در این مقاله به بررسی روندهایی که به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۷ در صنعت تجارت الکترونیک روی خواهد داد، می‌پردازیم. ۵ روند مهم که در صنعت تجارت الکترونیک در امسال پیش بینی شده است، بررسی خواهد شد.

تا سال ۲۰۱۸، صرفا در آمریکا، پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ میلیارد دلار، درآمد ناشی از تجارت الکترونیک باشد که رقم بسیار بالایی است. بنابراین توجه به سمت گیری تجارت الکترونیک و اینکه در حال پیش روی به کدام سمت و سو است، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با ما در مجله قرمز همراه باشید تا نگاهی به روند های مهم در صنعت تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۷ داشته باشیم.

چند روند پیش بینی شده برای سال ۲۰۱۷ در رابطه با صنعت تجارت الکترونیک

۱- افزایش یادگیری آنلاین (خصوصا از طریق ویدئو)

زمانِ زود بیدار شدن از خواب برای شرکت در یک کنفرانس یا کلاس، در حال تمام شدن است و به نظر می‌رسد این موضوع قدیمی شده است. امروزه، در هر زمان و مکان و تنها با چند بار کلیک کردن می‌توان در یک کلاس درس ویدئویی شرکت کرد. این روند در صنعت تجارت الکترونیک امسال پر رنگ تر خواهد شد.

آموزش اینترنتی و آنلاین- صنعت تجارت الکترونیک

۲- رشد ارتباط بین ربات های مکالمه گر و خدمت به مشتریان

مشتریان، معمولا تشنه ی دریافت اطلاعات در زمینه ی کالا یا خدمت مد نظر خود برای خریداری هستند و اغلب توقع پاسخ سریع را دارند. در سال جدید، زمان بین درخواست مشتری برای کسب اطلاعات و پاسخگویی از سمت تامین کننده – در واقع، زمان تاخیر- در حال نزدیک شدن به صفر خواهد بود. چرا که احتمالا با گستردگی تعداد ربات های پاسخگو در سال ۲۰۱۷ رو به رو خواهیم بود.

۳- افزایش فروش سمینارها (منابع علمی) برای مشتریان نهایی

پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ با افزایش تعداد فروش سمینارها مواجه شویم که یکی از خلاقانه ترین راه ها برای نگه داشتن مشتریان و ادامه ی همراهی آن ها است. علاوه بر محتوای آموزشی، این روش یک روش بازاریابی در صنعت تجارت الکترونیک نیز محسوب می‌شود. چرا که مشتری را به صفحات و یا لینک هایی هدایت می‌کند که می‌توانند تبلیغاتی باشند و از این طریق میزان فروش نیز افزایش خواهد یافت.

فروش منابع علمی در صنعت تجارت الکترونیک

۴- گسترش زیرساخت DIY ) Do It Youself/ خودت انجامش بده) و سیستم های توزیع

پیدایش زیرساخت یا پلتفرم DIY به صورت آنلاین، و همچنین سیستم های توزیع، روند جالب توجه دیگری  در صنعت تجارت الکترونیک است که در سال جدید منتظر گسترش آن هستیم. آن دسته از بازارهای اینترنتی که کاربر را قادر می‌سازند تا خود، به طور مستقیم در فرآیند خرید مشارکت داشته باشند، فرصت هایی را برای کاربران جهت متمایل شدن به فروشنده و بازگشت دوباره، فراهم می‌کنند.

” پیشنهاد می‌شود در سال جدید، خرده فروش های اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی در جهت حرکت به سمت ایجاد زیرساخت DIY (خودت انجامش بده) و سیستم های توزیع گام بردارند. “

۵- تحویل کالا یا خدمت در همان روز

مشتریان، دیگر مانند قبل صبورانه برخورد نمی‌کنند و در تحویل کالاهایی که به طور اینترنتی سفارش داده اند، بی صبرند. زمان دریافت کالا، یکی از مهم ترین خصوصیات یک فروشگاه اینترنتی است که شدیدا بر میزان رضایت مشتریان تاثیر می‌گذارد.

تحویل در همان روز در صنعت تجارت الکترونیک

بر طبق گزارش فورستر (Forrester)، حدود ۳۰ درصد از مشتریان، حاضرند مبلغی مازاد بر قیمت کالا بپردازند برای اینکه محصول مورد نظر را در همان روز دریافت کنند. در سال ۲۰۱۷، تعدد مراکز توزیع منطقه ای (localized delivery centers) بیشتر خواهد شد و بنابراین کالاها سریع تر به دست مشتریان می‌رسند. این موضوع تاثیر زیادی در وفاداری مشتری به برند و نگهداری مشتریان خواهد داشت.

بنابراین، در صنعت تجارت الکترونیک در سال جدید شاهد ایجاد یا گسترش زیرساخت ها و ابزارهایی برای کاهش فاصله تا مشتریان خواهیم بود.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع: digitalcommerce360.com

  • اگر شما خواننده ی گرامی در زمینه ی تجارت الکترونیک نظر یا تجربیاتی دارید و یا قصد فعالیت در این زمینه را دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما و بقیه ی خوانندگان در میان گذارید.