ربات سالاد ساز که با نام “سالی” (Sally) نیز شناخته می‌شود، اختراعی جدید از شرکت چوباتیک (Chowbotics) است که بار دیگر تکنولوژی را برای خدمت به بشریت به کار می‌گیرد. ویژگی این ربات سالاد ساز همانطور که از اسم آن پیداست، ترکیب کردن سالادهای مختلف در تنها ۶۰ ثانیه است. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ربات سالاد ساز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویژگی‌های ربات سالاد ساز (سالی)

ربات سالادساز حدود ۳۵۰ پوند وزن داشته و ترکیبی از رنگ سبز و قهوه‌ای در ظاهر خود دارد. هدف اصلی آن کسب و کارهایی همانند سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها است تا برای مراجعه کنندگان خود یک ماشین سالاد ساز هوشمند داشته باشند. ابعادی که توسط ربات سالاد ساز سالی اشغال می‌شود، اندازه یک فریزر معمولی خوابگاه است. بر اساس گزارشی توسط بلومبرگ (Bloomberg)، شرکت چوباتیک به زودی ابعاد دستگاه را کوچک کرده و آن را با ابعاد مناسب برای استفاده در منزل نیز ارائه خواهد داد.

ساده تر شدن تهیه سالاد با ربات سالاد ساز سالی

سالی (ربات سالاد ساز) به کاربران امکان انتخاب از میان منوی از پیش تعیین شده‌ای را خواهد داد و اطلاعات تغذیه‌ای را برای هر میزان از سالاد منتخب، نشان می‌دهد. گرچه این شرکت ادعا می‌کند که ربات سالاد ساز نسبت به آشپزهای انسانی، بهداشتی‌تر است؛ اما سالی کل سالاد را به تنهایی نمی‌سازد؛ بلکه نیاز به فردی دارد تا محتویات اولیه را خورد کرده و درون ربات سالاد ساز قرار دهد. فعلاً فرایند خورد کردن مواد اولیه برای این دستگاه، “بیش از حد پیچیده” است. گرچه تولید کنندگان آن وعده داده‌اند که در آینده، چنین ویژگی‌ای به سالی افزوده خواهد شد.

بنا به گزارشی از TechCrunch، درون ربات سالاد ساز سنسورهایی تعبیه شده است که در زمان کمبودن مواد اولیه، به کاربر اخطار خواهد داد. با وجود اینکه سالی، توسط یک شرکت کالیفرنیایی ساخته شده، اما عملکرد مناسبی در حین استفاده از آووکادو ندارد که احتمالاً به دلیل ظاهر گوشتی آن است.

ربات سالاد ساز سالی به همراه سازندگانش

جالب است بدانید که این ربات، قادر به استفاده از بیش از ۲۱ عنصر متفاوت برای ساخت سالاد است. مقیاس‌هایی که سالی برای ترکیب مواد استفاده می‌کند، بسیار متناسب هستند و این کار را به روشی علمی انجام می‌دهد. ربات سالاد ساز قادر به ترکیب هزاران نوع سالاد در تنها ۶۰ ثانیه است و این درحالی است که مشتری می‌تواند فرایند آماده شدن سالاد را نیز مشاهده کند.

سالی، نسل بعدی رستوران‌های ارائه کننده‌ی سالاد خواهد بود زیرا قادر به تهیه سالاد با سرعت بیشتری نسبت به یک انسان است و همچنین، میزان دقیق کالری موجود در وعده ارائه شده را به شما اعلام خواهد کرد که برای افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهند، ویژگی کارآمد و منحصر به فردی است. علاوه بر آن، استفاده از یک ماشین برای درست کردن سالاد نسبت به تعدادی افراد برای انجام چنین کاری، بسیار بهداشتی‌تر است. شایان ذکر است که مواد اولیه که در سالی قرار می‌گیرند، در بخش‌هایی فریزشده نگه داشته می‌شوند تا تازه و سالم بمانند.

تولید کنندگان این ربات سالاد ساز امیدوارند که به زودی از سالی در هتل‌ها، رستوران‌ها و محل‌های دیگری که رفت و آمد فراوان دارند، استفاده شود.

این ربات سالادساز ۳۰۰۰۰ میلیون دلاری (بله! ۳۰۰۰۰ میلیون دلاری!)، سبزی، گوشت و تزئینات را در کنار یکدیگر قرار داده و آن‌ها را برای شما مخلوط می‌کند. اگر استقبال از ربات سالاد ساز، خوب باشد، شرکت چوباتیک به ساخت روبات‌های غذا ساز دیگر نیز برای غذاهای مختلف ادامه خواهد داد.

  • آیا با ارائه شدن نسخه خانگی ربات سالاد ساز، تمایل به خریداری آن خواهید داشت؟ دیدگاه‌های خود را با قسمت فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Natt Garun و Kate Krader

منبع: theverge و bloomberg