آرایش برای محیط کار همیشه با چالش‌های زیادی همراه است و خانم‌های شاغل در این مورد با سوالات متعددی درگیر هستند. مثلا این که چه میزان آرایش برای محیط کار مناسب است؟ آیا حضور بدون آرایش برای محیط کار پذیرفتنی است و یا باعث سوء تعبیر نمی‌شود؟ آیا آرایش در محیط کار جنبه حرفه‌ای شغل را تحت الشعاع قرار می‌دهد؟ واقعیت این است که آرایش برای محیط کار در حدی ضروری است که شما حس کنید خودتان هستید و احساس راحتی و اعتماد به نفس کامل دارید. اما برای  داشتن چنین آرایشی شما به کدام ابزارها نیاز خواهید داشت؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار خانم‌ها را معرفی خواهیم کرد، شما با فراهم کردن این لوازم و قرار دادن آن‌ها در کیف خود می‌توانید به ساده‌ترین، زیباترین و راحت‌ترین شکل ممکن در محیط کار حاضر شوید.

خانم‌های علاقمند به آرایش در طول روز از لوازم آرایشی متعددی استفاده می‌کنند مثل کرم پودر، کانسیلر، رژ لب، سایه در رنگ‌های مختلف، ریمل، خط چشم و … که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. اما واقعیت این است که شما در محیط کار به این لوازم آرایشی نیازی نخواهید داشت و نباید همه آن‌ها را با خود به محل کار و اداره ببرید. این کار چند دلیل مهم دارد و اولین آن این است که آرایش برای محیط کار باید ملایم و ساده باشد. شما نباید از خط چشم و ریمل و … برای محیط کار استفاده کنید، حتی اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید می‌توانید قبل از خروج از منزل به آن بپردازید پس لزومی به حمل این وسایل در کیف نیست. از طرف دیگر حمل و نقل لوازم آرایشی در کیف، آن هم به طور روزمره باعث خراب شدن و کاهش عمر این وسایل می‌شود پس بهتر است لوازم آرایشی ضروری برای محیط کار را در موارد زیر خلاصه کنید.

بالم لب از ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

لب‌ها مستعدترین قسمت پوست برای از دست دادن رطوبت هستند و به سرعت خشک و پوسته پوسته می‌شوند. این مشکل به خصوص در فصول سرد سال شایع‌تر است و برای جلوگیری از خشکی لب‌ها لازم است که از بالم لب استفاده کنید. اما شما در محیط کار به مصرف خوراکی و نوشیدنی هم می‌پردازید و این کار باعث پاک شدن بالم لب و از بین رفتن لایه محافظ روی لب‌ها می‌شود پس لازم است که بالم لب را در کیف اداره خود هم قرار دهید تا پس از مصرف غذا و نوشیدنی و زمانی که احساس خشکی در لب‌های خود داشتید از آن استفاده کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

چند عدد سنجاق و گیره سر

فرقی نمی‌کند موهای کوتاه یا بلند داشته باشید، در هر صورت شما به ابزارها و اکسسوری‌هایی برای حالت دادن و کنترل کردن موهای خود نیاز خواهید داشت. بسیار پیش می‌آید که این اکسسوری‌ها به دلیل شل بودن یا هر اتفاق دیگری بیفتند و گم شوند و موهای شما باز و غیر قابل کنترل شود. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا تمام روز را با موهای آشفته‌ای که مقنعه و روسری روی آن نمی‌ایستد سر خواهید کرد؟ پس بهتر است تعدادی کش و گیره و سنجاق سر یدکی در کیف لوازم آرایش برای محیط کار خود قرار دهید تا در این موقعیت‌های اضطراری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

اسپری ضد عفونی کننده دست

در محیط کار شما با ابزارهای مختلفی سر و کار دارید که تمیز نیستند مثل کیبورد، ماوس، گوشی موبایل، دستگیره در و … که پس از تماس دست با آن‌ها باید دستانتان را بشویید تا این آلودگی‌ها را به صورت و دهان و بینی  خود منتقل نکنید. اما همیشه امکان شستن و صابون زدن دست‌ها در محیط کار وجود ندارد ولی شما با یک روش سریع و بی‌دردسر می‌توانید دستان خود را تمیز و ضدعفونی کنید. کافی است یک اسپری ضدعفونی کننده را همیشه در کیف خود داشته باشید تا قبل از مصرف غذا یا کارهایی مثل این دستان خود را با آن تمیز و ضدعفونی کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

کرم نرم کننده دست

عوامل مختلفی می‌توانند باعث خشکی پوست دست شوند از جمله شستشوی دست‌ها با صابون، سرما و خشکی هوا و استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده. در این شرایط لازم است که با یک مرطوب کننده مناسب، پوست دست خود را نرم و مرطوب نگه دارید. پس حتما یک کرم مرطوب کننده در اندازه مناسب و با قدرت مرطوب کنندگی مناسب در کیف خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. همراه داشتن این کرم را به خصوص در فصل سرما جدی بگیرید و هر روز از آن استفاده کنید تا پوست دست شما دچار آسیب و ترک نشود.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

