دوربین نیکون D7500 یک دوربین DSLR فوق‌العاده است که ویژگی‌هایی مشابه مدل‌های برتر D500 ارائه می‌دهد. اگر از مشتاقان تکنولوژی و عکاسی باشید، قطعاً می‌دانید که دوربین نیکون D7500 به تازگی توسط Nikon معرفی شده و نسبت به دوربین نیکون D7200 ارجح‌ است. اگر از مشتاقان عکاسی هستید، قطعاً تمایل دارید درمورد این دوربین، بیشتر بدانید. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد ویژگی های دوربین نیکون D7500 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویژگی های دوربین نیکون  D7500

دوربین عکاسی نیکون D7500 یک دوربین عکاسی حرفه ای است که همانند دوربین نیکون D500، یک سنسور APS-C (سنسور فرمت DX نیکون) بدون فیلتر خوش نما سازی (افزایش دقت گرافیکی) با وضوح تصویر ۲۰٫۹ مگاپیکسل دارد. گستره‌ی حساسیت ایزوی این سنسور، مقداری میان ۱۰۰ الی ۵۱۶۰۰ واحد است که گاه تا ۵۰ واحد هم کاهش خواهد داشت. پردازنده تصویر اکسپید ۵ (Expeed 5) نیز در دوربین نیکون D7500 تعبیه شده است که در مدل D500 نیز مشاهده شد. این تراشه برای عکاسی‌های ورزشی و سوژه‌های متحرک با شرایط نوری نامناسب، بسیار عالی است.

بدنه دوربین نیکون D7500 مشابه بدنه دوربین نیکون D7200 است، اما نیکون، صفحه نمایش لمسی نیز به این دوربین افزوده است و حتی ۳۵ گرم نیز از وزن آن کاسته شده که ویژگی بسیار عالی‌ای است و سبب خستگی کمتر دست در حین استفاده دراز مدت از دوربین خواهد شد. صفحه نمایش دوربین نیکون D7500، ۳٫۲ اینچ بوده و قابلیت تنظیم زاویه را ارائه می‌دهد.

دوربین نیکون D7500 همانند نسخه D500 می‌تواند ویدئوهای ۴K را تا ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. سرعت تصویربرداری آن نیز تا ۸ فریم بر ثانیه افزایش یافته است. علاوه بر مواردی که ذکر شده، سیستم انتقال فایل WiFi و بلوتوث فوق‌العاده‌ای نیز در این دوربین به کار رفته است که البته در دوربین نیکون D500 نیز مشاهده شده بود. در نسخه D500، NFC هم وجود داشت که در دوربین نیکون D7500 حذف شده است.

دوربین نیکون D7500 بدون لنز، قیمتی در حدود ۱۲۴۹ دلار دارد که بسیار مقرون به صرفه‌تر از دوربین نیکون D500 با قیمت ۱۹۹۵ دلار است. اگر بخواهید آن را با لنز خریداری کنید، قطعاً افزایش قیمت خواهد داشت. ابن دوربین حرفه‌ای با قیمتی که دارد، مستقیماً در حال رقابت با دوربین کنون ۸۰D و مدل‌های گران قیمت میرورلس مشابه فوجی فیلم (Fujifilm) و المپیوس (Olympus) است؛ درحالی که دوربین نیکون D500 هنوز هم افراد حرفه‌ای را هدف قرار داده است که خواهان عملکرد سریع، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و ویژگی‌هایی همانند دو درگاه کارت حافظه هستند.

به نظر می‌رسد دوربین نیکون D7500 مشتاقان بسیاری را در زمان انتشار خود در تابستان سال ۲۰۱۷ داشته باشد.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی  Sam Byford

منبع: theverge