ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم چه چیزهایی هستند؟ این پرسشی است که شاید در حال حاضر بسیاری از دوست‌داران محصولات اپل در پی یافتن پاسخی برای آن باشند. در ادامه‌ی این مطلب به اتفاق یکدیگر خواهیم دید ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم شامل چه مواردی می‌شوند. پس پیشنهاد می‌کنیم که همچنان با مجله خودتان یعنی مجله قرمز همراه باشید.

با معرفی پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گوشی Galaxy Note 8 اکنون بسیاری از علاقه‌مندان شرکت اپل چشم انتظار رونمایی از گوشی iPhone 8 هستند. در واقع با معرفی رسمی این گوشی مورد انتظار تا حدی مشخص می‌شود که رقابت در بازار تلفن‌های هوشمند رده بالا چه نتیجه‌ای را در سال جاری در پی خواهد داشت. با توجه به روال کاری همیشگی اپل، انتظار می‌رود که عضو جدید خانواده‌ی آیفون حداکثر تا پایان شهریور ماه به شکل رسمی به علاقه‌مندان معرفی گردد.

گفته می‌شود که شرکت اپل قصد دارد در کنار رونمایی از یک گوشی جدید، دو گوشی بهبود یافته با پسوند S را نیز به علاقه‌مندان معرفی نماید. محصولاتی که به احتمال فراوان، به ترتیب iPhone 8، iPhone 7S و iPhone 7S Plus خواهند بود. در مجموع با توجه به این نکته که شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن تولد ده سالگی خانواده‌ی آیفون به سر می‌برد، بسیاری از هواداران محصولات این خانواده‌ انتظار دارند که سران شرکت اپل در جشن دهمین سال ورود آیفون به بازار، در ارائه‌ی محصولات جدید خود، به خصوص گوشی iPhone 8 سنگ تمام بگذارد و انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

بر این اساس تا زمان معرفی رسمی عضو جدید خانواده‌ی آیفون، می‌توانیم به ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم بیاندیشیم و این انتظارات را طبقه‌بندی کنیم. اگر حوصله‌ی انجام این کار را ندارید تنها کافی است که مطلب پیش رو را تا انتها دنبال کنید.

اثر انگشت

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: دوربین بهتر

تجربه نشان داده است که دوربین‌ تلفن های هوشمند آیفون در هر نسل با پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل همراه بوده‌اند و هر بار کیفیت بالاتری را به نمایش گذاشته‌اند. در این میان با توجه به این نکته که گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ از وجود دوربینی با لنز دوگانه بهره می‌برد، بسیاری از چشم انتظاران گوشی iPhone 8 انتظار دارند که عضو جدید خانواده‌ی آیفون نیز از وجود ویژگی مشابهی بهره‌ ببرد. هرچند که گوشی iPhone 7 Plus پیش از این به دوربینی با لنز دوگانه مجهز بود، اما انتظارات نسبت به کیفیت دوربین گوشی iPhone 8 بسیار بیشتر از آن است.

در این میان طراحان گوشی iPhone 8 می‌توانند از نوع طراحی دوربین گوشی Galaxy S8 سامسونگ نیز درس بگیرند و دوربین نسخه‌ی هشتم از خانواده‌ی آیفون را به گونه‌ای طراحی کنند که نزدیک حسگر اثر انگشت آن قرار نداشته باشد. چرا که در غیر این‌صورت لنز دوربین گوشی iPhone 8 نیز همانند گوشی Galaxy S8 همواره پر از لکه و جای انگشت خواهد بود.