چسب زخم از لوازم بهداشت و آرایش برای محیط کار

داشتن یک جعبه کامل کمک‌های اولیه هم شاید ایده بدی برای کیف اداری شما نباشد اما چسب زخم جزو وسایلی است که هر کسی ممکن است در طول روز به آن نیاز پیدا کند مثلا دچار زخم و بریدگی در انگشت شود یا دست خود را بسوزاند و یا با هر اتفاق غیرمنتظره دیگری روبرو شود. البته چسب زخم کاربردهای دیگری هم می‌تواند داشته باشد مثلا زمانی که پای شما بر اثر پوشیدن کفش تنگ تاول زده و آسیب دیده است و نمی‌توانید با آن راه بروید با چسباندن چسب زخم روی قسمت داخلی کفش که باعث تاول شده است می‌توانید این مشکل را موقتا حل کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

رژ لب در رنگ ملایم

آرایش لب همیشه به تجدید و ترمیم نیاز دارد چون شما در طول روز غذا می‌خورید نوشیدنی می‌نوشید و به لب‌های خود دست می‌زنید در نتیجه رژ لب شما پاک می‌شود و نیاز به تجدید پیدا می‌کند. بنابراین لازم است که برای تجدید آرایش لب یک عدد رژ لب در رنگ مناسب در کیف خود داشته باشید. رژ لبی که در محیط کار می‌توان از آن استفاده کرد رنگ ملایم و نزدیک به رنگ طبیعی لب دارد، بیش از حد براق یا اکلیلی نیست و خاصیت مرطوب کنندگی آن می‌تواند نقش یک بالم لب را هم برای شما ایفا کند.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

 

اسپری پوشش دهنده موهای سفید

خانم‌هایی که موهای سفید دارند و آن‌ها را رنگ می‌کنند معمولا بین ۶ تا ۸ هفته یک بار این کار را تکرار می‌کنند و در این فاصله ممکن است ریشه موهای سفید مشخص شود. حال اگر در آینه دستشویی محیط کار خود متوجه شدید که ریشه موهای سفید شما کاملا مشخص است چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ احتمالا مجبور هستید که مقنعه را تا روی ابروهای خود بکشید تا کسی ریشه سفید موهای شما را نبیند. اما لزومی به این کار نیست، اگر شما ابزار مناسبی در اختیار داشته باشید می‌توانید این سفیدی‌ها را بپوشانید. اسپری‌های پوشش دهنده در رنگ طبیعی موهای شما بهترین و سریع‌ترین گزینه برای این کار هستند و لازم است که یک عدد از آن‌ها را در کیف اداری خود قرار دهید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

کرم ضد آفتاب

شما حتما باید از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید و به همین دلیل لازم است که قبل از خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اما بهترین ضدآفتاب‌ها هم بیش از چهار ساعت کارایی ندارند و پس از این مدت باید تجدید شوند. پس شما باید یک کرم ضدآفتاب هم در کیف خود قرار دهید و قبل از خروج از محیط کار (و  یا هر موقعیت دیگری که شما را در مقابل تابش خورشید قرار می‌دهد) از آن استفاده کنید. این ضدآفتاب می‌تواند رنگی، بیرنگ یا از هر نوعی باشد که به طور معمول مورد استفاده قرار می‌دهید.

اسپری ضدتعریق

تعریق یکی از مشکلات شایع در روزهای گرم سال است و این کار نه تنها باعث بدبو شدن بدن می‌شود بلکه لباس‌ها را هم خیس و لک می‌کند و باعث شرمندگی شما در مقابل همکارانتان می‌شود. در این شرایط استفاده از یک اسپری یا رول ضدتعریق که لباس‌ها را هم لک نکند بهترین راه نجات است و لازم است که شما یک عدد از این اسپری‌ها یا رول‌های ضد تعریق را در کیف خود قرار دهید و در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

اسپری مرطوب کننده

سرما و خشکی محیط می‌تواند باعث خشکی پوست صورت هم بشود و به خصوص افرادی که به طور ذاتی پوست خشکی دارند از این مشکل شاکی هستند. در محیط کار معمولا نمی‌توان پوست را شست و به دنبال آن از کرم مرطوب کننده استفاده کرد اما یک اسپری آب مرطوب کننده این دردسرها را ندارد و رطوبت کافی به پوست شما می‌رساند تا زمانی که فرصت استفاده از کرم مرطوب کننده خود را پیدا کنید.

ضروری‌ترین لوازم آرایش برای محیط کار

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)