جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تجارت الکترونیک در کشور چین

توسعه فروشگاه اینترنتی در کشور چین – فرصتی برای سودآوری بیشتر

یک فروشگاه اینترنتی یا تولید کننده، بهتر است محصولات خود را به کشور چین صادر کند تا در آنجا به فروش رود یا این که خود، سایتی در چین راه اندازی کرده و با برند خود محصول را بفروشد؟ این مطلب، در مورد امکان فروش محصولات از طریق فروشگاه اینترنتی در چین می‌پردازد. 

فروشگاه های اینترنتی که در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند، می توانند محصولات خود را برای فروش به خرده فروشانی مثل Tmall در کشور چین بفرستند تا برای آن ها بفروشد؛ اما اگر خودشان وب سایت خود را در این کشور راه اندازی کنند، کنترل بیشتری بر روی اوضاع خواهد داشت و بهتر است این کار را انجام دهند چرا که سودآوری بیشتری نیز برای آن‌ها در بر دارد.

کشور چین، در زمینه‌ی تجارت الکترونیک دارای بزرگ‌ترین و سریع‌ترین رشد می‌باشد. در این کشور، ۱.۴ میلیارد مصرف کننده وجود دارد و این مصرف کنندگان، مایبند از برند های معتبر جهانی، مثلاً فروشگاه های آمریکایی نیز اجناس مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

چرا چین برای تجارت الکترونیک و صادرات محصول کشور مناسبی است؟

بسیاری از خرده فروشان، در حال ورود به بازار آنلاین کشور چین هستند تا محصولات خود را در این کشور بزرگ به فروش برسانند. بر اساس گزارشی که فورستر (Forrester) در سال ۲۰۱۶ پیش بینی کرده است، تا سال ۲۰۲۰، چین اولین کشوری خواهد بود که به فروشی برابر ۱ تریلیون دلار در تجارت الکترونیک دست پیدا خواهد کرد. این کشور هم اکنون بیشترین نرخ رشد تجارت الکترونیک در جهان را دارد.

بر طبق آمار سال ۲۰۱۶، جمعیتی که در چین به صورت سنتی خرید های خود را انجام می‌دهند و از خرید اینترنتی استفاده نمی‌کنند (که به جمعیت آفلاین معروفند)، ۶۷۷ میلیون برآورد شده است. این در حالی است که جمعیت آفلاین در کشوری مثل آمریکا تنها ۵۹ میلیون نفر است. حال این نکته چه اهمیتی دارد؟ در واقع باید گفت که اهمیت آن در آینده‌ی نزدیک مشخص می‌شود. در واقع، این جمعیت که اکنون خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام نمی‌دهند، ممکن است در آینده به سمت خرید اینترنتی سوق پیدا کنند. بنابراین اگر در کشوری جمعیت آفلاین زیاد باشد، می‌توان گفت پتانسیل سودآوری از طریق تجارت الکترونیک و خرید آنلاین در آینده، برای این کشور متصور است.

پتانسیل کشور چین برای ورود فروشگاه های اینترنتی خارجی و فروش محصولاتشان

مصرف کنندکان چینی، کالاهای خارجی را که از کشورهایی همچون آمریکا وارد می‌شود، دارای کیفیت، ایمنی و اعتبار بیشتر نسبت به محصولات محلی خود می‌دانند و مایلند از برندهای خارجی معتبر خرید کنند.

بسیاری از محصولات، درون خود کشور بازار زیادی ندارد و به عبارتی، پر طرفدار نیست؛ اما همان محصولات می‌تواند در کشور چین فروش بسیار خوبی داشته باشد. چینی ها خصوصاً محصولات آرایشی و مراقبت از خود، مکمل های غذایی، محصولات مراقبت از مادر و کودک، محصولات دیجیتالی، پوشاک و مد آمریکایی را بسیار می‌پسندند.

دو راه برای فروختن محصولات به طور آنلاین در چین

دو راه وجود دارد که خرده فروشان می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین در کشور چین به فروش برسانند:

  • بازار خرده فروشی آنلاین: استفاده از سایت هایی به زبان چینی، برای خرده فروشانی که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک بنگاه به مشتری (B2C) فعالیت می‌کنند؛ مانند Tmall.
  • وب سایت تجارت الکترونیک مستقل: ایجاد سایت‌هایی به زبان چینی که خود خرده فروش های خارجی برای استفاده‌ی چینی زبان ها ایجاد می‌کنند.

امروزه شمار بسیاری از فروشگاه های آمریکایی، فرانسوی و سایر کشورها در صدد هستند تا در کشور چین سایتی را به زبان چینی برای فروش محصولات خود ایجاد نمایند و سهمی از این بازار بسیار بزرگ تجارت الکترونیک در این کشور پر جمعیت داشته باشند. آن‌ها همچنین اپلیکیشن‌های سایت خود را به زبان چینی نیز ایجاد کرده و در دسترس چینی زبان ها قرار داده اند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، پیشنهاد می‌شود به مقاله فروشگاه های اینترنتی بزرگ چینی رجوع کنید.
  • اگر در مورد این مطلب سوال، پیشنهاد یا انتقادی دارید، در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
46
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
647
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
318
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
328
پودر ویتامین سی
آیا می‌توانیم پودر ویتامین سی را روی پوست صورتمان استفاده کنیم؟
831
شوینده صورت
برای انتخاب بهترین شوینده صورت به چه نکاتی توجه کنم؟
330

مقالات سلامت

حساسیت به هیستامین
حساسیت به هیستامین (histamine intolerance) چیست و چه دلایلی دارد؟
138
آزمایش CRP چیست؟
آزمایش CRP یا همان پروتئین واکنشی C چیست و چه کاربرد تشخیصی دارد؟
261
نگاهی به داروی سیمتیکون
داروی سیمتیکون و نگاهی جامع به کارکردهای این دارو
143
اختلال پیکا
اختلال پیکا موردی برای بیماران با عادات غذایی عجیب
123
گرفتگی عضله
گرفتگی عضله دردناک اما قابل رفع به روشهایی آسان
244
واكسن سينوفارم
واکسن سینوفارم ؛ میزان اثربخشی طبق داده‌های علمی و پاسخ به پرسش‌ها در مورد آن
362

مقالات آشپزی

نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
442
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
150
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
215
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
506
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
542
کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
986

مقالات تغذیه

چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
208
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
129
مکمل لاغری
مکمل لاغری چیست و آیا واقعا در کاهش وزن تاثیر دارد؟
113
گوشت ارگانیک
گوشت ارگانیک و گوشت غیرارگانیک چه تفاوت‌هایی دارند؟
116
میان وعده نیمه شب
۱۱ میان وعده نیمه شب که واقعا سالم و قابل توصیه هستند
381
معرفی شاه توت
شاه توت و حقایقی جالب در مورد این میوه محبوب و مفید
185