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: وجود درگاه هدفون

آن دسته از کاربرانی که به دلیل عدم بهره‌مندی گوشی iPhone 7 از درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون، از دست طراحان شرکت اپل حسابی ناراضی و گلایه‌مند بودند، اکنون امیدوارند که این کاستی در گوشی iPhone 8 دیگر وجود نداشته باشد. به کمک وجود درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون، کاربران گوشی iPhone 8 می‌توانند از هدفون‌های ارزان‌قیمت‌تر مجهز به سیم استفاده کنند و از خرید هدفون‌های بلوتوثی یا سایر موارد مشابه، که مسلما گران تر از هدفون های معمولی هستند، معاف شوند. باید دید که آیا این انتظار در محصول جدید شرکت اپل برآورده خواهد شد یا این که در همچنان بر روی همان پاشنه‌ی سابق خواهد چرخید.

خروجی هدفون

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: پشتیبانی همه‌جانبه از تکنولوژی واقعیت مجازی

در حال حاضر به لطف وجود تکنولوژی جدید ARKit، ابزارهای هوشمند جدید مبتنی بر سیستم عامل iOS 11 شرکت اپل، از جمله نسخه‌های اخیر خانواده‌ی آیفون، از امکان پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت افزوده برخوردارند و می‌توانند کاربران خود را با انواع و اقسام محتواهای مبتنی بر این تکنولوژی سرگرم کنند. اما با توجه به هرچه فراگیرتر شدن تکنولوژی واقعیت مجازی در میان کاربران موبایل، هواداران شرکت اپل انتظار دارند که در کنار بهره بردن از قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده، بتوانند از وجود تکنولوژی واقعیت مجازی نیز در تلفن‌های هوشمند شرکت اپل استفاده کنند. هرچند که سران شرکت اپل نیز همانند مدیران ارشد شرکت EA، پتانسیل‌های تکنولوژی واقعیت افزوده در بخش موبایل را بیش از موارد مشابه در تکنولوژی واقعیت مجازی می‌دانند، اما در عین حال برنامه‌هایی هم برای گسترش استفاده از این تکنولوژی دارند.

با وجود این که در حال حاضر بیشتر مانورهای مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی شرکت اپل روی سیستم عامل مک بوده است، اما کاربران ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS نیز همچنان امیدوارند که بتوانند شاهد گسترش فعالیت‌های شرکت اپل روی این پلتفرم باشند. در واقع همان گونه که کاربران تلفن‌های هوشمند شرکت سامسونگ از هدست واقعیت مجازی Samsung Gear VR استفاده می‌کنند، چشم‌انتظاران گوشی iPhone 8 نیز امیدوارند که بتوانند به زودی از وجود ابزار مشابهی بهره بگیرند.

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: گسترش قابلیت‌های مبتنی بر NFC

گسترش قابلیت‌های مبتنی بر NFC را نیز می‌توان در لیست ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم قرار داد. در حال حاضر کاربرد تکنولوژی NFC در تلفن‌های هوشمند شرکت اپل بیش از هر چیز بر قابلیت پرداخت بدون نیاز به تماس تمرکز یافته است. حال آن که چشم انتظاران گوشی iPhone 8 مایل به گسترش قابلیت‌های این تکنولوژی در محصول مورد انتظار خود هستند تا بتوانند همانند تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید، تنها با یک اشاره ابزارهای جانبی گوناگونی را توسط NFC با گوشی خود متصل و هم‌گام سازند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش قابلیت‌های تکنولوژی NFC در نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS می‌توان شاهد گسترش کاربردهای این تکنولوژی در گوشی iPhone 8 بود. به عنوان مثال علاوه بر امکان هم‌گام ساختن ساعت هوشمند اپل واچ با این گوشی توسط یک اشاره‌ی مختصر، شما می‌توانید هنگام حضور در یک موزه یا فروشگاه نیز با اشاره به پلاکارد مربوط به یک جنس یا محصول خاص، توسط قابلیت NFC اطلاعات مهمی از آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آورید.

