پوشیدن لباس‌های ساده مزایای زیادی از نظر شیک پوشی دارد، این لباس‌ها تطبیق پذیری زیادی دارند، به همه می‌آیند و با ترکیب لباس مناسب می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. لباس‌های ساده در هر کمد لباسی پیدا می‌شوند و خرید لباس ساده‌ای که اندازه شما باشد و رنگ مناسب و مورد علاقه شما را داشته باشد نسبت به لباس‌های دیگر دردسر کمتری دارد. لباس‌هایی مثل تیشرت بدون طرح، دامن ساده، شلوار پارچه‌ای و … در دسته لباس‌های ساده قرار می‌گیرند و همه ما به آن‌ها نیاز داریم. اما نکته مهم در مورد لباس‌های ساده، استایل مناسب آن‌ها است، اگر لباس‌های ساده استایل مناسبی نداشته باشند تکراری و خسته کننده خواهند بود و مزایای آن‌ها به چشم نخواهد آمد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با معرفی سه نمونه از ساده‌ترین و پرکاربردترین لباس‌های زنانه و روش پوشیدن آن‌ها، شیک پوشی با لباس‌های ساده را به شما آموزش خواهیم داد.

استایل لباس‌های ساده مثل تیشرت زنانه سفید

تیشرت زنانه سفید جزو آن لباس‌های ساده و دم دستی است که در هر کمد لباسی پیدا می‌شود اما بسیاری از خانم‌ها روش مناسب استفاده از این لباس را نمی‌دانند و معمولا به عنوان یک لباس راحتی داخل منزل از آن استفاده می‌کنند. در حالی که این لباس با رنگ و سادگی خود می‌تواند یک لباس تطبیق پذیر و پرکاربرد برای شما باشد و به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه سه روش جالب برای استفاده از تیشرت سفید را به شما آموزش خواهیم داد که احتمالا تا کنون امتحان نکرده‌اید.

تیشرت سفید با دامن زنانه و دستمال گردن: یکی از روش‌های عالی برای پوشیدن تیشرت سفید استفاده از دامن همراه با آن است. چون دامن سفید ساده طرح و رنگی ندارد شما می‌توانید از هر طرح و رنگی برای دامن خود در کنار آن استفاده کنید و نگران شلوغ شدن ترکیب لباس‌های خود نباشید. این بلوز و دامن را با یک کمربند باریک و خوشرنگ و یک دستمال گردن تزئینی هم کامل کنید و استایلی شیک و زیبا مناسب مهمانی‌های دوستانه و دورهمی‌ها برای خودتان بسازید.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

تیشرت سفید با کت و شلوار مجلسی زنانه: وقتی نوبت به پوشیدن کت و شلوار و یا کت و دامن زنانه می‌رسد شما به یک بلوز یا پیراهن مناسب برای پوشیدن زیر کت خود نیاز خواهید داشت تا پوشیده‌تر باشید و تیپ خود را کامل کنید. برای این کار گزینه‌های مختلفی وجود دارد اما یک تیشرت سفید ساده همیشه بهترین انتخاب است چون هم با همه رنگ‌های کت هماهنگی دارد و هم نسبت به یک بلوز یا پیراهن مجلسی، ساده‌تر، راحت‌تر و تطبیق پذیرتر است.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

تیشرت سفید با تاپ بندی و شلوار جین: تاپ بندی جزو لباس‌هایی است که در هر کمدی پیدا می‌شود اما چون پوشیدگی چندانی ندارد فقط در موقعیت‌های خاص و در فصول گرم می‌توان از آن استفاده کرد. اما شما با اضافه کردن یک تیشرت سفید ساده زیبا زیر این تاپ‌های بندی می‌توانید پوشیدگی لازم را به وجود آورده و تیپی متفاوت و جذاب به وجود آورید. تاپ‌های مشکی و رنگی برای این کار گزینه مناسب‌تری هستند و اگر با شلوار جین و اکسسوری‌های مناسب همراه شوند زیبایی استایل شما چندین برابر خواهد شد.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

بهترین دامن لنگی برای هر فرم اندام

دامن لنگی یکی از انواع پرکاربرد دامن زنانه است که روش پوشیدن آن بسیار ساده است و همین مساله باعث محبوبیت دامن مدل لنگی شده است. مشکلی که خانم‌ها در استفاده از این دامن دارند عدم هماهنگی آن با فرم اندام است مثلا ممکن است پاها را چاق‌تر نشان دهد و یا قد را نامتناسب جلوه دهد. در حالی که دامن لنگی مدل‌های مختلف و متنوعی دارد و برای هر فرم اندامی یک مدل مناسب وجود دارد. اگر شما هم جزو علاقمندان به این مدل دامن هستید در ادامه این مقاله می‌توانید مدل مناسب اندام خود را انتخاب و استفاده کنید.

