمکبه مقدار دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه در فر


گام اول

طرز تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه رو با شستن سیب زمینی ها شروع کرده و بعد پوست بکنید و دوباره با آب سرد اونها رو بشووید و ترجیحا داخل آبکش قرار بدید و با تکون دادن آبکش سعی کنید که خشک بشن.


گام دوم

نحوه پخت سیب زمینی تنوری خانگی رو با انتخاب یه کاسه مناسب ادامه داده و روغن زیتون یا مایع رو داخلش بریزید و سپس پودر سیر، آویشن، فلفل سیاه، پاپاریکا، نمک و زردچوبه رو داخلش بریزید و به خوبی مخلوط کنید.


گام سوم

برای داشتن یه طعم متفاوت و ظاهر زیبا تر بهتره که از جعفری تازه استفاده کنید و ابتدا اون رو به خوبی بشویید و در ادامه خشک کرده و به صورت ساطوری خورد کنید. در غیر این صورت میتونید از جعفری خشک استفاده کنید.


گام چهارم

سیب زمینی ها رو از آبکش بیرون بیارید، اما سعی کنید که با یه دستمال کاملا اونها رو خشک کنید و به صورت درشت خورد کرده و  کنار بزارید. در ادامه فر رو روی دمای ۲۰۰ درجه بزارید تا به خوبی گرم بشه.


گام پنجم

درست کردن سیب زمینی تنوری رو با ریختن سیب زمینی های خورد شده به داخل کاسه حاوی روغن و ادویه ادامه داده و سعی کنید مواد رو به خوبی با دست مخلوط کرده تا یکدست بشن.


گام ششم

سینی فر اگه با روغن چرب بشه بهتره، اما میتونید از کاغذ روغنی استفاده کرده و سپس سیب زمینی های اغشته به روغن و ادویه رو روی سینی بچینید و درون فر قرار بدید تا به مدت ۳۰ دقیقه به خوبی مغز پخت بشن.


گام هفتم

حالا که سیب زمینی های تنوری آماده شدن، در صورت امکان گریل فر رو روشن کرده و اجازه بدید که در حد چند دقیقه روی سیب زمینی ها برشته بشه و در ادامه اگه دلتون خواست از پنیر پیتزا برای خوش طعم کردن اون‌ها استفاده کرده و سپس نوش جان کنید.


نحوه درست کردن سیب زمینی تنوری بدون فر

سیب زمینی رو اگه می‌خواید با قابلمه یا شعله پخش کن تنوری کنید، بهتره که با توجه به دستور بالا سیب زمینی ها رو آماده کرده و به خوبی با مواد اولیه دلخواهتون مزه دار کنید و فقط یادتون باشه که مقدار روغن کمتری رو بریزید.

در ادامه شعله پخش کن رو روی حرارت ملایم بزارید و سپس سیب زمینی ها رو روی اون بچینید و سعی کنید یه قابلمه رو به صورت برعکس به روی شعله پخش کن قرار بدید تا به خوبی میان وعده خوشمزتون رو آماده کنه.

برای درست کردن سیب زمینی تنوری با قابلمه بهتره که کف قابلمه رو نمک زیاد بریزید و سپس سیب زمینی ها رو با پوست روی نمک بچینید و درب قابلمه رو ببندید و اجازه بدید تا مدت ۱ ساعت به خوبی آماده بشه و سپس نوش جان کنید.


سخن آخر اینه که با توجه به ارزش غذایی زیادی که سیب زمینی داره و مخصوصا قیمت مناسب و در دسترس بودنش چرا این ماده غذایی رو جایگزین یه سری میان وعده های مضر و پر کالری نکنیم و با ارزش دادن به سلامت بدنمون حتی میشه که یه سری فرهنگ های سالم غذایی رو ترویج بدیم. به هر حال سیب زمینی چه پخته باشه یا تنوری یا سرخ کرده یا به نوع های متفاوت پخته بشه، طرف دارهای خاص خودش رو داره و با توجه به این مقاله بهتره بدونید که تنوری کردن سیب زمینی یکی از بهترین و سالم ترین روش هایی هست که میشه واسه هربار درست کردنش به این غذا تنوع بدید و با هر ادویه ای که دوست دارید مخلوط کرده و نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در: 11 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه