اپلیکیشن Duolingo به زودی سورپرایز جالبی برای علاقه‌مندان به آموختن زبان‌های تازه خواهد داشت. سورپرایزی که مسلما می‌تواند مورد توجه بسیاری از سریال دوستان و کتاب دوستان حرفه‌ای قرار بگیرد. اگر مایل به دانستن سورپرایز جدید اپلیکیشن Duolingo هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

آن دسته از کسانی که به فراگیری زبان‌های خارجی بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان علاقه‌مند هستند، شاید تا کنون نام دولینگو را شنیده باشند. پلتفرمی که علاوه بر بهره‌مندی از سایتی به همین نام، از یک اپلیکیشن اختصاصی به نام اپلیکیشن دولینگو نیز بهره می‌برد. به کمک این اپلیکیشن یا از طریق وب‌سایت رسمی دولینگو شما می‌توانید زبان‌هایی نظیر انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیولی و سایر زبان‌های مشابه را به تدریج و با پشت سر گذاشتن تمرینات فراوان، به شکل رایگان بیاموزید. حال قرار است علاوه بر این زبان‌های شناخته شده که در دنیای واقعی صحبت می‌شوند، امکان آموختن یک زبان خیالی نیز در اپلیکیشن Duolingo برای علاقه‌مندان فراهم گردد.

هم‌کلامی با دنریس تارگرین از طریق اپلیکیشن Duolingo

این زبان جدید، زبان والریایی (High Valyrian) خواهد بود. زبانی که بسیاری از مردمان ممالک مستقل والریا توسط آن به صحبت با یکدیگر می‌پردازند. البته حتی با مراجعه به دقیق‌ترین نقشه‌ها‌ی موجود از کره‌ی زمین هم نمی‌توان هیچ نشانه‌ای از سرزمین‌های والریا یافت. چرا که این سرزمین‌ها تنها در مجموعه کتاب‌های نغمه‌ای از آتش و یخ (A Song of Ice and Fire) یا سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) قابل دسترسی هستند.

با این حال زبان مردمان این سرزمین‌های خیالی اکنون به شکل قابل توجهی در دنیای واقعی توسعه یافته و به زودی در اپلیکیشن Duolingo برای علاقه‌مندان به آموختن آن قابل دسترس خواهد بود. به این ترتیب آن دسته از کسانی که هنگام مشاهده‌ی سریال بازی تاج و تخت، با والریایی صحبت کردن دنریس تارگرین (که با القابی نظیر کلیسی، میسا و یک دو جین اسم و لقب دیگر هم شناخته می‌شود) از خود بی‌خود می‌شوند، به زودی با استفاده از اپلیکیشن Duolingo خواهند توانست صحبت‌های او به زبان مادری را بدون نیاز به مشاهده‌ی زیرنویس ترجمه کنند.

البته زبان والریایی در حال حاضر هنوز به شکل رسمی به آرشیو اپلیکیشن Duolingo یا وب‌سایت این پلتفرم اضافه نشده است. اما با توجه به اطلاعات موجود به نظر می‌رسد که این امر ظرف روزهای آینده و در تاریخ شانزدهم ماه ژوئیه رقم خواهد خورد. با این حال اضافه شدن زبان والریایی به آرشیو زبان‌های موجود در اپلیکیشن Duolingo به احتمال فراوان در ابتدای امر  به شکل نسخه‌ی بتا صورت خواهد گرفت. با این اوصاف در حال حاضر هیچ مشخص نیست که نسخه‌ی نهایی و کامل این زبان دقیقا در چه زمانی به لیست زبان‌های موجود در اپلیکیشن Duolingo اضافه خواهد شد.

توضیحاتی در رابطه با اپلیکیشن Duolingo

شاید بتوان گفت که تمرکز اصلی اپلیکیشن Duolingo بر یادگیری زبان‌های مختلف جهان به شکل رایگان و با روشی مفرح و سرگرم کننده قرار دارد. به این معنی که شما در این پلتفرم می‌توانید تمرین‌های تعیین شده برای آموختن زبان‌های مختلف را در فرآیندی شبیه به انجام یک بازی از سر بگذرانید. به بیان دقیق‌تر با انجام درست تمرین‌های مذکور شما قادر به دریافت جایزه و ارتقا دادن تراز خود خواهید بود. در این میان باید به این نکته توجه داشت که تمرین‌ها و درس‌های موجود در پلتفرم دولینگو از حالتی ترکیبی برخوردار هستند و در هر تمرین می‌توان روش‌های متنوعی نظیر گوش دادن درست، صحبت کردن درست و ترجمه کردن صحیح را مشاهده نمود.

به هر حال امکان آشنایی با زبان مادری یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های حاضر در سریال Game of Thrones، آن هم در آستانه‌ی شروع فصل جدید این سریال می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای سرگرمی هواداران این مجموعه باشد.

منبع: اوبر گیزمو (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.