وجود درگاه

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: بهینه شدن نوع اتصال یو اس بی و قابلیت شارژ

با توجه به این نکته که در حال حاضر اتصال یو اس بی از نوع C به یک اتصال استاندارد برای بسیاری از ابزارهای کاربردی نظیر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها تبدیل شده است، این احتمال وجود دارد که شاهد اضافه شدن درگاه USB Type-C به شارژر اصلی گوشی iPhone 8 باشیم. هرچند که احتمال تحقق یافتن این امر چیزی نزدیک به سی درصد است، اما احتمال وجود درگاه USB Type-C در شارژر اضافه شونده‌ای با بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع بسیار بالاتر بوده و امکان وجود آن در محصول جدید اپل به بیش از هفتاد درصد می‌رسد. در مجموع اکثر کاربران آیفون از سریع‌تر شدن فرآیند شارژ گوشی iPhone 8 استقبال خواهند کرد و بهینه شدن نوع اتصال یو اس بی و قابلیت شارژ این محصول جزو انتظارات اصلی‌شان به شمار می‌رود.

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند

به طور حتم بهره‌مندی محصول جدید اپل از پردازنده قدرتمند و پرتوان، از جایگاه بالایی در لیست ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم برخوردار است. انتظاری که، با توجه به سیاست شرکت اپل در قبال خانواده‌ی آیفون طی سال‌های اخیر، می‌توان امکان تحقق یافتن آن را بسیار بالا قلمداد کرد. چرا که شرکت اپل در هر نسل جدید از گوشی‌های آیفون، کاربران را با پردازنده‌ها‌ی بهتر و قدرتمندتری آشنا ساخته و مسیر رو به رشدی را در این زمینه پیموده است. امری که به نظر می‌رسد در گوشی iPhone 8 نیز شاهد وجود آن خواهیم بود.

در همین زمینه، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مهندسان شرکت اپل در پی استفاده از پردازنده مدل A11 در گوشی iPhone 8 هستند. پردازنده‌ای مبتنی بر تکنولوژی ده نانومتری که قرار است توسط شرکت تایوانی TSMC تهیه و تولید ‌شود. به این ترتیب با توجه به بهره‌‌مندی گوشی iPhone 7 و iPhone 7 Plus از پردازنده مبتنی بر چیپ A10، کاربران گوشی iPhone 8 می‌توانند شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای در قدرت پردازش تلفن هوشمند مورد انتظار خود به کمک بهره‌مندی آن از مدل جدید و ارتقا یافته‌ی پردازنده A11 باشند.

رقیبان آیفون 7

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: قابلیت شارژ بی‌سیم

در حال حاضر برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی iPhone 7 یا iPhone 7 Plus ناگزیر از خرید کیس شارژ جداگانه‌ای به منظور انجام این کار هستید. این در حالی است که برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی نظیر Samsung Galaxy S8 یا LG G6 به شکل بی‌واسطه و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافه این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل می‌توان وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در پرچمدار جدید اپل را در ردیف ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم طبقه‌بندی کرد.

در این میان از گوشه و کنار زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که هواداران محصولات اپل می‌توانند شاهد تحقق یافتن این انتظار در گوشی iPhone 8 باشند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که در صورت محقق شدن این امکان، قرار است از چه نوع استانداردی برای بهره‌مندی گوشی iPhone 8 از قبلیت شارژ بی‌سیم استفاده شود. همچنین برخی از شایعات موجود حکایت از آن دارد که این قابلیت ممکن است در دو گوشی iPhone 7S و iPhone 7S Plus نیز وجود داشته باشد. به هر حال وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی iPhone 8 یکی از انتظارات قابل توجهی است که چشم انتظاران این محصول از طراحان آن دارند.