دامن لنگی برای خانم‌هایی که باسن چاقی دارند: خانم‌هایی که در قسمت پایین تنه چاق هستند و به اصطلاح اندام گلابی شکل (و یا ساعت شنی از نوع چاق) دارند به دامن‌هایی نیاز دارند که قسمت پایین تنه را لاغرتر نشان دهد. برای این کار بهتر است از انواعی از دامن لنگی استفاده کنید که خطوط ساده و تمیزی دارند و تزئینات محدودی در آن‌ها به کار رفته است. البته این به معنای آن نیست که نباید هیچ چین و والانی روی دامن باشد بلکه باید مقدار آن محدود باشد تا فرم کلی دامن ساده و معمولی به نظر برسد. با چنین دامنی نه تنها چاق به نظر نمی‌رسید بلکه قسمت پایین تنه پوشیده‌تر و لاغرتر خواهد شد.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

دامن لنگی برای خانم‌هایی که باسن لاغری دارند: اگر در طرف مقابل طیف خانم‌های چاق قرار دارید یعنی پاهای شما لاغر است (فرقی نمی‌کند بقیه اندام شما لاغر تا متوسط یا حتی چاق باشد) و می‌خواهید با پرتر نشان دادن پاها اندامی متعادل‌تر و جذاب‌تر داشته باشید بهتر است سراغ مدل‌هایی از دامن لنگی بروید که کمی چین‌دارتر هستند و خطوط منحنی و گرد به مقدار زیاد در آن‌ها به کار رفته است. چنین طرح و خطوطی باعث می‌شود که قسمت پایینی اندام شما پرتر و متعادل‌تر به نظر برسد.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

دامن لنگی برای خانم‌های قدبلند: برای خانم‌های قدبلند معمولا محدودیت چندانی در انتخاب لباس وجود ندارد اما اگر قد شما طوری است که دوست ندارید از این بلندتر به نظر برسید بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که قد آن‌ها کمی تا زیر زانو است چون مدل‌های کوتاه پاها را بلندتر نشان می‌دهند و تناسب اندام زیبای شما را برهم می زنند. سعی کنید مدل‌هایی از دامن لنگی را انتخاب کنید که مانند تصویر زیر تناسب ابعاد چین‌ها و خود دامن در آن‌ها طوری رعایت شده است که شما درشت‌تر به نظر نرسید.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

دامن لنگی برای خانم‌های ریزجثه: و اما خانم‌های ریزجثه که قد کوتاه‌تری دارند و ترجیح می‌دهند بلندتر به نظر برسند می توانند از دامن‌های لنگی کوتاه‌تر استفاده کنند. اگر قد شما کوتاه است می‌توانید از دامن‌های طرح‌دار هم استفاده کنید اما طرح و چین‌های دامن را طوری انتخاب کنید که تناسب اندام شما را بر هم نزند. به طور مثال طرح‌های ریزتر و چین‌های باریک‌تر با ایجاد تناسب باعث می‌شوند که اندام شما زیر و کوچک به نظر نرسد و این همان چیزی است که خانم‌ها قدکوتاه به آن نیاز دارند.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

یک ترفند ساده برای لاغر دیده شدن با کت زنانه

یک کت ساده جزو لباس‌هایی است که هر خانمی به آن نیاز دارد، شما می‌توانید یک کت ساده را روی مانتو بپوشید و از منزل خارج شوید، می‌توانید آن را همراه با دامن یا شلوار بپوشید و تیپ رسمی یا مجلسی مخصوص خودتان را داشته باشید. کت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود هستند اما مشکلی که بیشتر خانم‌ها با کت زنانه دارند هماهنگ کردن آن با اندام است. چطور می‌توان با یک کت زنانه لاغرتر به نظر رسید؟ آیا طرح راه راه گزینه مناسبی است؟ آیا باید از کمربند استفاده کرد؟ آیا رنگ‌های تیره گزینه مناسب‌تری هستند؟ واقعیت این است که این موارد می‌توانند موثر باشند اما راه لاغرتر دیده شدن با کت زنانه بسیار ساده‌تر از این حرف‌ها است و فقط کافی است برای این کار آستین‌های کت را تا بزنید.

شیک پوشی با لباس‌های ساده

اما چرا؟ تا زدن آستین چطور می‌تواند به لاغر دیده شدن شما کمک کند؟ حقیقت این است که مج دست باریک‌ترین قسمت آن است و زمانی که شما آستین‌ها را تا می‌زنید شانه‌های شما خوش فرم‌تر به نظر می‌رسد و لباس شما بهتر به تن شما خواهد ایستاد و به همین سادگی اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد. اگر کت شما آستین‌های سه ربع دارد کار شما بسیار ساده‌تر خواهد شد و شما بدون نیاز به تا زدن آستین‌ها می‌توانید اندام خود را باریک تر و جذاب‌تر نشان دهید. همه این مواردی که در مورد کت زنانه گفته شد در مورد مانتوهای زنانه هم صدق می‌کند و تا زدن آستین‌های مانتوهایی که مدل مناسبی برای این کار دارند (مثلا آستین مانتو کلوش و یا چین دار نیست) یک راه ساده برای متناسب‌تر نشان دادن اندام است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه  پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)