جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
معرفی ریواس

ریواس و معرفی ۷ مورد از مزایای شگفت‌انگیز مصرف این ماده غذایی

ریواس از جمله مواد غذایی که به خصوص در طب سنتی بر خواص و فواید و مصرف آن تأکید می‌شود. مزایای مصرف ریواس برای سلامتی انسان شامل توانایی آن در بهبود فرآیند کاهش وزن، بهبود فرآیند هضم، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تحریک رشد استخوان، جلوگیری از آسیب‌های عصبی، افزایش سلامت پوست، جلوگیری از ابتلای به سرطان، بهینه‌سازی متابولیسم و سوخت‌وساز بدن، بهبود گردش خون و محافظت در برابر ابتلای به مشکلات مختلف قلب و عروق می‌باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی مورد به مورد و جامع خواص این ماده غذایی بپردازیم.

 

ریواس چیست؟

ریواس یک گیاه منحصر به فرد با سابقه ای بسیار جالب است و متعلق به خانواده گیاهان Polygonaceae است. این ماده غذایی به طور گسترده‌ای به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود، اما در آمریکا، آن را میوه می‌دانند، چرا که آن به طور عمده به عنوان یک میوه در آشپزی استفاده می‌شود. ازلحاظ علمی، آن‌ها گیاهانی چند ساله هستند که قسمت بالایی برگ‌های آن از ریزوم (ساقه‌های زیرزمینی) ضخیم تشکیل شده است. ساقه‌های ریشه‌ای در واقع قسمت‌های رایج مورد استفاده ریواس هستند که گاهی اوقات به عنوان یک دسر یا یک ماده در غذاهای شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گیاه ریواس

آن‌ها در طول سال در نقاط مختلف جهان کشت می‌شوند، بنابراین آن‌ها تقریباً در هر فصل به طور گسترده‌ای در دسترس هستند. آن‌ها می‌توانند در گلخانه‌ها رشد کنند و درنتیجه ریواس‌های "گلخانه‌ای"، شیرین‌تر و دارای رنگ قرمز عمیق‌تری است، در حالی که ریواس سنتی در خارج از گلخانه رشد می‌کند. نکته جالب توجه در مورد این ماده غذایی است که ساقه آن تنها چیزی از آن است که مصرف می‌شود، زیرا برگ‌های مثلثی شکل آن دارای اسید اگزالیک بسیار زیادی است که می‌تواند موجب بیماری‌های شدید در افراد مصرف‌کننده آن شود و درنتیجه اعتقاد رایج نسبت به این قسمت از ریواس سمی بودن آن است. اگر گیاه به شدت در معرض سرما باشد، این اسید خطرناک می‌تواند به ساقه مهاجرت کند، بنابراین مطمئن شوید که این گیاه را در فضای گرم یا معتدلی ذخیره کنید، یعنی در آب و هوایی که این گیاه به طور معمول در آن رشد می‌کند.

این گیاهان ابتدا در حدود ۴۰۰ سال پیش در انگلستان ظاهر شدند و از آن زمان به خاطر عطر و طعم منحصر به فرد و طعم شیرین آن که به تعدادی دیگر از میوه‌های شیرین برای کیک‌ها، کلوچه‌ها و آبمیوه‌ها کمک می‌کنند بسیار ارزشمند هستند. کباب ریواس یک دسر معمولی در نقاط مختلف جهان است. با این وجود، به‌رغم طعم و مزه، ریواس سبز میوه‌هایی شگفت‌آور و سالم هستند که می‌توانند به سلامت انسان کمک بزرگی کنند؛ اما چرا؟ بیایید برخی از مواد مغذی شگفت‌انگیز را که در این ماده غذایی وجود دارد را معرفی کنیم!

 

ارزش تغذیه‌ای ریواس

یکی از دلایل اصلی اینکه مردم ریواس را کشت و مصرف می‌کنند، برای ارزش غذایی بالای آن است. این ماده غذایی غنی از با مواد معدنی، ویتامین‌ها، ترکیبات ارگانیک و دیگر مواد مغذی است که برای سلامتی بدن ما مفید است. برخی از این اجزای گران‌بها عبارت‌اند از فیبر غذایی، پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم. از نظر ترکیبات ارگانیک، ریواس یک منبع غنی از فلاونوئیدهای پلی فنل مانند بتا کاروتن، لوتین و زآگزانتین است.