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: ارتقا یافتن قابلیت‌های صفحه نمایش

در شرایطی که پیش از معرفی رسمی گوشی iPhone 7 و iPhone 7 Plus زمزمه‌هایی مبنی بر بهره‌مندی این محصولات از صفحه نمایش OLED به گوش می‌رسید، این امر هرگز محقق نشد. حال شایعات مشابهی در رابطه با گوشی iPhone 8 وجود دارد که از برخورداری این محصول از صفحه نمایش OLED برای ارائه کردن کیفیت بالاتر و بهینه‌سازی مصرف انرژی حکایت می‌کند. شایعاتی که به نظر می‌رسد امکان تبدیل شدنشان به حقیقت بسیار بیشتر از گذشته باشد. در این میان حتی عده‌ای از هواداران گوشی iPhone 8 انتظار دارند که این گوشی همانند برخی از مدل‌های اخیر سامسونگ از وجود صفحه نمایش منحنی در کناره‌ها بهره ببرد. انتظاری که به نظر نمی‌رسد از شانس چندانی برای برآورده شدن برخوردار باشد.

در کنار انتظار برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 8، چشم‌انتظاران این محصول امیدوارند مقاومت این صفحه نمایش نیز نسبت به نسخه‌های پیشین آیفون افزایش یابد. این امیدواری می‌تواند از طریق طراحی یک صفحه نمایش ضد ضربه، به مفهوم واقعی آن، برای گوشی iPhone 8 پاسخ داده شود. امیدی که در حال حاضر از شانس چندانی برای تبدیل شدن به واقعیت برخوردار نیست، اما چشم‌انتظاران گوشی iPhone 8 هنوز هم روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

ضد ضربه

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: بهره‌مندی از باتری بهتر

در طی سال‌های اخیر تلفن‌های هوشمند اپل همواره از نظر ظاهر بزرگ‌تر و باریک‌تر شده‌اند و در عین حال قدرت پردازشی آن‌ها نیز در طول هر نسل افزایش یافته است. چنین فعل و انفعالی نوعی چالش اساسی بر سر راه طراحی باتری قدرتمند و کارآمد محسوب می‌شود که غلبه بر آن کار چندان راحتی نیست. شاهد این مدعا را می‌توان گوشی iPhone 7 در نظر گرفت که به منظور بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر، طراحان مجبور به حذف درگاه سه و نیم میلی‌متری هدفون در آن شدند. حال باید دید که طراحان iPhone 8 چگونه خواهند توانست از پس این چالش مهم بر بیایند. هرچند که مواردی نظیر بهره‌مندی از سیستم عامل بهبود یافته‌ی iOS 11 و همچنین استفاده‌ی احتمالی پرچمدار جدید اپل از صفحه نمایش OLED، که مصرف انرژی کمتری نسبت به نمایشگرهای LCD دارد، می‌تواند کمک حال آن‌ها در امر طراحی یک باتری قدرتمند و کارآمد برای گوشی iPhone 8 باشد.

ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم: انتظارات دست نیافتنی

در پایان لیست ده انتظار مهمی که از گوشی iPhone 8 داریم مواردی به چشم می‌خورد که شانس چندانی برای تبدیل آن‌ها به واقعیت وجود ندارد. با این حال نمی‌توان به همین راحتی از این انتظارات چشم‌پوشی کرد و با وجود شانس اندکی که برای به حقیقت پیوستن‌شان وجود دارد، همچنان می‌توان نسبت به تحقق آن‌ها امیدوار بود. مواردی نظیر امکان کنار زدن قاب پشت گوشی برای تعویض باتری یا کار گذاشتن کارت حافظه‌ی میکرو اس دی دلخواه، از جمله مواردی هستند که در بسیاری از پرچمداران اندرویدی به عنوان امکاناتی عادی و کاملا معمولی تلقی می‌شوند، اما برای کاربران آیفون جزو انتظارات غیرقابل دست‌یابی به شمار می‌روند. انتظاراتی که امید می‌رود در گوشی iPhone 8 بتوان محقق شدن آن‌ها را نظاره‌گر بود. هرچند که احتمال بسیار ناچیزی برای آن وجود دارد.

آیا برای خریدن گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ و تحمل قیمت گزاف آن به دلایل قانع کننده نیاز دارید؟ در این صورت می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. همچنین اگر به یادگیری زبان فیل‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.