مزایای مصرف ریواس برای سلامت انسان

بیایید فهرست مزایایی بهداشتی که علاوه بر تأمین مواد مغذی ریواس می‌تواند به بدن ارائه دهد را مرور کنیم:

 

کاهش وزن

ریواس یکی از سبزی‌های با کالری کم است و اغلب برای افرادی که در تلاش برای از دست دادن و کاهش وزن خود هستند و در هم کنار فرایند کاهش وزن می‌خواهند سالم باقی بمانند مصرف آن توصیه می‌شود. ۱۰۰ گرم ریواس حاوی ۲۱ کالری است، بنابراین می‌توانید ریواس را بدون هیچ ناراحتی و با خیال راحت مصرف کنید. تأثیری که ترکیبات مختلف ارگانیک در ریواس بر متابولیسم بدن می‌گذارد نیز می‌تواند به میزان چشمگیری کاهش میزان چربی بدن را تسریع بخشد و به شما کمک می‌کند وزن خود را به روش مؤثری کاهش دهید!

فواید ریواس

درمان بیماری‌های قلبی عروقی

ریواس دارای مقادیر بسیار کم چربی و کلسترول است و هیچ‌گونه تهدیدی برای سلامت قلب و عروق ندارد. در واقع مصرف این ماده غذایی می‌تواند سطح کلسترول خوب را به دلیل وجود فیبر رژیمی کاهش دهد که مشخص است کلسترول بیش از حد انعطاف دیواره عروق خونی و شریان‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، میزان قابل توجه آنتی‌اکسیدان‌ها در ریواس باعث می‌شود که باعث جلوگیری از عمل رادیکال‌های آزاد در ایجاد بیماری‌های قلبی و طیف وسیعی از دیگر مشکلاتی بهداشتی خطرناک می‌شوند.

کمک در فرآیند هضم

سیستم گوارش ما نقش مهمی در سلامت کلی ما ایفا می‌کند، بنابراین مهم است که سیستم گوارش سالم و منظم نگه داشته شود. مقدار بالای فیبر رژیمی موجود در ریواس می‌تواند یک سیستم گوارش سالم را با افزایش مدفوع و تضمین حرکت‌های روده‌ای منظم تضمین کند. ریواس به طور سنتی به عنوان یک درمان برای یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اخیراً کشف شده است که چرا چنین اثر قدرتمندی دارد. با کاهش یبوست و سایر مسائل مربوط به گوارش، می‌توان از طیف وسیعی از اختلالات جدی‌تر گوارش از جمله نفخ، کرامپ شکمی و حتی سرطان روده بزرگ ( کولورکتال) پیشگیری کرد.

جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر

مهم‌ترین ویتامین موجود در ریواس ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت مغز و عصبی دارد. این ویتامین می‌تواند از اکسیداسیون سلول‌های مغزی جلوگیری کند و فعالیت‌های شناختی را تحریک کند، در نتیجه باعث تأخیر یا حتی پیشگیری از شروع بیماری آلزایمر در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

فواید ریواس

سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد

ویتامین K همراه با نقش آن در محافظت از مغز در مقابل ناهنجاری عصبی، باعث افزایش فعالیت استئوتروپیک (استخوان‌ساز) می‌شود، به این معنی که رشد و ترمیم استخوان را تحریک می‌کند. به خاطر داشتن مقادیر زیادی از کلسیم و دیگر مواد معدنی موجود در ریواس، این سبزی به طور کلی دارای یک نقش اصلی در حفاظت از استخوان است.

پیشگیری از ابتلای به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها در سال‌های اخیر به دلیل توانایی آن‌ها در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در سراسر بدن، به طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. رادیکال‌های آزاد محصول متابولیسم سلولی هستند که می‌توانند سلول‌های سالم را دچار جهش یا مرگ کنند که اغلب باعث سرطان یا سایر بیماری‌های مزمن می‌شود. ریواس از این نظر منبع خوبی از بتا کاروتن و سایر ترکیبات پلی فنولی مانند لوتین و زآگزانتین است که به شیوه‌ای مشابه با ویتامین A عمل می‌کند و پوست و چشم را از اثرات منفی رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مقدار مناسب آنتی‌اکسیدان‌ها در رژیم غذایی شما می‌تواند در جلوگیری از ابتلای به پیری زودرس، آب‌مروارید، دژنراتیو ماکولا و چین و چروک کمک کند. علاوه بر این، این ترکیبات پلی فنولیک همچنین در جلوگیری از ابتلای به سرطان دهان و ریه دارای نقش هستند.

بهبود گردش خون

مقادیر بالای مس و آهن موجود در ریواس، برای تحریک تولید گلبول‌های قرمز جدید کافی است و باعث افزایش کل گلبول‌های قرمز در بدن و همچنین اکسیژن‌رسانی به مناطق ضروری بدن، در نهایت باعث بهبود عملکرد آن‌ها و افزایش متابولیسم کلی در بدن می‌شود.

موارد احتیاط

با توجه به ماهیت ریواس، اگر از مشکلات قبلی کلیه رنج می‌برد یا از مشکلات معینی در دستگاه گوارش دارید، باید از مصرف این ماده غذایی اجتناب کنید زیرا ممکن این مشکلات بدتر شود. همچنین مراقب باشید که بچه‌ها یا حیوانات خانگی برگ‌های ریواس را نخورند. بعضی از موارد مرگ ناشی از سطوح سمی اسید اگزالیک موجود در برگ‌های این گیاه وجود دارد. به غیر از این، ریواس یک ماده غذایی خوشمزه و سودمند برای شما و خانواده‌تان است تا می‌توانید از مصرف آن لذت ببرید!

منبع مقاله :organic facts این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
720
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,011
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
2,992
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
2,907
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
3,917
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
1,457

مقالات سلامت

قانقاریای فورنیه
قانقاریای فورنیه (گانگرن فورنیه)، علل، علائم، تشخیص و درمان
396
نگاهی به داروی پروپوفول
داروی پروپوفول و معرفی مکانیسم اثر و نکات طلایی در مصرف آن
221
سندرم شوگرن
سندرم شوگرن ؛ علتها، علائم، تشخیص، انواع روشهای درمان و تغذیه مخصوص
404
داروی سینمت و نگاهی جامع به اثرات و نحوه عملکرد این دارو
484
رالوکسیفن
داروی رالوکسیفن و نگاهی به ویژگی های اساسی این دارو
390
تست ALT
تست ALT یا SGPT آزمایش خون؛ مقدار نرمال و درمان وضعیت غیر نرمال
829

مقالات آشپزی

موس شکلات
بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف
149
رولت کدو حلوایی
رولت کدو حلوایی با طعم و رنگی عالی برای مهمانی‌های گرم زمستانه
290
کاری مرغ
طرز تهیه خورش کاری مرغ به دو روش و شرح کامل ادویه مخصوص
512
مافین کدو
مافین کدو حلوایی با رنگ زیبا برای صبح‌های سرد زمستان
565
مواد غذایی برای صبحانه
۴ دسته بندی ضروری از مواد غذایی برای داشتن صبحانه سالم
409
نان سیب زمینی
طرز تهیه نان سیب زمینی نرم و لطیف مرحله به مرحله
684

مقالات تغذیه

تغذیه در سفر
آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم
121
خرما
۵ خاصیت اثبات شده مصرف خرما که بدون شک باید با آن‌ها آشنا شد
108
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب و عروق کدام هستند؟
213
خواص لبو
خواص لبو (ریشه چغندر) و عوارض آن بر پایه تحقیقات علمی و روشهای استفاده
218
معرفی خواص مولیبدنوم
خواص مولیبدنوم و معرفی چند مورد شگفت انگیز از این خواص
696
میوه پوملو
میوه پوملو (گریپ فروت چینی) و معرفی فواید شگفت انگیز مصرف آن
628